Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3343071
eelke schreef:Er zijn toch ook van die enzymen die voor betere vertering zorgen? Het lijkt wel alsof dat mis gaat? (of hoort dat ook bij EPI, ik denk nu hardop) omdat je ook schrijft dat hij zo vele ontlasting heeft, klinkt het of er een gedeelte ongebruikt weer naar buiten gaat zeg maar.
+1 dat valt altijd te proberen dacht ik. Ik zou trouwens ook standaard probiotica gaan geven bij zijn maaltijden.
Ik weet natuurlijk niet of je dat allemaal kunt geven aan een allergische hond.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Lizzy
#3343076
eelke schreef:Er zijn toch ook van die enzymen die voor betere vertering zorgen? Het lijkt wel alsof dat mis gaat? (of hoort dat ook bij EPI, ik denk nu hardop) omdat je ook schrijft dat hij zo vele ontlasting heeft, klinkt het of er een gedeelte ongebruikt weer naar buiten gaat zeg maar.
Zymoral bedoel je? Ja, maar dat werkt lang niet zo goed als verse pancreas.

Ik ben met je eens hoor, er lijkt toch echt iets mis te gaan met de vertering.
Door eelke
#3343077
Lizzy schreef:Zymoral bedoel je? Ja, maar dat werkt lang niet zo goed als verse pancreas.

Ik ben met je eens hoor, er lijkt toch echt iets mis te gaan met de vertering.
Ja ik denk dat ik dat bedoel. Het klinkt wel veiliger voor een allergische hond dan pancreas van een dier wat niet bekend is in het menu.
Door Lizzy
#3343078
eelke schreef:Ja ik denk dat ik dat bedoel. Het klinkt wel veiliger voor een allergische hond dan pancreas van een dier wat niet bekend is in het menu.
Zymoral bevat pancreas. En geen idee of ze dat uit rund of uit varken halen. Maar met een allergische hond is het zo maar niet gezegd dat hij hierop geen reactie krijgt.
Door eelke
#3343080
Lizzy schreef:Zymoral bevat pancreas. En geen idee of ze dat uit rund of uit varken halen. Maar met een allergische hond is het zo maar niet gezegd dat hij hierop geen reactie krijgt.
Dat is zeker waar, maar dat is natuurlijk ook wel bij alles wat je aan een allergische hond geeft aan supplementen en medicatie... :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#3343141
Dank voor het meedenken!

De schildklier is gecheckt en was prima.
De nierfunctie op zich was goed, enkel dus die UREA die verhoogd is. Hij drinkt of plast ook niet minder/vaker/anders dan normaal.

Wat vinden jullie nu van zo'n endoscopie? Zou je dat nu al doen of eerst nog een bezoekje wagen aan een holistisch arts? Hij valt niet verder af nu dus wat dat betreft durf ik op zich wel te wachten.

Rund is een twijfelgeval. Ik heb het hem eens een week gegeven en hij gaf toen geen klachten. Alleen raakte ik toen zwanger en zo en is verder testen er niet meer echt van gekomen. Hij krijgt ook een mooie 9 (hoeraaaaa!) diersoorten nu dus de noodzaak was er ook niet.

Medicatie of supplementen is echt een kwestie van proberen.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3343252
Bandit heeft sinds 7 maanden diarree.
Uit bloedonderzoek en ontlastingonderzoek kwam een milde darmontsteking naar voren.
Ik heb wel een scopie uit laten voeren maar die heeft niks uitgehaald (geen resultaat, anders dan een milde ontsteking).

Bandit krijgt L-glutamine voor zijn darmen. Dat schijnt ze beter te maken.

Is kurkuma misschien iets ter ondersteuning? Moet je aanmaken tot golden paste.

Van Tannetje heb ik nog meer kruiden om zijn darmen te ondersteunen.
Je kan het proberen, maar het duurt wel lang.

Lastig he!?
Heel veel sterkte, succes en geduld. :-*
Gebruikersavatar
Door Hope
#3344449
Update:

Na een bezoek aan Tannetje waren we het erover eens dat de test voor EPI niet goed gedaan is en dus niets zegt.
Het klachtenbeeld paste er te goed bij en we zijn nu dus begonnen met de enzymen. Hij knapt zienderogen op!
Door Lizzy
#3344451
Hope schreef:Update:

Na een bezoek aan Tannetje waren we het erover eens dat de test voor EPI niet goed gedaan is en dus niets zegt.
Het klachtenbeeld paste er te goed bij en we zijn nu dus begonnen met de enzymen. Hij knapt zienderogen op!
Oh wow, wat goed dat je naar Tannetje bent gegaan! En wat super dat hij zo opknapt :circle:

Mij verbaast het niks maar dat verbaast jou vast niet :biggrin2:

Ik ben ontzettend blij voor jullie!

Wat is er niet goed gegaan met de EPI test?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3344453
Het verbaasd mij vooral dat een praktijk die toch echt wel goed staat aangeschreven zo'n test gewin niet goed weet uit te voeren :-\
Door Eef+Stippels
#3344568
Hope schreef:Update:

Na een bezoek aan Tannetje waren we het erover eens dat de test voor EPI niet goed gedaan is en dus niets zegt.
Het klachtenbeeld paste er te goed bij en we zijn nu dus begonnen met de enzymen. Hij knapt zienderogen op!
Ooooohhh wat fijn!! :daisy:
Door Janie2
#3344573
Fijn!!!

Hier werkten enzymen ook als een tierelier bij geen epi. Hopelijk is dit dé oplossing voor Nelson!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3344636
Janie2 schreef:Fijn!!!

Hier werkten enzymen ook als een tierelier bij geen epi. Hopelijk is dit dé oplossing voor Nelson!

Ze moeten bij het eten van barf gewoon echt lang nuchter zijn, anders is de test onbetrouwbaar. Schijnt echt een verschil te zijn met brok. Dat wist onze da niet en ze hebben het ook niet nagevraagd terwijl ze wel wisten dat hij geen brok at. Niet zo handig.

Edit: verkeerde quote, ik reageerde vooral op de vraag van Lizzy.
Door Lizzy
#3344671
OK. Ja, zo'n vergissing is dan jammerlijk.... Nu weet je alleen toch niet 100% zeker dat hij aan EPI lijdt.

Je hebt Zymoral meegekregen? Daar reageert hij verder niet op (qua allergie)?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door