Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door labranwk
#46128
Naar aanleiding van mijn vorige topic over het menu van Nick en op aanraden van de da, ben ik nu gestopt met het geven van kant en klaar en is nick nu begonnen aan het echte barfen!
Hoe ziet het menu er ongeveer uit? Omdat Nick nu de komende 6 weken op haar kont zit lijkt dit vrij weinig, maar het is belangrijk dat mijn labrador geen grammetje aankomt voor haar gewrichten. Bij deze:

maandag
500 gr. konijn (orgaan en kop ;D)
250 gr. groentenmix (zie onderaan)

dinsdag
500 gr. kippenmaag en kippenvleugels
250gr. fruitmix (zie onderaan)

woensdag
500 gr. lamsvlees met bot (strotten liggen hier voornamelijk met kraakbeen)
250gr. groentemix
1 rauw ei

donderdag
500gr. rundvlees (voornamelijk orgaanvlees, bot kom ik moeilijk aan)
250gr. fruitmix

vrijdag
500 gr. verse (schone vuile is moeilijk aan te komen) lamspens
250gr. groentemix

zaterdag
500gr. orgaan vlees van het lam
100ml yoghurt
1 rauw ei

zondag
vastendag
alleen fruit en groente

Fruitmix: mandarijn, banaan, sinaasappel, appel soms nog druiven
groentemix: andijvie, wortel, doperwten, sperziebonen soms nog spinazie.
De groente en fruitmixen verschillen per week. Het ligt eraan wat we zelf eten en wat in de aanbieding is op de markt.
Door Lizzy
#46292
Mag ik vragen waarom je van de DA moest stoppen met de Rodi? En waarom mag jouw hond niet aankomen? Word hij geopereerd ofzo? (misschien heb je dat al wel ergens verteld en heb ik dat gemist... :-[).

Ga je vanaf nu alleen nog maar zelf samenstellen?

Dat konijn, is dat inclusief botten?

Nou, je hebt qua diersoorten (vlees) al aardig wat afwisseling! Je zou nog 1 keer per week een keer rauwe vis kunnen geven.

En, als ik het zo bekijk dan lijkt het mij of je wat veel orgaanvlees geeft en wat weinig spiervlees.

En voor de groentemix heb ik nog een tipje: alfalfa kiemen zijn errugg gezond! En, waterkers is ook wel goed. Daar zit wat jodium en calcium in. Wat honden ook erg lekker vinden is courgette (gepureerd). En veel honden vinden rucola-sla erg lekker. En peterselie vinden ze vaak ook erg lekker.

Mocht jouw hond honger krijgen en je weet van gekkigheid niet meer wat je hem moet geven om toch zijn maagje te vullen, dan zou je Fytomix of Kruidenmix van Bibi of Carnibest kunnen gaan geven. Dit bevat geen caloriën en vult toch de maag (en het ruikt naar poep ;D).

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 29 jan 2004, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door labranwk
#46445
Ik noemde bij de da op wat ik haar naast rodi al gaf en toen zei ze dat Rodi dan niet echt meer nodig is.. dus vandaar dat ik nu volledig barf.
Nicki is geopereerd aan haar rechterelleboog gewricht en het is zaak dat daar niet teveel gewicht op komt te staan voor het herstel ;)
Ja vanaf nu stel ik alleen nog zelf samen.

Het enige dat mij een beetje tegenstaat aan rauwe vir geven is dat het zo verschrikkelijk duur is! vandaar dat vis nog buiten het paket valt ;D

en ehhhh die groente afwisseling ga ik zeker proberen!
Door crutz
#46465
labranwk schreef: Ik noemde bij de da op wat ik haar naast rodi al gaf en toen zei ze dat Rodi dan niet echt meer nodig is.. dus vandaar dat ik nu volledig barf.
Nicki is geopereerd aan haar rechterelleboog gewricht en het is zaak dat daar niet teveel gewicht op komt te staan voor het herstel ;)
Ja vanaf nu stel ik alleen nog zelf samen.

Het enige dat mij een beetje tegenstaat aan rauwe vir geven is dat het zo verschrikkelijk duur is! vandaar dat vis nog buiten het paket valt ;D
ik kan aan afsnijdsels komen van de visafslag in Scheveningen (gratis) kan dat wel langsbrengen volgende week (weet na vanavond toch waar je woont ;))

en ehhhh die groente afwisseling ga ik zeker proberen!
Door jelle
#46547
Vis duur? Het is hier een van de goedkopere onderdelen die ik voer juist... ik koop diverse soorten hele vis, dus niet eens afvalstukken, voor twee of drie kilo voor vijf euro. Op de markt, bij de sectie waar alle losse hele vis in bakken op ijs ligt.

Als je dat met de visfileetjes van de supermarkt vergelijkt is dat erg duur inderdaad...
Door labranwk
#46693
[quote="crutz"]
[quote="labranwk"]
Ik noemde bij de da op wat ik haar naast rodi al gaf en toen zei ze dat Rodi dan niet echt meer nodig is.. dus vandaar dat ik nu volledig barf.
Nicki is geopereerd aan haar rechterelleboog gewricht en het is zaak dat daar niet teveel gewicht op komt te staan voor het herstel ;)
Ja vanaf nu stel ik alleen nog zelf samen.

Het enige dat mij een beetje tegenstaat aan rauwe vir geven is dat het zo verschrikkelijk duur is! vandaar dat vis nog buiten het paket valt ;D[/quote]
ik kan aan afsnijdsels komen van de visafslag in Scheveningen (gratis) kan dat wel langsbrengen volgende week (weet na vanavond toch waar je woont ;))
[/quote]

Helemaal top! supere heel erg geïnteresserd hier ;D
Door labranwk
#46695
[quote="jelle"]
Vis duur? Het is hier een van de goedkopere onderdelen die ik voer juist... ik koop diverse soorten hele vis, dus niet eens afvalstukken, voor twee of drie kilo voor vijf euro. Op de markt, bij de sectie waar alle losse hele vis in bakken op ijs ligt.

Als je dat met de visfileetjes van de supermarkt vergelijkt is dat erg duur inderdaad...


[/quote] we hebben hier wel viskramen op de markt maar die vind ik nou juist zo duur ;) maar goed, Carmen is weer de reddende engel hahaha
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door