Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3348143
Kleine update...

Nelson krijgt brok. O help, ik ben zoooo anti brok. Maar goed, we moesten iets en snel ook want hij holde achteruit.

Hij heeft vandaag geen diarree meer gehad en is met 2x een tablet emeprid niet meer misselijk geweest. Nu krijgt hij natuurlijk ook die antibiotica en de maagzuurremmer maar toch. Ik ben blij.

Ik heb hem vandaag los van de lijn gehad want hij stuiterde als een malle. Hij vloog even heerlijk als vanouds over het weiland. Hij is goed fit voor wat hij heeft meegemaakt.

Brok dus. Hij is er dol op >:( >:(
Haha, gelukkig maar natuurlijk. Maar dan sta je dus 4 jaar lang te hakken en snijden op vlees en springt hij voor een bak brokken net zo hoog.

Ik heb toch wel goede hoop eigenlijk. Misschien veel te snel en heel voorbarig maar het voelt goed. Er zit weer leven in zijn ogen, hij ligt weer ontspannen en likt niet meer steeds over zijn poten. Ik hoop heel erg dat dit allemaal aan mag slaan. Wie weet als hij helemaal stabiel is en het lijkt een beetje verantwoord dat ik dan toch nog eens vers ga proberen te voeren. Ik ben gewoon echt geen fan van brok. Maar goed, eerst kijken of dit doorzet.

:duimen:

Oh... Ik heb hem van de apoquel af. Ik vertrouw het spul gewoon niet meer.
En laat het toeval zijn of niet, hij krabt amper.
Hij heeft de afgelopen week alleen lam gehad (dat kon ik laten malen) en nu dus dat hypoallergene spul. Ik sluit een allergie voor iets waar hij eerder gewoon tegen kon dus niet uit.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3348144
Jacy en Snow snappen Nelson wel, vlees is eten en brokjes gebruik ik hier voor trainen en belonen, dus dat hij daar zo hoog voor springt.... ;)
Maar ik ben bang dat als het goed gaat, dit even is wat Nelson nodig heeft. Jij moest tijdens je zwangerschap toch ook suikers en koolhydraten eten omdat er 'iets' moest? Nelson heeft nu gewoon voedingstoffen nodig, en dan is het fijn dat hij reageert met 'jammie'
Succes ermee :bigarmhug:

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348145
Oh ja natuurlijk, hij krijgt dit nu met alle liefde! En als hij nooit meer op vlees kan, tja, dan is het niet anders. Ik ben al blij als hij lééft!
Door Anne in Zweden
#3348147
O wat fijn, Marloes, even weer op adem komen en je hond weer happy zien! Dat had je wel effe nodig! Ik hoop dat hij door de brok weer de oude wordt - jammer dat het met brok moet, maar als hij het daarop goed doet, dan heiligt het doel de middelen!
Door Janie2
#3348149
Wauw top update!!!
Ik ken het gevoel van brok/nat. Dat went ergens nooit helemaal.

Krijgt hij nu de regulator?

Vooral zo doorgaan Nelson!!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348150
Ja, hij krijgt de regulator inderdaad!
So far so good...

De liefste mafkees... Hij vindt een brokje voor het slapengaan eigenlijk net zo prima als een konijnenoor.
Door src_esther
#3348151
Wat fijn om te lezen dat het beter gaat.
Hoe is het met jullie? Want al die zorgen, heen en weer rijden en onzekerheid, lijken mij een uitputtingsslag.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348152
Ik ben echt kapot. Ik heb namelijk ook nog een dochtertje van 15 maanden en manlief en ik sliepen van de week dus apart want één bleef bij de hond. De navigatie vroeg of ik het adres van de dierenarts als huisadres wilde instellen en ik had een aantal keer mijn dreumes op mijn rug in een draagdoek bij de dierenarts omdat ik handen en hulp tekort kwam.

