Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Podenji
#372633
hebben mijn honden het volgende gekregen, ze zijn 24 kilo en 9 kilo, solar krijgt in verhouding zoizo meer dan kalusha want solar moet wat aankomen en kalusha is wat te dik( de andere 2 zitten nu in frankrijk met mijn ouders haha die krijgen het vanaf volgende week )

ik weet niet meer precies wat ik en hoeveel ik welke dag heb gegeven maar het komt hier op neer:let wel op dit is voor beide honden samen en het is volgens mij erg veel maar nogmaals solar moet aankomen! ze eten ook no gniet alles en we leren zo elke dag weer bij, kalusha krijgt afgepast eten en solarmag eten wat ze wil

400 gram hart
250 gram lever
1 kg pens
1kg kopvlees en gehakt
1 kg kippenvleugels
1 kg kippennekken
700 gram kalfsribben
4oo gram hutenkase
3 eieren
een halve bos wortels
een halve komkommer
150 gram broccoli
en ook nog allebei een halve sardine per hond ( daarna begonnen ze met de vis te smeren )

??? ??? ???
Laatst gewijzigd door Podenji op za 20 aug 2005, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#373129
Hoewel er eigenlijk niet veel te berekenen valt met deze gegevens (gewicht groente ontbreekt + ik weet niet wat de verdeling is per hond), is er wel iets over te zeggen.

Met een beetje gokwerk kom ik op ongeveer:
750 gram groente = 11% (gokje)
2700 gram vleesbotten = 40,2%
1650 gram orgaan = 25%
550 gram diversen = 8,2%
1000 gram vlees = 15%

Ik vind dus je percentage orgaanvlees echt te hoog. Ik zou wel proberen elke week iets van lever te geven, maar je mag wel wat minder hart/pens geven (en misschien hart eens afwisselen voor iets anders zoals bijv. niertjes).

Verder denk ik dat je langzaam met groentes uit moet gaan breiden naar meer soorten groentes. Ook kun je langzaam uit gaan breiden naar meer vleesbot en vleessoorten.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door