Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door naladehusky
#3348080
hallo barfers!
Nala is onze husky van 5,5 maand ze weegt nu 16 kg en heeft nu een maandje barf gehad, 1ste week opgebouwd met kvv, maar dat eet ze tegenwoordig liever niet meer. Het menu kan kwa gewicht veranderen ga op het oog en de weegschaal voeren.
Dit is het menu wat ze nu krijgt 16 kg
Hoeveelheid: 6% van 16 kilo = 960 gram per dag / 6720 gram per week
[table]
[tr][td]Rauw vleesbot[/td][td] 45% : [/td][td] 432gr p/dag[/td][/tr]
[tr][td]Groentes[/td][td] 10% : [/td][td] 96gr p/dag[/td][/tr]
[tr][td]Orgaanvlees[/td][td] 20% : [/td][td] 192gr p/dag[/td][/tr]
[tr][td]Spiervlees[/td][td] 25% : [/td][td] 240gr p/dag[/td][/tr]
[/table]
Bekijk dit menu op http://www.barfplaats.nl/rekenhulp/?menu=9tvvG0|fxPn2o


vleesbot krijgt ze kippen/eendennekken/kippenruggen/karkassen/parhoelkarkassen en nog runderstrot voor als ze het aankan.
Spiervlees heb ik zo'n 6 verschillende soorten.
Organen maag, hart nier van kip - hart/long van rund. Pens als lap en als gemalen mix van verschillende dieren.
2 x per week ei
3 x per week kleine haring of sardien

vleesbot elke dag +/- 430 gr
spiervlees 4 dagen per week als ze een organen krijgt. 420 gr per keer
Organen verspreid over 3 dagen als ze geen spiervlees krijgt.150 gram hart, 150 gram nier, 150 gr maag, 100 gram lever, 100 gram long en pens 660 gr
elke dag 100 gr zelf gepureerde groente mix of wat de pot schaft die dag.
2 eieren en 3 x klein visje woorden over de week verdeeld, geen vaste dagen voor.

Mijn vraag zijn de organen in de juiste verhouding?
graag jullie mening over het dieet tips zijn van harte welkom.
Door Lizzy
#3348089
naladehusky schreef:hallo barfers!
Nala is onze husky van 5,5 maand ze weegt nu 16 kg en heeft nu een maandje barf gehad, 1ste week opgebouwd met kvv, maar dat eet ze tegenwoordig liever niet meer. Het menu kan kwa gewicht veranderen ga op het oog en de weegschaal voeren.
Dit is het menu wat ze nu krijgt 16 kg
Hoeveelheid: 6% van 16 kilo = 960 gram per dag / 6720 gram per week
[table]
[tr][td]Rauw vleesbot[/td][td] 45% : [/td][td] 432gr p/dag[/td][/tr]
[tr][td]Groentes[/td][td] 10% : [/td][td] 96gr p/dag[/td][/tr]
[tr][td]Orgaanvlees[/td][td] 20% : [/td][td] 192gr p/dag[/td][/tr]
[tr][td]Spiervlees[/td][td] 25% : [/td][td] 240gr p/dag[/td][/tr]
[/table]
Bekijk dit menu op http://www.barfplaats.nl/rekenhulp/?menu=9tvvG0|fxPn2o


vleesbot krijgt ze kippen/eendennekken/kippenruggen/karkassen/parhoelkarkassen en nog runderstrot voor als ze het aankan.
Naar mijn mening valt runderstrot niet onder vleesbot omdat er geen bot in zit, hooguit zacht kraakbeen.
Spiervlees heb ik zo'n 6 verschillende soorten.
Organen maag, hart nier van kip - hart/long van rund. Pens als lap en als gemalen mix van verschillende dieren.
2 x per week ei
3 x per week kleine haring of sardien
Nier van kip? Kun je dat ergens kopen?
vleesbot elke dag +/- 430 gr
spiervlees 4 dagen per week als ze een organen krijgt. 420 gr per keer
Organen verspreid over 3 dagen als ze geen spiervlees krijgt.150 gram hart, 150 gram nier, 150 gr maag, 100 gram lever, 100 gram long en pens 660 gr
elke dag 100 gr zelf gepureerde groente mix of wat de pot schaft die dag.
2 eieren en 3 x klein visje woorden over de week verdeeld, geen vaste dagen voor.
Heel eerlijk? Ik zou long niet mee rekenen tot orgaanvlees en maag meerekenen tot pens. En waarom? Omdat ik denk dat zeker een jonge hond de vitamines en mineralen uit hart, lever en nier hard nodig heeft. Ik zou daar dus 10% van geven, van ieder 3,33%. Long is namelijk vrij waardeloos qua voedingswaarde. En maag eigenlijk ook. Zeker in vergelijk tot nier, hart en lever. Je zou anders in plaats van 20% pens + andere organen beter 25% kunnen geven en dan 5% long en maag.

Barfplaats wordt gesponsord door