Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Roxx
#3357222
Hey allemaal,
Ik wil onze hond Ciska graag geheel op vers vlees zetten. Ze eet nu al wel eens met de katten mee van de kvv en krijgt zo nu en dan een hele kip. Ciska weegt 31 kilo maar volgens de dierenarts moet ze toch op 28 kilo of iets daaronder zitten maar dat gaat vast ook gewoon lukken met vlees. Ze is 4 (bijna 5) jaar oud, heeft een half langharige vacht, komt uit Bulgarije en woont nu 3 jaar bij ons in Friesland.

Ik ben absoluut beginner dus denk dat er hier en daar vast iets verbeterd kan worden aan dit menu. Ik wil haar rond de 560 gram per dag gaan voeren.
45% vleesbot=250gram
25% spiervlees=140 gram
20% orgaan= 110 gram
10% groente = 55 gram

dag 1: 250gr. eendenrugstuk, 140gr. rundvlees, 40gr. lamshart, 40gram kippenlever, 30gram lamsnier, 55 gr. wortel+rauw ei
dag 2: 250gr.kippenkarkas, 140gr. paardenvlees, 120gr. pens, 55gr. sperziebonen
dag 3:250gr. zalmlijf, 140gr. kalkoenvlees, 40gr. lamshart, 40gr. kippenlever, 30gr. lamsnier, 55gr. spinazie
dag 4: hele kip
dag 5:250gr.kalkoennek, 140gr. kippenvlees, 110gr. pens, 55gr. broccoli
dag 6: 250gr.eendenvleugel, 140 gr.kalkoenvlees, 40gr. lamshart, 40gr. kippenlever, 30gr. lamsnier, 55gr. wortel
dag 7:250gr. konijnrugstuk of schouders, 140gr. kippenvlees, 110gr. pens, 55gram spruitjes +rauw ei

groente is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van het seizoen.
Laatst gewijzigd door Roxx op vr 12 okt 2018, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3357227
Roxx schreef:Hey allemaal,
Ik wil onze hond Ciska graag geheel op vers vlees zetten. Ze eet nu al wel eens met de katten mee van de kvv en krijgt zo nu en dan een hele kip. Ciska weegt 31 kilo maar volgens de dierenarts moet ze toch op 28 kilo of iets daaronder zitten maar dat gaat vast ook gewoon lukken met vlees. Ze is 4 (bijna 5) jaar oud, heeft een half langharige vacht, komt uit Bulgarije en woont nu 3 jaar bij ons in Friesland.