Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3348807
hannabelgje schreef:Heeft Nelson een "gewone" brok of een hypoallergene brok nu? Ik meen begrepen te hebben dat ze de eiwitten in de hypoallergene brok dermate samengesteld hebben dat de molekulen te klein zijn om allergisch op te reageren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ja, maar dat geldt wss niet voor echt alle alle eiwitten. Dat lijkt me onmogelijk.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3348809
hannabelgje schreef:Heeft Nelson een "gewone" brok of een hypoallergene brok nu? Ik meen begrepen te hebben dat ze de eiwitten in de hypoallergene brok dermate samengesteld hebben dat de molekulen te klein zijn om allergisch op te reageren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
hannabelgje schreef:Heeft Nelson een "gewone" brok of een hypoallergene brok nu? Ik meen begrepen te hebben dat ze de eiwitten in de hypoallergene brok dermate samengesteld hebben dat de molekulen te klein zijn om allergisch op te reageren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Nelson krijgt Trovet Regulator. Inderdaad met opgeknipte eiwitten. Veel allergische honden reageren hier niet allergisch op, maar Nelson blijkbaar wel.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3348813
Nelson is gewoon aan meer wel dan niet allergisch. En in brok zitten zoveel extra zaken. Los van de eiwitten van vlees, groenten en granen.
Hij kan niet tegen een calcium supplement, dus is het niet zo gek dat hij ook niet tegen de vitaminensupplementen in brok kan.

Mijn kater Cuzco zou ook reageren op de meeste hypo-allergene brokken. Want hij is allergisch aan bewaarmiddelen. En merken zoals Hill's en Royal Canin hebben altijd die kunstmatige waar hij dus niet tegen kan. Hij verdraagt àlle diersoorten, maar maar een klein deel brokken. Die waar natuurlijke bewaarmiddelen in zitten. Geen idee of dat er hypo-allergene brokken zijn waar dat het geval is, Trovet klinkt dan nog als de grootste kanshebber.
Maar blijkbaar zit er alsnog iets in waar Nelson niet tegen kan. En dat kan dus best niet aan het vlees of groenten liggen die gebruikt worden, maar gewoon iets anders dat toegevoegd is.
Cuzco reageerde zelfs op de snackies van Cosma. Die claimen dat het gewoon gevriesdroogde kip is, verder helemaal niets. Maar hij reageert erop, en hij kan echt wel tegen kip, dus moet er ergens toch iets kleins bij zitten, waar hij niet tegen kan... Iets wat ze blijkbaar niet moeten vermelden.
Op de ingrediëntenlijst kan je dus ook niet blind vertrouwen.
En ik heb het meermaals geprobeert, het was echt heel duidelijk daarvan hoor.
Door Eef+Stippels
#3348848
Wat rot en frustrerend dat Nelson nu weer jeuk heeft :-\

Qua voeding misschien weer opnieuw beginnen met 1 diersoort vers en onbewerkt, en verder niets? Liefst biologisch.
En ik zou denk ik die cytopoint gaan proberen, ook al is het symptoombestrijding, als Nelson zich maar beter voelt.

:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3348903
Hoe gaat het vandaag?

Ik heb gewoon slecht geslapen omdat ik zoveel aan Nelson en jou moet denken. En ik ken je niet eens in het echt!?
Heb jij een beetje kunnen slapen?

Wat ik vannacht bedacht heb:
Hij heeft iets wat hem nu ziek maakt (lastige naam) en waarvoor hij behandeld wordt. Dat lijkt me positief en moet afgemaakt worden.
Tegelijkertijd ben je naar die brok gegaan toch?
Zou het niet slim zijn om hem een paar diersoorten te geven waarvan je verwacht dat hij er tegen kan. Je kan uit 9 kiezen.

Ik heb geleerd dat als er problemen in de darmen zijn en je geeft rauw, dat je dan bacteriën toevoegt en dat de genezing tegenhoudt.
Misschien kan je die paar diersoorten koken en dan geven.
Dan moet de jeuk toch afnemen?
(Ik verwacht dat hij op de granen reageert, die zitten als hoofdingrediënt in die Trovet brokken.)

Hij moet eerst beter worden, daarna kun je misschien weer uitzoeken waarvoor hij extra allergisch is (geworden).

En gewoon meer eten geven. Bandit is ziek vanaf september en krijgt 3 x zoveel om hem op gewicht te houden.

Heel veel sterkte meis!!!! :-*
:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348904
Nou, we weten nog niks.

Hij heeft vlooien
:censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2:
Hij kan nu ook een vlooienallergie hebben.

