Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Helen
#31168
roger schreef: <<Maar kijk het enige probleem is dat ik 17 jaar ben en mijn ouders willen onze hond alleen versvoer gaan geven als onze dierenarts het er mee eens is, want volgens hun weet hij er alles van >:( Ik heb mijn dierenarts gemaild, maar jammer genoeg heb ik nog geen reactie terug van hem.<<


Alies,

Toon je ouders eens de web van Tannetje K., zij is ook dierenartse.
http://www.holistischedierenartsen.nl

Onder de rubriek gezelschapsdieren / voeding hond en kat vind je de vakkundige uitleg van een dierenartse over hoe hondenvoeding dient te zijn


Gr.
roger.


groetjes Alies
Mmm als ik niet al de hele dag al last zou hebben gehad van een fikse kater, zou ik hier misschien zelf opgekomen zijn..... ;D
Door Jolly
#31170
kater, kater
kan je hondje die niet ff verjagen dan. ;D

just kidding i know de feeling
Door aliesalgra
#31183
Mijn ouders zeggen dat brokken gewoon het beste is voor mijn hond >:( >:( >:( Maar ze willen nog wel het advies van de dierenarts afwachten. Maar ik doe notabene een opleiding dierverzorging maar ze geloven nooit iets van wat ik zeg dat is behoorlijk frustrerend :(

groetjes Alies
Door Lizzy
#31185
[quote="aliesalgra"]
Mijn ouders zeggen dat brokken gewoon het beste is voor mijn hond >:( >:( >:( Maar ze willen nog wel het advies van de dierenarts afwachten. Maar ik doe notabene een opleiding dierverzorging maar ze geloven nooit iets van wat ik zeg dat is behoorlijk frustrerend :(

groetjes Alies
[/quote]Jeetje Alies, da's wel vervelend. En dat terwijl jij echt gelijk heb. Probeer je ouders anders te laten bellen met een dierenarts die vOOr versvlees is!
Groetjes, Lizzy
Door aliesalgra
#31196
Dat helpt waarschijnlijk niks mijn ouders vinden onze dierenarts goed omdat onze vorige hond daar altijd is geweest en die is 18 jaar geworden. Toen die hond 15 was kreeg ze problemen met haar nieren en moest ze een dieet hebben. Dat bestond uit : Macaroni en gekookte kip en dat kreeg ze elke dag! Ze heeft toen nog 3 jaar geleefd. Dus dat zeg ik dan tegen mijn ouders ik zeg als ze geen vers voer had gekregen was ze op 15 jarige leeftijd doodgegaan! Maar dan zeggen hun dat ze als ze geen nierproblemen had gehad dat ze dan ook wel op brokken 18 was geworden.

groetjes Alies
Door sylvia
#31345
Hoi aliesalgra,
Als jou ouders niet over willen op vers kun je op je kop gaanstaan maar ik denk dat de enige optie is dat je later je eigen hond vers geeft en dat het voor deze hond dan erg jammer is.Pas als je ouders het nut ervan inzien om over het voer van de hond te gaan nadenken heb je kans dat jullie hond over gaat op vers,zolang ze daar geen zin in hebben,denk ik dat alles waar wij mee aan komen dragen verspilde moeite is.Waarschijnlijk vinden je ouders die brok ook veel te makkelijk om zo maar op te geven.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 15 dec 2003, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door aliesalgra
#31377
Mijn moeder wil best elke dag koken voor onze hond heeft ze gezegd, maar ze wil het advies van onze dierenarts hebben. Want als onze hond ziek wordt zijn we afhankelijk van die dierenarts.


Ik hoop zo dat hij het goed vind als we onze hond vers voer willen gaan geven!

groetjes Alies
Door sylvia
#31381
[quote="aliesalgra"]
Mijn moeder wil best elke dag koken voor onze hond heeft ze gezegd, maar ze wil het advies van onze dierenarts hebben. Want als onze hond ziek wordt zijn we afhankelijk van die dierenarts.