Maar goed, we hebben het gered. En hij is het zo waard hè, die Nelson. Hij is gewoon echt de allerliefste. Wat betreft zijn gezondheid is het natuurlijk gewoon een horror-hond maar hij maakt met zijn karakter echt alles dubbel en dwars goed. We hebben afgesproken dat hij nog minstens tien jaar bij me blijft en hij me in de tussentijd niet steeds zo'n hoge bloeddruk bezorgd :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3348153
Ik duim mee dat hij niet allergisch reageert op de brok en het spul echt doet wat het beweert. Zou echt de redding zijn dan. Of het begin toch. Want nu weet je nog altijd niet waar hij zo van afviel om te beginnen? Toch?
Als ik goed gevolgd heb kwam de jeuk en dus apoquel maar na de enzymen, maar was er daarvoor ook al iets duidelijk mis. En dat was geen allergie, toch?
Nu ja, kan zijn dat dat toevallig ook met brok voeren opgelost is.

Alleszinds, als hij het daar gewoon goed op blijft doen, moet je niet twijfelen. Je er gewoon overheen zetten.
En dat stuiteren zal nog wel minderen hoor, spijtig genoeg eigelijk. Maar nu is dat nog nieuw en speciaal. Na een paar weken is het nieuwe er waarschijnlijk wel vanaf.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348155
Nou ja mijn theorie is dat hij al heel lang allergisch reageert op iets in zijn menu. Ik ben natuurlijk al vier jaar met hem bezig. Ik wilde hem altijd vrij van medicijnen hebben maar op den duur lukte dat niet meer.
Ik ging toen naar de dermatoloog met de mededeling: wij zijn moegestreden. We gaven hem apoquel.
Dat hielp. Hij werd weer jeukvrij en blij.
Maar wat nu als ik zijn immuunsysteem daarmee een klap heb gegeven keer op keer op keer? Stel dat ik hem een jaar lang iets heb gevoerd waar hij niet tegen kon maar de symptomen onderdrukte met apoquel?

Immuunsysteem op hol, lage weerstand, bacterie er bij. Apoquel dat er om bekend staat infecties heviger te doen verlopen. Dat zal allemaal niet geholpen hebben en dan ook nog iedere dag iets eten waar je lichaam niet tegen kan.

Maar het is maar gewoon mijn theorie. Het is algemeen bekend dat een atopische hond steeds slechter wordt en dus meer jeuk krijgt. Omdat ik zo secuur het eliminatiedieet heb gevolgd heb ik er nooit bij stil gestaan dat hij ook allergisch kon reageren op iets wat eerder goed ging. Ik ging er vanuit, en de artsen met mij, dat hij gewoon steeds heftiger reageerde op de pollen, huisstofmijt en al die andere dingen waar hij niet tegen kan. Maar misschien was het toch wel gewoon de voedselallergie :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3348162
Hope schreef:Nou ja mijn theorie is dat hij al heel lang allergisch reageert op iets in zijn menu. Ik ben natuurlijk al vier jaar met hem bezig. Ik wilde hem altijd vrij van medicijnen hebben maar op den duur lukte dat niet meer.
Ik ging toen naar de dermatoloog met de mededeling: wij zijn moegestreden. We gaven hem apoquel.
Dat hielp. Hij werd weer jeukvrij en blij.
Maar wat nu als ik zijn immuunsysteem daarmee een klap heb gegeven keer op keer op keer? Stel dat ik hem een jaar lang iets heb gevoerd waar hij niet tegen kon maar de symptomen onderdrukte met apoquel?

Immuunsysteem op hol, lage weerstand, bacterie er bij. Apoquel dat er om bekend staat infecties heviger te doen verlopen. Dat zal allemaal niet geholpen hebben en dan ook nog iedere dag iets eten waar je lichaam niet tegen kan.

Maar het is maar gewoon mijn theorie. Het is algemeen bekend dat een atopische hond steeds slechter wordt en dus meer jeuk krijgt. Omdat ik zo secuur het eliminatiedieet heb gevolgd heb ik er nooit bij stil gestaan dat hij ook allergisch kon reageren op iets wat eerder goed ging. Ik ging er vanuit, en de artsen met mij, dat hij gewoon steeds heftiger reageerde op de pollen, huisstofmijt en al die andere dingen waar hij niet tegen kan. Maar misschien was het toch wel gewoon de voedselallergie :-\
Oh ja, op die manier. :-\
Klinkt aannemelijk. En dan was het gewoon die heliobacter waar hij zo mager van werd?
Ja, in zo'n gevallen moet je de boeg wel radicaal omgooien. Iets helemaal anders dan voorheen en hopen dat dat lukt.
Ik duim dat hij het goed blijft doen!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door