Oké, mijn katten hadden vlooien. Ik heb daar met grote tegenzin een tablet in gekieperd omdat ik gewoon geen vlooien op Nelson wilde hebben. De katten zijn van hun bewoners af, Nelson niet.
Nu is daar dus ineens weer een nieuw dilemma. Wat nu? Hij gaat stuk van de jeuk als we hem niet behandelen. Dermatoloog zegt bravecto of comfort is, dierenarts zegt shampoo.
Dermatoloog zegt: hij moet van die vlooien af. Dierenarts zegt: straks is er geen hond meer.

Fijn dan. Wanneer houdt het eens op met die dilemma's?!

Ik neig erg naar shampoo.

Qua voer weet ik het gewoon niet. Hij is zo fit en met zijn apoquel er bij weer zo happy... Misschien eerst maar die vlooien bestrijden en dan pas verder iets veranderen.

O man...
Over 10 jaar, als Nelson op zijn 14e in zijn slaap is doodgegaan koop ik voor 5 euro op marktplaats een pup van een gezin dat het gewoon leuk vond om eens de hond te laten dekken. Ik mocht vandaag weer voor 200 euro aan medicijnen ophalen voor tien dagen. Tien!
Die hond is ondertussen duurder dan mijn paard.

Maar hij is wel super lief :smitten:
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3348906
Geen bravecto pil gebruiken bij Nelson!!!!
Echt niet doen hoor!

Ik zou voor de shampoo gaan. :thumbsupup:
Hebben jullie geen zwembad (schoon water) of zo voor Nelson? Hij zal vast van zwemmen houden.
Vlooien kunnen verzuipen. Als Nelson maar lang genoeg goed nat is, kan hij misschien op een schone manier van zijn vlooien afkomen. :)

Moeilijk allemaal he! :-*
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348907
Nou precies dat dus, ik ga er gewoon geen bravecto in gooien. Maaaaaaar, zegt de dermatoloog, de verhalen die rond gaan zijn nooit bewezen. Comfortis dan? Dat werkt minder lang.
Ik durf het gewoon niet. Straks valt hij om.
Niet vanwege een bacterie of een ziekte maar vanwege vlooien.

Er schijnt dus een shampoo te zijn met een pesticide. Dat is nog steeds gif. Het werkt wel meteen, vlooien zijn meteen dood. En omdat het maar twee minuten op het lijf hoeft te zitten en je het dan heel goed kan uitspoelen zou dat dan het veiligste zijn voor nu. Want eerlijk is eerlijk, hij heeft nu teveel jeuk om hem zo rond te laten lopen. Hij zit echt niet barstensvol vlooien. Je moet ze heel erg goed zoeken maar één is genoeg voor een reactie als deze.

Pffff.
Ik zet er een kanon op! >:( :-X ;D
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3348909
Bravecto komt er bij mij niet in hoor. Ze kunnen best zeggen dat het niet bewezen is, maar er zijn toch te veel (gezonde) honden overleden na gebruik daarvan. En ik denk dat ik wel mag zeggen dat Nelson op het moment geen gezonde hond is, dus nóg meer risico.
Bovendien stop je het IN het lichaam, dus een grote aanslag op de organen e.d. Plus, als het niet goed gaat, moet je afwachten tot het is uitgewerkt (maanden), je kan niet ingrijpen.

Ik zou ook echt voor iets uitwendigs gaan.

Ik was mijn honden altijd met beau beau van de wellkoop/boerenbond.

Hahaha, met een kanon 1 vlo op een hond kapotschieten. ;D

(ik zie altijd alles in plaatjes voor me ;))
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3348914
Afwasmiddel? Wil ook wel helpen tegen vlooien. Is alleen niet lekker voor het vetlaagje op zijn huid...
Door eelke
#3348929
Hope schreef:Dank je! Dit ziet er wel goed uit eigenlijk!
Dat vind ik dan toch weer fijner dan gif.
Ja dat vond ik dus ook. Maar geen idee hoe goed het dan werkt dus, maar misschien het proberen waard. Ik heb t vooral tegen de teken.
Gebruikersavatar
Door chery
#3348940
Ik heb hier vorig jaar een vlooienplaag gehad op de hondjes. En moest dus met gif aan de gang. Ook diatomeeën geprobeerd, hielp hier echt niks.
Als ik gif gebruik is het bolfo gold en dan de helft van de dosering en wel 2 of 3x daags kammen.
Ik weet het, veel werk met grote hond. Maar dat vind ik de beste remedie.
Nu ter preventie gebruik ik biospotix dermocare+ en tot nog toe gaat het goed.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door