Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lette
#417117
Vandaag voor het eerst groentemix gemaakt.

Ik heb hier voor gebruikt

- Spinazie
- Peen
- Sperciebonen (beetje gekookt)
- Tomaat
- Komkommer
- Broccoli
- Appel
- Mais

Dit allemaal in zakjes van 4 a 5 ons gedaan en ingevroren. De honden hebben de pannen uitgelikt, dit vonden ze heerlijk.
Maandag krijgen ze het voor eerst met wat yoghurt, ei en ik denk een blikje vis of wat runderlap.

Heb ik het zo goed gedaan?
Door Lizzy
#417151
Ja hoor, ziet er prima uit! Ik zou er zelf volgende keer geen mais meer in doen. Mais is een graansoort en bevat erg veel koolhydraat. Iets dat de hond niet nodig heeft en ook vrij moeilijk kan verteren. Volgende keer denk ik dat je er ook best iets meer bladgroente in kunt doen. Lekker waterkers bijvoorbeeld! Of andijvie! Maar goed, dit is een prima mix hoor!
Door 202spots
#417162
-Spinazie
- Peen
- Sperciebonen (beetje gekookt)
- Komkommer
- Broccoli
Tot zover vind ik 't okay, ik zou er behalve meer bladgroentes,ook wat knoflook en alfalfa sprouts doorheen doen, en misschien stukje koolraap.

- Mais zou ik ook weg laten, en Tomaat en Appel doe ik zelf nooit door de groentemix
Laatst gewijzigd door mahuni op za 05 nov 2005, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lette
#417353
Ok dank je wel.

Dan ga ik er volgende keer wat meer bladgroentes in doen.
Zo leer je elke keer weer.
Ik vond het wel erg leuk om te maken die groente mix
Door hiram
#417532
mijn groente mixje (dit was de eerste keer dat ze groente gingen eten)

andijvie (halve krop per hond)
rozenbottels (voor vitamine c, zelf geplukt)
eitje
yoghurt (anders wil de keukenmachine de andijvie niet fijn haksellen)
beetje zonnebloemolie (vitamine e)
beenmerg (gezond en ik d8 dat ze anders geen groente wilde eten)
alles flink gepureerd en toen in de bak gedaan.

alsof ze weken niet gegeten hadden ;D

ik denk dat ik de volgende keer wel meer soorten groenten ge gebruiken en er geen beenmerg meer bij doe want ze lusten groenten dus blijkbaar wel ;D
Laatst gewijzigd door hiram op zo 06 nov 2005, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#417620
[quote="hiram"]
mijn groente mixje (dit was de eerste keer dat ze groente gingen eten)

andijvie (halve krop per hond)
rozenbottels (voor vitamine c, zelf geplukt)
eitje
yoghurt (anders wil de keukenmachine de andijvie niet fijn haksellen)
beetje zonnebloemolie (vitamine e)
beenmerg (gezond en ik d8 dat ze anders geen groente wilde eten)
alles flink gepureerd en toen in de bak gedaan.

alsof ze weken niet gegeten hadden ;D

ik denk dat ik de volgende keer wel meer soorten groenten ge gebruiken en er geen beenmerg meer bij doe want ze lusten groenten dus blijkbaar wel ;D
[/quote]


Jaaaa, tis wat weinig groente in de mix :D Zo te zien is het ook een erg laxerende mix. Bladgroente laxeerd, zo ook rozebottels, eigenlijk bijna alles.
De zonnebloemolie mag je wat mij betreft helemaal achterwege laten. Gebruik dan liever een visolie. Het merg is wel erg vet, maar wel gezond, dus als je hond het zo lekker vind is dat geen probleem erin.

Maar voor een mix is het wel de bedoeling dat je meerdere soorten groente gebruikt en dat je ook daar een variëtie in aanbrengt. Geef je de mix samen met vlees dan liever geen fruit erin omdat dat gisten kan geven.
Door hiram
#417729
[quote="Angelique"]
Jaaaa, tis wat weinig groente in de mix :D Zo te zien is het ook een erg laxerende mix. Bladgroente laxeerd, zo ook rozebottels, eigenlijk bijna alles.
De zonnebloemolie mag je wat mij betreft helemaal achterwege laten. Gebruik dan liever een visolie. Het merg is wel erg vet, maar wel gezond, dus als je hond het zo lekker vind is dat geen probleem erin.

