Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#3006
Is pork in de USA veilig Dory?
Ja Nelly,hier wel. 8)
Maar varkensvlees in Holland en Belgie zou ik NIET geven.
Door 202spots
#3007
Ik heb overigens weer een nieuwe lijst gevonden:

Foods Highest in Purines    
mackerel
meat (beef, lamb, pork & ham, veal)
meat, game (venison, etc)

Foods Moderately High in Purines
poultry (chicken, duck, turkey)
shellfish (crab, lobster, oysters)

Foods Lowest in Purines
beverages (coffee, tea, sodas, cocoa)
fish roe (including caviar)
fruits & fruit juices (avoid citrus)
gelatin
vegetables (except those above)

Nou, wanneer je naar deze lijst kijkt, dan geef ik wel veel purine-houdende voeding! >>
Ik zal weer eens een weekje fanatiek de pH waarde van de urine meten!
Groetjes, Lizzy
Jeetje Lizzy....Nou is meat (beef, lamb, pork & ham, veal)al naar de High list verhuist!!!
Het is op deze manier toch niet mogelijk om de purines zo laag mogelijk te houden?

Ik zet mijn Spots denk ik op koffie,caviaar,gelantine en wat groente/fruit mixies..... :-/
Door oebaya
#3008


thx lizzy (weer wat bijgeleerd se  :D)
zijn er nog rassen die daar gevoelig(er) voor zijn ??
De Thai Ridgeback schijnt een schrale voeding te moeten hebben. Wat er precies gebeurt als hij een te rijke voeding krijgt weet ik niet. Het stond bij een rasbeschrijving in een hondenblad, maar daar werd als voer alleen een brokkenvoer genoemd van rijst en kip dat speciaal voor de Thai Ridgeback is samengesteld.
gr.
Nicolette
Door richard
#3009
Nou Lizzy, ik ben benieuwd naar je metingkjes.... Als ik dat lijstje zo zie, dan ehhhhh...... terug naar de Eukaniba? ??? ;D

richard
Door Lizzy
#3010
Hahahaha! Nee Richard, ik dacht het niet! Ik heb de pH nog niet gemeten (ga ik morgen doen!), maar aangezien Brutus piest als een kameel (en Brutus is de reu dus voor hem is het het meest belangrijk), maak ik me weinig zorgen. Ik geef de uitslagen natuurlijk wel door!
Groetjes, Lizzy
p.s., toch raar dat al die purine waardes verschillend zijn?!
Door richard
#3011
Tja, wanneer je niet weet volgens welke wijze of normen iets gemeten wordt, dan kunnen de uitslagen zo maar verschillen. Dit is bij purines, maar eigenlijk bij alles zo.

Mischien ga ik voor de zekerheid ook eens testen, maar wacht eerst eens jouw testjes af. Volgens mij ligt jouw menu percentueel ongeveer hetzelfde als van onze meiden. Overigens is een van de dames allergisch voor peentjes. Haar hele flanken zitten dan direct onder de bobbeltjes. Jammer want ze smult ervan.

Overigens totaal geen allergie of rare reaktie op de graanprodukten.

richard
Laatst gewijzigd door richard op di 21 okt 2003, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3012
Nou, ik heb twee dagen (avonden) de pH waarde van de urine van Brutus gemeten.

Gisteren, na een ontbijt van kippenkarkassen en een diner van orgaanvlees met groente, was de pH waarde 6.5.

Vandaag, na een ontbijt van granen/zuivel/fruit en een diner van kalfsvlees met groente en schellevislever + kalfsbot, wat de pH waarde 7.0.

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#3014
Nee, dat dacht ik dus ook. Ik was er wel blij mee! Ik blijf zo nu en dan wel meten hoor. Ook een keer na een sardien en lamsvlees en rundvlees maaltijd. Keep you posted!
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door