Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Christel en Pumba
#3354530
Hoi,

Ik ben hier een tijdje terug geweest aangezien ik toen 10 dagen Barf uit ging proberen met een probeer menu. Dat is zo goed bevallen dat ik nu voor een maand heb besteld en ik heb dus een nieuw menu gemaakt, graag jullie feedback! Ik heb een 10 dagen menu gemaakt, omdat ik (ja heel lui) nog wat rollen gemalen pens van 500 gram in de diepvries heb liggen en eens in de 10 dagen een pens dag wil voeren. Vanaf de volgende bestelling wordt het meer verwerkt in het menu. Hij heeft al vaker pensdag gehad en raakt hiervan niet aan de dunne dus dit heb ik zo overgenomen in het menu.

Mijn hond eet 500 gram per dag waarvan 45% vleesbot, 25% spiervleess, 10% orgaan, 10% pens en 10% groente.

Dag 1
250 gram eendennek
250 gram kalkoenspiervlees
50 gram groente
1 rauw ei

Dag 2
250 gram parelhoenrugstuk
125 gram eendenlever
50 gram groente

Dag 3
250 gram konijnenbil
250 gram kipdijbeenvlees
50 gram groente
250 gram sardientjes (extra)

Dag 4
250 gram eendenvleugel
125 gram kippenhart
50 gram groente

Dag 5
250 gram kwartelrugstuk
250 gram kalkoenspiervlees
50 gram groente
1 rauw ei

Dag 6
500 gram pens

Dag 7
250 gram eendennek
250 gram geitenvlees
50 gram groente
250 gram panharing (Extra)

Dag 8
250 gram parelhoenrugstuk
125 gram eendenlever
50 gram groente

Dag 9
250 gram eendenvleugel
250 gram kipdijbeenvlees
50 gram groente
1 rauw ei

Dag 10
250 gram konijnenbil
125 gram lams hart
50 gram groente


Ik heb er bewust voor gekozen om de vis als extra toe te voegen buiten de 500 gram (gemiddeld) per dag om, omdat die 500 gram soms net een tikje te weinig. Dan heb ik 2 keer in de 10 dagen wat extra gewicht erbij en wil even bekijken hoe dat bevalt of het dan niet te veel wordt.
Door Lizzy
#3354541
Ja, wat kan ik zeggen? Ziet er gewoon PRIMA uit! Het enige dat ik mis in je menu is wat afwisseling in orgaanvlees. Ik zou zeker ook tenminste niertjes toevoegen.
#3354544
Lizzy schreef:Ja, wat kan ik zeggen? Ziet er gewoon PRIMA uit! Het enige dat ik mis in je menu is wat afwisseling in orgaanvlees. Ik zou zeker ook tenminste niertjes toevoegen.
Ho ik heb de eendenlever er per ongeluk 2 keer op gezet, 1 daarvan wordt lamsnier! Heb ik niet goed over getypt denk ik. Maar heel erg bedankt Lizzy! :biggrin2:
Door Lizzy
#3354564
Christel en Pumba schreef:Ho ik heb de eendenlever er per ongeluk 2 keer op gezet, 1 daarvan wordt lamsnier! Heb ik niet goed over getypt denk ik. Maar heel erg bedankt Lizzy! :biggrin2:
Goed zo :biggrin2: ! En graag gedaan!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door