Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door samba
#384679
samba is 30 kg en een labje, nu ben ik even aan het puzzelen geweest voor een week menu. wat is jullie mening over dit menu?

maandag
200 gr groente
600 gr kippennek
200 gr levertjes
1 blokje schapenvet met zeewier

dinsdag
750 gram CB

woensdag
200 gr groente
150 gr yoghurt/kwark
1 ei
600 gr lams/kalfsribben

donderdag
200 gr groente
1 zalmolie caplsule
1/2 appel
600 gr kipkarbonade

vrijdag
750 gr CB

zaterdag
200 gr groente
200 gr nietjes
600 gr kipkarkas

zondag
750 gr CB
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#384693
Op zaterdag.Ik ben bang dat dat wat zwaar op de maag ligt
Door Mevroi Kruim
#384726
[quote="Unique"]
Op zaterdag.Ik ben bang dat dat wat zwaar op de maag ligt
[/quote]

heeeeel scherp joh ;D ;D

Op het eerste gezicht zou ik zeggen: probeer wat meer verschillende soorten vlees te voeren, dus niet alleen kip. Verder denk ik dat 'ie reuze boft (maar ga niet op mij af, ik ben een natte-vinger-voerder ;D ;D)
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op ma 12 sep 2005, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#385013
Ik vrees als je dit menu een tijdje aan Samba geeft je hem of haar binnenkort kunt rollen :o ;D.

En het blokje schapenvet met zeewier zou ik ook niet geven, verder ziet het er op het eerste gezicht wel goed uit, al heb ik geen percentages berekend.
Door Daisy75
#385037
Wauw zoveel???
Mijn zwaarste hond weegt 26 kilo, maar die krijgt niet zoveel eten hoor...tonnetje rond worden ze dan denk ik.
Door 202spots
#385329
Ik weet niet hoe 2 ons lever en niertjes er uit ziet... :-\
't lijkt me 'n beetje veel....dus even kijken of ze de volgende dag niet te los poepen ...en ander minder geven.
Verder ziet 't er lekker uit hoor!
Door tieneke
#385441
Beetje minder eten geven hoor....anders groeit ie inderdaad dicht ;D
En iets meer variatie ipv 3 maaltijden kip :-\
Eend of konijn,runderstrot(vinden ze hier echt helemaal het einde!)of een lekker vers vissie :P
Door MarijeJoanne
#385650
Ook mij vielen de hoeveelheden als eerste op.
Is de hond nog een pup, in de groei, heeft hij ondergewicht, erg ziek geweest of iets in die trant dat hij zoveel krijgt?

Een richtlijn is 2 a 3 procent van zijn lichaamsgewicht, dat zou in jouw geval dus 600 a 900 gram inhouden.
Maargoed, dit is een richtlijn, van daaruit gewoon kijken naar je hond waar hij het goed op doet.

Enne, dat blokje schapenvet doet niet zoveel, je zal het nu al wel in huis hebben, kun je gewoon opmaken hoor, zie het als een extraatje/beloning, maar veel voegt het dus niet toe.
Kun je beter visoliecapsules geven alsje het voor de vacht doet.

Verder vind ik de verhouding groente wel erg hoog liggen, maar dat kan ook aan mij liggen (voer zowat nooit groenten en als het al gebeurt, gebeurt het op het gevoel), de percentages laat ik graag aan iemand anders over ;) .
Door samba
#386335
ik heb even mijn berekening nagekeken. en ik zag dat ik het verkeerde percentage heb ingevuld. :-[
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door