Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door roefus
#440160
Haha, ik heb kei-genoten !!!!!
Je wilt het niet weten.
Ik kijk nou al uit naar Roefus' maaltijd van mórgen.
Ik lijk wel niet goed wijs.........
Door Mevroi Kruim
#440933
[quote="roefus"]
Haha Kruimel, jij dacht dat ik een 'voorbijganger' was.
Ennn.......'die zien we nooit meer terug'.
NOT.

Maar eigenwijs.....dat wil je niet weten.
En ze rekent álles uit......zoekt zelfs naar het waarOM dat die vetzuren in olijfolie geen betekenis hebben.
Er MOETEN toch amerikaanse proefschriften zijn.......

Yesss.......slaafje van mezelf.......
Maar........de honden- en kattenliefde straalt er al levenslang vanaf..........

LEUK is dit !!!!!!!!!!!!!!!!1
[/quote]

Dan doe ik bij deze den volke konde: IK HAD ONGELIJK!!!!! ROEFUS IS EEN BLIJVERTJE!!!
En dat niet alleen, maar een echte barfer :D :D :D
Wat geweldig leuk dat je er zo van geniet :D
En Roefus en de kleine zwarte heks natuurlijk ;D
Heb je ze al verteld dat ze ongelofelijk boffen met zo'n baas?
Door tieneke
#440936
[quote="roefus"]
Haha, ik heb kei-genoten !!!!!
Je wilt het niet weten.
Ik kijk nou al uit naar Roefus' maaltijd van mórgen.
Ik lijk wel niet goed wijs.........
[/quote]
Troost je ;)
Die tic hebben we allemaal ;D ;D :P
Door Mevroi Kruim
#440942
[quote="tieneke"]
Troost je ;)
Die tic hebben we allemaal ;D ;D :P
[/quote]

Jazeker, anders dede we vast niet zo moelijk, gewoon tig kilo Carnibest en klaar ;D ;D
Maar de lol die die honden ervan hebben, en de katten trouwens ook, ze te zien eten zoals de natuur het beoeld heeft, da's de beloning voor alle moeite die we ervoor doen.
Door tieneke
#440950
[quote="Kruimel"]
Jazeker, anders dede we vast niet zo moelijk, gewoon tig kilo Carnibest en klaar ;D ;D
Maar de lol die die honden ervan hebben, en de katten trouwens ook, ze te zien eten zoals de natuur het beoeld heeft, da's de beloning voor alle moeite die we ervoor doen.
[/quote]
Ja ik kwam vanavond met een volle bak kippenlever en kippennekken bij de poesjes naar binnen,alles liep om mij heen te drentelen en te gillen,voordat ik de grote bak neer kon zetten gingen ze al grommen naar elkaar ::)...gewoon wetende dat er vers vleessie voor ze was,zelfs moeder poes zat al klaar...de kippennekken geef ik volledig intakt en de kiprugstukken met zeer veel vlees knip ik in kleinere delen en ze eten echt alles op ik vind niets terug,dat is nog eens dankbaar werk!
Door roefus
#441015
Ik moest vandaag nog zoveel pakjes kopen, want wij doen zondag Sinterklaas, i.v.m. het studerend volkje en hun aanhang. Ik kreeg ze niet op 5 december allemaal bij elkaar :))
Nu zat ik dus op de koopavond te stressen en we moesten nog een half uur naar huis rijden.
Het was al half 9.
Belt mijn zoon: 'wat moet die hónd eten....? die heeft honger en ik weet niet meer wat ik geven moet. wat een vuile dingen heb jij in de garage staan. getver !'.
Ik zei:' wacht maar, ik ben zo thuis'.
Want ik moest er natuurlijk zelf bij zijn om hem die volle bak te zien scoren :)))

Nog maar eens wat van die lamsribben (want die had ik nog uit de diepvries liggen), hoppah....wat kalfsvlees met bot erbij.......en door de groeteprak een geklopt eitje.
Twee dagen maar even geen orgaanvlees, want dat komt morgen dan weer wat meer aan de beurt.
Sjee, Roef die sleurde het heerlijk over de vloer en maar knagen en kraken....
Ja hoor, hij vindt het kei-lekker!!!!
Ik dweil maar een keertje extra, haha.

En morgen ga ik ook maar eens voor die griezelige vissenkoppen kijken.