Ik hoop zo dat hij het goed vind als we onze hond vers voer willen gaan geven!

groetjes Alies
[/quote]
Dit bedoel ik met dat je je eerst eens goed moet gaan inlezen,want je moeder hoeft namelijk helemaal niet te koken.
Als je een goed merk kompleet versvoer haalt hoef je het alleen vanuit de verpakking in de voerbak te doen.

En even niet voor het één of ander maar eet jullie hond nu ook wat de da adviseert,zo ja als jullie hond gebreken gaat vertonen die hoogst waarschijnlijk liggen aan het feit dat hij brokken eet ,gaat jullie da die dan gratis behandelen? (als hij al wil toegeven dat het door de brokken komt dan)
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 15 dec 2003, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door aliesalgra
#31382
Ik weet het niet, maar onze hond is nu 8 maanden en heeft de volgende ziektes gehad:

Kennelhoest
Blaasontsteking
Diarree

Daar heeft ze steeds weer antibiotica voor gekregen. Maar toen wij voor het eerst bij de dierenarts kwamen vroegen we wat voor merk voer het beste was voor onze hond. De dierenarts zei toen dat er niet een merk het beste is maar het hangt er vanaf hoe de hond erop reageert. Dat zei hij.


Groetjes Alies
Door Lupa
#31385
kijk dat je hond iedere keer antibiotica krijgt is ook niet goed, voor kennelhoest geef je ook geen antibiotica.
Als je op google zoekt op antibiotica kun je ook de na en de voordelen van antibiotica vinden.
Door ine
#31386
Volgens mij zitten we hier toch mooi verkeerd bij: Hoe ziet jouw menu eruit? :o
Laatst gewijzigd door ine op ma 15 dec 2003, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door aliesalgra
#31387
Onee voor de kennelhoest kreeg ze geen antibiotica sorry :-[ Daar ze kreeg ze een ander medicijn voor en moest er een hoestdrankt gekocht worden wat normaal kinderen krijgen.


Haar normale menu was:

115 gram eukanuba
2 plakken rodi aanvullend


Nu krijgt ze:

2 plakken rodi complete
1 boterham
1 rauwe wortel of andere rauwe groente

ik heb dit menu ook doorgemaild aan een holistische dierenarts van de site www.holistischedierenartsen.nl

en die zei dat het een prima menu was!
Door sylvia
#31388
[quote="aliesalgra"]
Onee voor de kennelhoest kreeg ze geen antibiotica sorry :-[ Daar ze kreeg ze een ander medicijn voor en moest er een hoestdrankt gekocht worden wat normaal kinderen krijgen.


Haar normale menu was:

115 gram eukanuba
2 plakken rodi aanvullend


Nu krijgt ze:

2 plakken rodi complete
1 boterham
1 rauwe wortel of andere rauwe groente

ik heb dit menu ook doorgemaild aan een holistische dierenarts van de site www.holistischedierenartsen.nl

en die zei dat het een prima menu was!
[/quote]

hahahahaha ja dat snap ik dat de H.da zei dat het goed was,namelijk die 200gr rodi die je geeft is al de gewone komplete maaltijd.Die boterham ja die kan niet echt kwaad en die rauwe wortel mits gepureerd doet niets.
Dus feitelijk krijgt je hond een versvlees menu met een boterham,niks verkeerd mee.
Door aliesalgra
#31389
Ja maar nu is het afwachten wat mijn eigen dierenarts zeg :-\
Door Lupa
#31390
jou hond krijgt vroeger 125gr eukanubia :-X
en 2 plakken rodi

nu krijgt hij alleen 2 plakken rodi, want groente en 1 boterham hebben bijna geen voedingswaarde.

Als je bijvorbeeld energique zou geven kun je 12 kilo kopen(grote verpakking) en kost veel minder dan rodi en naar mijn menig beter.
Als je perse brokken wilt blijven voeren kun je Farmfood geven, dat is een vrij goedkoopbrok maar 1000X beter dan eukanubia.

Dus jou menu zou zo eruit kunnen zie":
200 energique + 125gr farmfood
of
300gr energique

en je kan erbij doen botten van de islamiet, als je vriendjes wordt met de slager krijgje ze graties mee, je moet wel kalf of lam botten hebben.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door