Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3349084
Oh okay, ik ging er eigenlijk vanuit dat Eersel hem weer wilde zien.
Hopelijk heb je de boel nu dood en ik zou zeker de katten blijven behandelen want die lopen ze natuurlijk zo weer op buiten.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3349086
'Fijn' dat de vlooien de oorzaak lijken te zijn van de jeuk.
Hopelijk nu vlot weer vlo vrij en jeukvrij zodat hij verder aan kan sterken.
:bigarmhug:
Door Eef+Stippels
#3349119
Hope schreef:Hij krijgt om de dag een halve. Al heeft hij wel een hele gehad toen hij zo vreselijk last had van de week. Maar dat is één keer en daarna gaan we dan weer over op een halve om de dag. Dat is voor hem genoeg.

So far, so good met de man!
Gelukkig!

Goed aangepakt, die vlooien. Soms moet je er wel gif op gooien, niets aan te doen.
Fijn dat hij tegen de shampoo kan, dan kun je dat altijd achter de hand houden. Katten misschien (een tijdje) permanent vlooiendruppels geven, zodat Nelson niet onnodig belast wordt?

:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3349134
Ik ga de katten inderdaad een tijdje wat geven. Niet ideaal maar ze zijn jong en gezond dus komt vast goed. Ik doe normaal alles zo verantwoord, gifvrij en biologisch mogelijk maar nu even niet. Dat komt later maar weer.
Door Eef+Stippels
#3349135
Hope schreef:Ik ga de katten inderdaad een tijdje wat geven. Niet ideaal maar ze zijn jong en gezond dus komt vast goed. Ik doe normaal alles zo verantwoord, gifvrij en biologisch mogelijk maar nu even niet. Dat komt later maar weer.
Als ze gezond zijn, komt dat inderdaad best goed. Ik heb de dames hier vorig jaar ook een paar maanden pipetten gegeven. Is het gezond om jaren te doen, nee, maar in zulke gevallen als nu, is het echt geen verkeerde keuze, vind ik.
Nelson heeft die rust in zijn lichaam nodig. En ik kan me voorstellen dat je ook gewoon ongelukkig wordt van zoveel jeuk.
Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op :-*
Gebruikersavatar
Door Hope
#3349147
Voor de katten is het nu gewoon niet te doen zonder gif. Want waar zitten die krengen? Hebben ze een konijn gevangen, of een egel? Of zitten ze in het hooi bij de paarden? Ik kan nog zo leuk binnen alles helemaal schoon maken maar dan heb ik buiten nog steeds kans op besmetting.
Nelson komt daar allemaal niet. Die ligt buiten in het gras maar komt niet in de schuur/hooiopslag/paardenstal/even buurten bij de buren.
Door Raaf
#3349282
Ten eerste, ontzettend fijn te horen dat Nelson aan de beterende hand lijkt te zijn.... :duimen:

Mag ik je vragen wat de geur is van de Virbac Defencare shampoo?

Wanneer ik een vlooienshampoo zou moeten gebruiken voor één van mijn overgevoelige honden, dan is er eigenlijk de voorwaarde dat deze geen/weinig geur achterlaat.
Ben benieuwd hoe dat bij deze is...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3349332
Raaf schreef:Ten eerste, ontzettend fijn te horen dat Nelson aan de beterende hand lijkt te zijn.... :duimen:

Mag ik je vragen wat de geur is van de Virbac Defencare shampoo?

Wanneer ik een vlooienshampoo zou moeten gebruiken voor één van mijn overgevoelige honden, dan is er eigenlijk de voorwaarde dat deze geen/weinig geur achterlaat.
Ben benieuwd hoe dat bij deze is...
Je moet hem heel goed uitspoelen en daarna ruikt je hond naar natte hond. Niet naar shampoo of zo.
Het is en blijft gif maar ik vind het goed spul.
Janie2 schreef:Hoe gaat het vandaag met Nelson?
Ik sta nog niet te juichen eigenlijk. Lief dat je het vraagt.
Hij is misselijk. Of nou ja, ik weet eigenlijk niet of het dat is. Hij likt zijn poten en zijn neus, soms ineens een uur lang en dan weer uren niet. Vreemd gedrag vind ik het.
Verder is hij gewoon echt ongelooflijk fit. Ik merk nu toch wel heel veel verschil. Er zijn toch kleine dingetjes in geslopen die we nu pas weer opmerken.