Dat zwarte heksenkatertje...ach, dat is zo leuk.
Op zijn whiskas-prakje....wat lamsvlees, wat rund, een stukje kippennek.
Hij staat met twee pootjes tegen het aanrecht te mauwen als hij ziet dat ik het wat klein snijd.

Hoe zit dat trouwens met katten, moet ik daar een beetje hetzelfde voor aanhouden (als-ie wat vollediger gaat barfen?).
Weten jullie dat misschien?
Kan hem (denk ik) niet van die ribben helemaal geven....

Help me 's ff......alsjebliehieft..........
Door roefus
#441025
[quote="Kruimel"]
Jazeker, anders dede we vast niet zo moelijk, gewoon tig kilo Carnibest en klaar ;D ;D
Maar de lol die die honden ervan hebben, en de katten trouwens ook, ze te zien eten zoals de natuur het beoeld heeft, da's de beloning voor alle moeite die we ervoor doen.
[/quote]

Tja, die Carnibest is wel handig, voor de dagen dat je even niet wil denken.
Maar jullie hebben gelijk, het 'zelf samenstellen' is eigenlijk leuker.
Maarrrr.....eerlijk is eerlijk.....ik sleep het nog allemaal niet zo héél goedkoop binnen.
Als ik eerlijk ben, was de Carnibest goedkoper.
Maar goed, aldoende zal ik er wel achter komen.
Door roefus
#441582
Mijn vismenue.....van vandaag.....was GEEN onverdeeld succes......bij lange na niet.
Na doodleuk die échte sardines gescoord te hebben, ietwat van de kop van een zwaardvis en nog een moot zalm............

Ach, die hond at altijd óók vis.
Maar dit moet ik nooit meer doen.
Na 1/4 van de maaltijd keek hij me aan met een blik van "dit MEEN je niet........'.
En ik vond, een klein beetje, dat hij gelijk had.........

Dat beest kan goed denken : 'jij mag dan wel voor 3,75 een kilo sardientjes scoren.....maar die ga ik HEUS niet allemaal opvreten'.
Pfff....ik geef hem nog gelijk ook.

Denk dat ik morgen zijn ribben (want oooooh.....hoe kan hij zo stom super-slank blijven, terwijl mij dat nooit lukt.....pffff........) weer beter kan voelen.
En dan flikker ik er maar héél veel andere dingen tegenaan, als compensatie.
Want ik vond het EIGENLIJK een beetje zielig.....vanavond.
Stom vrouwtje..........

Maar SJORS (de zwarte kater......afgeleid van het heel oude 'sjors van de rebellenclub').....die had natuurlijk zijn AVOND.
Die sleepte de sardientjes om de beurt weg uit Roefus zijn bak.
En HEUS niet diegene die ik (netjes doorgesneden) in zijn eigen bakje had gedaan.

Back to his roots......hij eigende zich 'om de beurt' een heel sardientje toe.
Rende ermee weg......alsof hij vogeltje nummer I op de lijst van de vogelbescherming gescoord had (terwijl hij een bélletje draagt...........).
Gromde naar die lieve hond (die doodgewoon alleen maar KEEK.....wat of hij met de inhoud van zijn bak deed...........).
Denk dat Sjors eerder barft dan welke hond ook.

Het was toch wel lachuh......
En ik kan de hele kamer dweilen en alle stoelen afwassen....want die vuile kater rende overal met zijn 'gevangen' prooi rond.
Ach........barf ik toch die kámer een keer extra..........

Ik wens jullie allen een prettig weekend.
Ik moet nog tien gedichten voor morgenavond.......en ben bang dat die van mijzelf gaan over 'barfen' en alles wat mijn jongens en mijn dochter daarvan VINDEN.......
Want die hebben gegriezeld van al die onzin in die hondenbak :))
Door bowie
#441628
[quote="roefus"]
Mijn vismenue.....van vandaag.....was GEEN onverdeeld succes......bij lange na niet.
Na doodleuk die échte sardines gescoord te hebben, ietwat van de kop van een zwaardvis en nog een moot zalm............

Ach, die hond at altijd óók vis.
Maar dit moet ik nooit meer doen.
Na 1/4 van de maaltijd keek hij me aan met een blik van "dit MEEN je niet........'.
En ik vond, een klein beetje, dat hij gelijk had.........

