Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#535974
bestond dit keer uit:

spinazie
raapstelen
asperges
andijvie
broccoli of is het brocolli?
2 teentjes knoflook
witlof
worteltjes
komkommer
sperzieboontjes (netjes de kook over laten gaan)
peterselie

Kan dit een ieders goedkeuring wegdragen? Ik blijf het altijd moeilijk vinden. :-\
Laatst gewijzigd door Pauline op ma 24 apr 2006, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#535988
Raapstelen zegt me even niets, maar verder lijkt het mij prima hoor.
Ik doe er tegenwoordig ook courgette in, nadat Lizzy zei dat de meeste honden dat erg lekker vinden.
Door 202spots
#536006
[quote="Pauline"]
**spinazie
**raapstelen
asperges
**andijvie
broccoli
2 teentjes knoflook
**witlof
worteltjes
komkommer
sperzieboontjes (netjes de kook over laten gaan)
**peterselie
Kan dit een ieders goedkeuring wegdragen? Ik blijf het altijd moeilijk vinden. :-\
[/quote]

spinazie is okay maar niet TEveel gebruiken
raapstelen is ook bladgroente?
Afbeelding
dan zou ik liever koolraapje gebruiken.
courgette heeft meer voedingswaarde dan komkommer.
witlof is okay voor de smaak maar heeft ook weinig voedingswaarde.
De rest is OK ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#536017
[quote="202Spots"]
spinazie is okay maar niet TEveel gebruiken
raapstelen is ook bladgroente?
Afbeelding
dan zou ik liever koolraapje gebruiken.
courgette heeft meer voedingswaarde dan komkommer.
witlof is okay voor de smaak maar heeft ook weinig voedingswaarde.
De rest is OK ;)
[/quote]
Okay dus de volgende keer maar weer courgette. Gebruik ik normaal dus altijd, nu dacht ik: laat ik voor de afwisseling eens komkommer gebruiken.
De spinazie was 125 gram op het geheel.
Raapstelen is ook een bladgroente idd.
Door Mevroi Kruim
#539387
Raapstelen bevatten net als spinazie nogal wat oxaalzuur (waar je tanden ruw van gaan aanvoelen). Dat bindt calcium in de voeding dus als je er heel veel van geeft zou dat problemen kunnen geven.
En jij voert asperges :o :o luxe hondjes, die teckels!
Door macgirlie
#539867
Die van mij krijgen truffels ;D ( en nee geen chocoladetruffels) Of wordt dat niet tot de groenten gerekend???? Mogen ze uberhaupt paddestoelen zoals champignons of oesterzwammen?
Door Lizzy
#539977
[quote="macgirlie"]
Die van mij krijgen truffels ;D ( en nee geen chocoladetruffels) Of wordt dat niet tot de groenten gerekend???? Mogen ze uberhaupt paddestoelen zoals champignons of oesterzwammen?
[/quote]

Je meent het?! Ohhhwww, truffels zijn zoooo lekker, die moet je lekker zelf op eten joh! Maar je kunt ze wel voeren hoor, paddestoelen. Bij het voedingscentrum zeggen ze dat rauwe paddestoelen niet gezond zijn, maar ik eet al jaren rauwe paddestoelen (champignons) en heb nooit wat gemerkt!
Door macgirlie
#539990
Nee joh tuurlijk niet.... ik zou niet eens weten waar ik ze moet halen. Bovendien zijn ze afschuwelijk duur. Heb ze wel eens in een gerechtje gehad in een restaurant en dat smaakte superlekker..... Maar aangezien ik gisteren ook weer niks gewonnen heb in de Koninginnedagloterij....

Oh en als ik overigens paddestoelen eet (ben ik dol op) doe ik ze ook vaak marineren met dingen als limoen, olie, kruiden etc. Op de een of andere manier wordt daar ook alles gaar van (bijv. Ceviche, rauwe gemarineerde vis... zo lekker!)
Laatst gewijzigd door macgirlie op zo 30 apr 2006, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door noppp
#541563
Off-topic:

Macgirlie,

Die Cockers van je zien er zo leuk uit, doet me telkens denken aan de Cocker die ik thuis bij mijn ouders vroeger had. Zien die van jou ook zo eigenwijs?

gr. Noppp
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door