Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3377997
Voor de zekerheid heb ik ook de percentages nagerekend. Ik kom uit op:

50% vleesbot (daar zit ook 200 gram voor de zalmkop bij), 20% spiervlees, 20% orgaanvlees (waarvan 10% pens en 10% andere organen) en 10% groenten. Ik vind het prima percentages. Mocht er iets niet 100% gaan met je menu, kun je altijd nog aanpassingen doen! Ik zeg maar wat: stel je vindt de ontlasting te hard/droog, kun je nog naar 45% vleesbot. Of nog lager indien nodig.
Door Rikmalibu
#3378039
Goed om te horen!:)

Ik heb de hond nog even gewogen was alweer even geleden en is niet 23 maar 25kg dus ik pas de gewichten nog ietsjes aan.

Ook voor de van 8 maanden die is 26,5kg dus ook daar even de gewichten aanpassen en dan starten met 4% en kijken hoe dat verloopt.
Aangezien deze nog in de groei is dan elke maand wegen en aanpassen?

En dan nog een vraag, omdat dit voor beginners is hebben we dus veel karkas gebruikt. Dit kan eigenlijk altijd zo blijven of na een bepaalde tijd aanpassen?

Echt super die hulp! zeer dankbaar :biggrin2:
Door Lizzy
#3378054
Rikmalibu schreef:Goed om te horen!:)

Ik heb de hond nog even gewogen was alweer even geleden en is niet 23 maar 25kg dus ik pas de gewichten nog ietsjes aan.

Ook voor de van 8 maanden die is 26,5kg dus ook daar even de gewichten aanpassen en dan starten met 4% en kijken hoe dat verloopt.
Aangezien deze nog in de groei is dan elke maand wegen en aanpassen?

En dan nog een vraag, omdat dit voor beginners is hebben we dus veel karkas gebruikt. Dit kan eigenlijk altijd zo blijven of na een bepaalde tijd aanpassen?

Echt super die hulp! zeer dankbaar :biggrin2:
Die van 8 maanden groeit. Dus in principe zou je dan denken "steeds meer voer" maar naarmate je hond ouder wordt, neemt ook het percentage dat hij nodig heeft af. Van 4% zal het van lieverlee 3% worden. En dan moet je verder echt op het oog voeren. Want misschien heeft ie wel 3% nodig tot ie 3 jaar is. Ik heb er van 6 jaar die nog steeds 3,5% eten (ze weegt 24 kg).

Karkas is prima. Dat hoef je niet aan te passen.
Door Rikmalibu
#3382285
Het is alweer een tijdje geleden en zou nog even laten weten hoe de honden het vinden:)

Heeft even geduurd voordat we gestart zijn maar de zijn nu 4 weken over op het nieuwe eten! en ze vinden het heerlijk.
De oudste van de 2 moest wel even wennen en er zit af en toe een dag tussen dat ze het niet gelijk op eet.
Zet het dan even in de koelkast en eet ze het later op. Alleen haas vindt ze blijkbaar niet geweldig...

De kleine die nu 10 maanden is vindt het helemaal geweldig en kan niet wachten elke keer om aan te vallen :P
Hij krijgt een aardig groot portie in vergelijking met de oudste maar zou zo nog meer op kunnen haha.

Ik weeg ze om de paar dagen en de oudste blijft op hetzelfde gewicht zitten en de kleine neemt in gewicht toe zo af en toe.

Alles gaat dus prima hier:)
Door Lizzy
#3382308
Super. Klinkt helemaal goed. Leuk dat je een update geeft!

Ja, haas kunnen ze wel eens moeilijk over doen. Volgens mij heeft het ook een best heftige smaak.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door