Dat beest kan goed denken : 'jij mag dan wel voor 3,75 een kilo sardientjes scoren.....maar die ga ik HEUS niet allemaal opvreten'.
Pfff....ik geef hem nog gelijk ook.

Denk dat ik morgen zijn ribben (want oooooh.....hoe kan hij zo stom super-slank blijven, terwijl mij dat nooit lukt.....pffff........) weer beter kan voelen.
En dan flikker ik er maar héél veel andere dingen tegenaan, als compensatie.
Want ik vond het EIGENLIJK een beetje zielig.....vanavond.
Stom vrouwtje..........

Maar SJORS (de zwarte kater......afgeleid van het heel oude 'sjors van de rebellenclub').....die had natuurlijk zijn AVOND.
Die sleepte de sardientjes om de beurt weg uit Roefus zijn bak.
En HEUS niet diegene die ik (netjes doorgesneden) in zijn eigen bakje had gedaan.

Back to his roots......hij eigende zich 'om de beurt' een heel sardientje toe.
Rende ermee weg......alsof hij vogeltje nummer I op de lijst van de vogelbescherming gescoord had (terwijl hij een bélletje draagt...........).
Gromde naar die lieve hond (die doodgewoon alleen maar KEEK.....wat of hij met de inhoud van zijn bak deed...........).
Denk dat Sjors eerder barft dan welke hond ook.

Het was toch wel lachuh......
En ik kan de hele kamer dweilen en alle stoelen afwassen....want die vuile kater rende overal met zijn 'gevangen' prooi rond.
Ach........barf ik toch die kámer een keer extra..........

Ik wens jullie allen een prettig weekend.
Ik moet nog tien gedichten voor morgenavond.......en ben bang dat die van mijzelf gaan over 'barfen' en alles wat mijn jongens en mijn dochter daarvan VINDEN.......
Want die hebben gegriezeld van al die onzin in die hondenbak :))
[/quote]

Geweldig om dit te lezen ;D ;D
Door roefus
#441645
Bowie, als ik dit een keer nalees......vind ik het ook zelf best 'leuk'.
Ben anderhalve week bezig met dit 'gebarf'.
En zwóór vorige week......dat ik heus niet ECHT ging 'barfen'.........

In het weekend zou ik sowieso 'carnibest' geven.
Pfff...heb ik al die pubers over de vloer met aanhang....want het strijkt altijd hier neer.
Moet ik al sowieso dienken 'wat eten we vandaag met zijn achten of tienen'.

Het grappige was.........dat er dus geen 'carnibest' aan te pas kwam.
Want moeders (ooooooh.......hoe erg klinkt dit) was in de ban van 'de markt'....de 'islamiet'.........en haar diepvries kan geen 'brood' meer aan.........
Hartstikke vol gestiefeld.
Yesss......voor die stomme hond (en dat vuile katertje natuurlijk).

Haha, ik bakte vanavond sardientjes en dikke moten zalm.
Hartstikke vers, met een rijstschotel.
Voor deze 'mensheid'.
En ze zeiden (geef mij púbers !!!!): 'wij eten zeker al je afval voor de hond? '

Ik zit nou nog te stikken van de lach.
De hond vrat de sardientjes niet, zij wel :)))

Haha,
Door Mevroi Kruim
#442028
;D ;D ;D ;D ;D Ik heb helemaal beeld!
Bij mij is Kátur de kritiese konsument, de eerste keer zalmkop, ik zie nog die snoet van 'em "Heee mens, d'r ligt hier iets heeeel vreemds me aan te staren in me bakkie .... krijg ik nou nog echt eten?"
Maar ja, Tara eet gewoon alles als het maar vers is, dus meneer moest opschieten anders was het de hond in de pot ;D
Inmiddels eet hij dat allemaal alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Ook sardienen. Vinden ze trouwens niet geweldig dus ik geef er meestal een paar als voorafje en dan het echte maal ;D