Maar voor een mix is het wel de bedoeling dat je meerdere soorten groente gebruikt en dat je ook daar een variëtie in aanbrengt. Geef je de mix samen met vlees dan liever geen fruit erin omdat dat gisten kan geven.
[/quote]

meer soorten groenten, ja ik weet t :) t was ook maar om uit te proberen.
maar laxerend allerminst want ze hadden keurige stevige keutels ;D
de olie kan ik misschien weglaten want ze krijgen toch al 1x per week sardientjes.
de rozenbottels gaven een leuk spikkel effect in de keutels :D :D
maar ik denk dat ik het vlees en de groente gescheiden blijf houden dat lijkt me wat natuurlijker, tenminste als ik Ian Dillinghurst moet geloven...
Door 202spots
#418178
[quote="hiram"]
mijn groente mixje :
andijvie (halve krop per hond)
rozenbottels (voor vitamine c, zelf geplukt)
doe want ze lusten groenten dus blijkbaar wel ;D
[/quote]
De enige groente wat ik zie is andijvie :-\
Zelf Killinghurts kan dit geen groenteMIX noemen denk ik 8)
Door hiram
#418253
Vrillinghurst ;D doet dat ook niet het was ook niet meer dan een van mn probeerseltjes/expirimenten.
ik ben nl ook nog nie overgestapt op barf
Door hiram
#418293
[quote="hiram"]
Vrillinghurst ;D doet dat ook niet het was ook niet meer dan een van mn probeerseltjes/expirimenten.
ik ben nl ook nog nie overgestapt op barf
[/quote]
zit nog vast aan die stomme brokken :( kan dus nog nie overstappen :( :(
Door 202spots
#418302
[quote="hiram"]
zit nog vast aan die stomme brokken :( kan dus nog nie overstappen :( :(
[/quote]
De brokken naar de asiel toe brengen, en dan ZELF aan de slag!!! 8)
Door Borke
#418323
[quote="hiram"]
zit nog vast aan die stomme brokken :( kan dus nog nie overstappen :( :(
[/quote]
Als je er mentaal wel voor klaar bent (gnoeg kennis hebt vergaard) en je hebt ook genoeg vriesruimte en goede adresen, dan gewoon gaan beginnen joh!

Die brokken zijn waarschijnlijk nog 'oneindig lang' houdbaar en daar kan je de dierenambulance, asiel of iemand met een bijstandsuitkering vast en groot plezier mee doen ;D
Door hiram
#418324
ja ik weet t maar er staat nog voor 90 euro aan brokken...
t klinkt heel fout maar om nou zo 90 eurie weg te gooien :P
heb ze al te koop gezet maar nog geen reactie, ik zou idd het liefst gisteren begonnen zijn met echt vers :)
Door Borke
#418333
[quote="hiram"]
ja ik weet t maar er staat nog voor 90 euro aan brokken...
t klinkt heel fout maar om nou zo 90 eurie weg te gooien :P
heb ze al te koop gezet maar nog geen reactie, ik zou idd het liefst gisteren begonnen zijn met echt vers :)
[/quote]
Ik kan niet in jouw portemonnaie kijken en 90 Euro is best veel geld. Maar ik zou het lekker weggeven en een heel goed gevoel daarvoor oogsten en sneller mijn hond gezond voeren, maar dat is persoonlijk. Ik had toentertijd nog voor ca. 45 Euro aan brokken staan en de dierenambulance was er heel blij mee en dat vond ik leuk voor die vrijwilligers die daar heel goed werk doen.
Door tieneke
#418339
[quote="hiram"]
zit nog vast aan die stomme brokken :( kan dus nog nie overstappen :( :(
[/quote]
Ben je zo vanaf hoor ;D
Ik heb toendertijd 4 volle grote zakken farmfood -bagger eruit gekiepert 8)
Het beste wat ik gedaan heb in heel de hondencarriere van mijn Leonberger kobussie,hij was mij ook zeer dankbaar en bleef nog 15 maanden langer bij ons ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door