Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Djinny
#505398
Graag jullie mening over het menu voor Djinny.
Ze weegt 5,7 kg en kreeg tot nu toe ongeveer 125 gram Carnibest per dag.

Maandag
Ochtend Carnibest Avond 75 gram konijn

Dinsdag
Ochtend Carnibest Avond 75 gram zalmkop/sardientjes

Woensdag
Ochtend Carnibest Avond 75 gram eend en een rauw eitje

Donderdag
Ochtend Carnibest Avond 75 gram orgaanvlees

Vrijdag
Ochtend Carnibest Avond 75 gram konijn

Zaterdag
Ochtend Carnibest Avond 90 gram kwartel

Zondag
Ochtend Carnibest Avond 75 gram kippennekken

Konijn bestaat uit delen konijn inclusief bot en organen. (ongeveer 70% vlees en 30 % bot).
Het vlees en het bot heb ik (voorlopig nog) gemalen en de organen zijn er doorheen gemengd.
Eend bestaat uit 75% vlees en 25% bot.
Het is de bedoeling om één maatijd konijn te vervangen voor iets anders, maar ik moet nog even kijken waar ik gemakkelijk aan kan komen.
Waarschijnlijk wordt het iets van rund.

Ik heb nog geen groentemix gegeven, maar het is wel de bedoeling om 2 of 3 keer per week groente te geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#505624
Ziet er goed uit :D Dat orgaanvlees wat je geeft wijkt dat nog af van wat al in de cb zit?
Laatst gewijzigd door Angelique op zo 05 mar 2006, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Djinny
#505638
Ik hoop deze week nog wat ander orgaanvlees te vinden.
Nu is het hoofdzakelijk afkomstig van kip.
Is het iets om één maaltijd alleen maar pens te geven met groentemix?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#505643
[quote="djinny"]
Ik hoop deze week nog wat ander orgaanvlees te vinden.
Nu is het hoofdzakelijk afkomstig van kip.
Is het iets om één maaltijd alleen maar pens te geven met groentemix?
[/quote]

Als je de cb-natuur geeft zal daar niet veel kiporgaan inzitten, dus daarmee zit je dan wel goed. Groentemix samen met pens kan goed, maar kan soms wat dunne ontlasting geven. Even uitfioleren dus.
Door Lizzy
#505746
De afwisseling is natuurlijk top! Alleen kom ik tot 86% vleesbot en hoewel daar het grootste deel vlees van is, kom niet je boven de 28% bot uit (kaal), maar dat vind ik persoonlijk nog steeds wel veel... Ik zou 1 konijn of de kippennekkenmaaltijd vervangen voor spiervlees (lamsvlees, geitenvlees, hertenvlees, kalkoenvlees, kippenvlees, etc). En eventueel kun je de orgaanvlees maaltijd ook vervangen voor spiervlees, daar je nog iedere dag versvlees geeft. Mag, hoeft niet.
Door Djinny
#505764
Ik denk zelf dat de maaltijd konijn misschien iets te veel bot bevat.
Ze heeft nu één zo'n maaltijd gehad en daarna had ze wat moeite met de ontlasting.
Het konijn inclusief organen is dus al in porties verdeeld in ingevroren.
Is het een idee om er wat groentemix bij te geven of maakt dat voor de ontlasting niks uit?
Door Lizzy
#505772
Je kunt proberen om er groente bij te geven. Maak dan een mix met vooral bladgroente, dat laxeert het beste. Maar of het voldoende is...? Je zou ook een portie konijn een beetje kunnen laten ontdooien, de helft terug doen in de vriezer en de andere helft voeren met wat extra spiervlees. Maar ik denk dat je het percentage bot dus sowieso naar beneden moet doen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 06 mar 2006, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door