De katten eten ongeveer zoals de honden qua verhoudingen, zonder groentemixjes (hebben ze niet nodig) en als botten kip. De dikke botten gemalen, vleugels en nekken gaan zo naar binnen *kraakraakcrunch*. Ze eten zeker 50% kip, da's echt favoriet, en daarnaast lam, rund, stukkie konijn, kalkoen, zalm, af en toe een beetje sardien. Voor de katten snijd ik het vlees aan flinke stukken, lekker knagen, en ik voeg ei en vrij veel water toe. Ik heb nl gruispatienten, althans dat had ik, dus ik wil er zoveel mogelijk vocht in krijgen en dat werkt het beste door het eten.
Kalfslever vinden ze niet zo bie, kippenlever gaat prima, pens trekken ze nadrukkelijk de neus voor op (nou dan niet ;D) en verder eten ze wat er aan orgaan ter tafel komt.
Je boft trouwens met een enthousiast barfende kat, er zijn erbij die liever dooooooodgaan van de honger (dramatische act) dan vieze enge dooie beesten te eten. Zo waren die van mij in den beginne ook, maar ze zijn aardig omgeturnd ;D ;D ;D
Door roefus
#442634
[quote="Kruimel"]
;D ;D ;D ;D ;D Ik heb helemaal beeld!
Bij mij is Kátur de kritiese konsument, de eerste keer zalmkop, ik zie nog die snoet van 'em "Heee mens, d'r ligt hier iets heeeel vreemds me aan te staren in me bakkie .... krijg ik nou nog echt eten?"
Maar ja, Tara eet gewoon alles als het maar vers is, dus meneer moest opschieten anders was het de hond in de pot ;D
Inmiddels eet hij dat allemaal alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Ook sardienen. Vinden ze trouwens niet geweldig dus ik geef er meestal een paar als voorafje en dan het echte maal ;D

[/quote]

Ja, ik kan me goed voorstellen dat de ene hond de ander een beetje 'aanspoort' om maar snel zijn bakkie leeg te eten.....
Ik heb zelf eigenlijk levenslang 2 honden gehad, maar sinds enkele maanden nog maar slechts één.
En Roefus is niet iemand die over zijn bak heen vliegt en 'aanvalt'.
Heb het wel anders meegemaakt, met een andere.
Maar goed, Roefus eet toch feitelijk wel zoiets alles....maar op zijn eigen tempo.
Gaat rustig 'liggen' soms voor zijn bak :))
Dat experiment met al die rauwe vis en veel sardien was doodgewoon te heavy...
Best ook wel stom van mezelf, achteraf gezien.
Het was gevool teveel vis ineens, en dan ook nog eens rauw (wat hij met vis absoluut niet gewend is).
Valt me nog mee dat hij het voor 'n kwart opat.
De volgende keer geef ik het wat meer 'met mate'.

Wel leuk om te lezen dat jouw honden zo ook hun voorkeuren hebben.
Door roefus
#442648
[quote="Kruimel"]
De katten eten ongeveer zoals de honden qua verhoudingen, zonder groentemixjes (hebben ze niet nodig) en als botten kip. De dikke botten gemalen, vleugels en nekken gaan zo naar binnen *kraakraakcrunch*. Ze eten zeker 50% kip, da's echt favoriet, en daarnaast lam, rund, stukkie konijn, kalkoen, zalm, af en toe een beetje sardien. Voor de katten snijd ik het vlees aan flinke stukken, lekker knagen, en ik voeg ei en vrij veel water toe. Ik heb nl gruispatienten, althans dat had ik, dus ik wil er zoveel mogelijk vocht in krijgen en dat werkt het beste door het eten.
Kalfslever vinden ze niet zo bie, kippenlever gaat prima, pens trekken ze nadrukkelijk de neus voor op (nou dan niet ;D) en verder eten ze wat er aan orgaan ter tafel komt.
Je boft trouwens met een enthousiast barfende kat, er zijn erbij die liever dooooooodgaan van de honger (dramatische act) dan vieze enge dooie beesten te eten. Zo waren die van mij in den beginne ook, maar ze zijn aardig omgeturnd ;D ;D ;D
[/quote]

Ja, met de kat was ik nog niet precies aan het 'rekenen' geslagen.
Heb me in eerste instantie op de hond geconcentreerd en me redelijk rot gerekend.
En waar ik de zooi vandaan haal, als het 'afwisselend' moet blijven :))
Het 'botpercentage' blijf ik moeilijk vinden...want hoeveel bot is iets precies....?
De lamsribben zijn 'bevleesd' maar het lijkt toch eigenlijk meer bot dan vlees.
Een kippendij weer andersom, kipruggen bevatten ook vlees, maar toch (denk ik) weer méér bot.
Nou ja, ik schat het maar een beetje in......

En wat de kat betreft.....ja, ik ben bezig met hem van álles wat in zijn bakje te stoppen.
En hij is inderdaad makkelijk, want hij vindt het heerlijk.
Eet dit écht het aller-eerst.....de inhoud van het zakje whiskas neemt hij pas veel later voor zijn rekening.
Dusss....wordt het 'langzaam' wat minder whiskas en wat meer barf.
En je hebt gelijk.....dat hij makkelijk is.
Want ik weet wel 100% zeker dat mijn vorige kat dit nóóit gegeten had....nog niet eens 'misschien'.
Die was heel kieskeurig, ik moest ook per se dat en dat merk hebben. Heus geen ánder blikje......:))
Maar goed.....die had ik ook nooit meer kunnen 'overschakelen'.
Is wel 19 jaar geworden....dus feitelijk geloof ik dat het beestje het goed gedaan heeft, toch?

Maar goed, grote stukken durf ik dit katertje van NU toch niet te geven.
Oooh.....hij zal er best mee 'aan de gang' gaan.
Maar 'een groot stuk' sleept hij óveral mee naar toe, tot op de bank, de stoelen.....zo waar hem dat uitkomt.
Dat is een beetje minder........en ik heb geen 'afgesloten' ruimte om te 'voederen'.
Dus dat is eigenlijk de reden, dat ik het liever maar iets kleiner snijdt, zodat hij bovenop zijn 'tafeltje' blijft zitten :))

Ik heb nog één vraag: jij schrijft dat je de grote botten voor de katten maalt.
Maareh......waarmee doe je dat?
Heb ik daar een bepaalde machine voor nodig?
Kan me nauwelijks voorstellen dat dat met de gewone 'huishoud keukenmachine' gaat......
Ben benieuwd.

Bedankt voor je informatie.
Door roefus
#442721
[quote="Lupa"]
het is een serieuse topic maar ik geniet hoe je schrijft roefus ;D
[/quote]

maarrrr......ik ben tóch wel serieus.....
al ben ik bang....dat ik ook wel 'langs de lijntjes' vanalles schrijf....
tja.......gaat bijna vanzelf.
maar het is toch óók wel leuk om te schrijven over hoe je misbaksels zo op dit 'beginnend barfen' reageren...
je dóet het toch voor die lieve schatten........
eerst de liefde......en dan de maag........
opdat de liefde door de maag gaat......:))
Door Mevroi Kruim
#442734
Ik zou me geen zorgen maken over een grammetje meer of minder (of zelfs een onsje). Het gaat erom dat je globaal genomen over een langere periode de percentages in de gaten houdt.
Sommige vleesbotten zijn idd meer vlees dan bot en andere andersom. Dus dan schat je dat met kennersblik ff af ;D en compenseert te weinig bot met extra bot en te weinig spiervlees met extra spiervlees.
Ik combineer bv kale kipkarkassen (en mijn poelier is zunig, d'r zit niet veel meer aan) met kopvlees, of orgaan en groentemix. Maar als ik een half lam heb dan voer ik de delen zonder compensatie, da's dan de ene keer wat meer bot en de andere keer veel spier maar over het geheel genomen precies goed.

Botten malen doe ik met een gehaktmolen, voor 5 euro gescoord via Marktplaats inclusief bezorging. Tis een Husqvarna (jawel ;D) maatje 10 met een vrij grove maalschijf erbij. Heer Kruimel maalt daarin de dijbeenderen van de kip die ik deskundig uit de karbo's fileer. De rest van de karbo-botten (vnl ruggengraat) wordt onder gemopper gegeten door de dames en heren. Vleugels kunnen ze zo (mopper mopper) en nekken is tegenwoordig een eitje ;D Lamsbotten heb ik wel eens geprobeerd te malen maar dan moet het wel een heel jong lam zijn. Andere botten krijgen de katten zelden, parelhoen en eend zijn hier niet te betalen dan wel niet te krijgen, af en toe krijgen ze een konijntje van de Aldi en die botten eten ze goed.

Als Marktplaats niet lukt kun je via Tieneke van de nollebakmonsters prima splinternieuwe molens uit het Oostblok bestellen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door