Hij stal wel eens spullen, rende daar dan hard mee door de tuin en sloopte dan in zijn enthousiasme ook wel eens wat. Dat deed hij niet meer maar hey, echt heel blij waren we er ook nooit mee en hij werd misschien gewoon volwassen (wijsheid komt met de jaren toch?). Als ik hem riep in het bos dan kwam hij altijd wel maar wel op zijn gemak. Ik dacht dat zijn motivatie gewoon niet zo denderend was. Hij krijgt tenslotte nooit eens iets écht lekkers als beloning. Hij rende wel achter een bal aan maar kwam er niet meer zelf mee. En nu?
We hebben een andere hond. Hij heeft mijn handschoenen, sokken en schoenen gejat, hij vliegt op ons af als we hem roepen en het huis ligt weer vol speelgoed. Vreemd dat het er zo langzaam in is gesloten dat we het nu eigenlijk pas merken.
Door Envie
#3349634
Mooi dat de oorzaak gevonden is ! En dat je hond weer opknapt. Wat een narigheid kunnen die krengetjes veroorzaken. Ik hou zelf eigenlijk het hele jaar door de volgende dingen goed in de gaten: 2x per week slaapplaatsen zuigen incl plinten in de buurt + omgeving kattenluikjes, om de week kleedjes wassen (sowiezo voor huismijt allergie) van alle dieren, en elke vierde week de stofzuigerzak vervangen. Toch een vlo, dan alle dieren tegelijk behandelen voor 3 maand. Soms jaren geen vlo te zien!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3349728
Het gaat goed met Nelson.
Vandaag op controle geweest in Eersel. Hij is 1,5 kilo aangekomen, hoera! Zijn buik klinkt rustig, zijn hart heeft een mooi ritme.
Hij poept nog altijd veel, 4x per dag een echte brokken drol. Het zijn flinke hoeveelheden.
Zijn misselijkheid spreekt zo af en toe nog flink op. Hij krijgt nu niet alleen een maagzuurremmer maar ook een maagbeschermer. Daarnaast nog twee weken de antibiotica, 6 tabletten per dag. Als die op zijn gaan we kijken hoe het dan gaat en weer verder met afbouwen van de medicatie.

Hij zit vol energie en glanst mooi. Hij is van de vlooien af maar het nog goed jeuk als hij te weinig apoquel krijgt. Ik wil toch graag nog wat anders proberen wat betreft voeding maar voorlopig blijft hij staan op wat hij nu krijgt. Het evenwicht is nog wankel en de dierenarts durft het niet aan om nu te wisselen van voer. Moeilijk. Ik vind brokken voor nu niet zo erg. Zijn maagzuur is heel basisch dus ik zou hem zo geloof ik geen rauw durven geven. Zijn darmen zijn ook nog niet optimaal. Ik vind alleen die hoeveelheden graan gewoon niet tof. Ik denk dat hij daar nu jeuk van heeft.
Wat is dan wijsheid hé...
Gebruikersavatar
Door Ina
#3349730
Wijsheid lijkt het mij om hem eerst even aan te laten sterken van deze klap
Hij is nu mooi aangekomen ondanks de vele drollen, dus die winst zou ik voorlopig even koesteren en proberen er nog meer aan te krijgen
Als zijn jeuk nu controleerbaar is met apoquel, zo ik rustig even zo doorgaan en de granen voor lief nemen.... tenzij de jeuk zo jeuk zo enorm wordt dat je keus hebt, maar als ik het zo lees, is het beheersbaar nu
In ieder geval voor de komende 2 weken die hij nog antibiotica moet slikken is echt vers hoe dan ook niet aan te raden lijkt jij

Fijn deze goede update, zal voor jullie allemaal een stukje rust geven om een blije, glanzende stuiter in huis te hebben ;)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3349752
Ik kijk hier met regelmaat even of er al een update is. Heel fijn om te lezen dat Nelson nu 1,5 kilo is aangekomen :)

Als ik het zo lees zou ik ook bang zijn om bij verandering het broze evenwicht dat er nu is te verstoren. Zeker nadat hij zoveel is afgevallen zou ik eerst weer wat meer gewicht er bij willen hebben voordat er weer iets wordt veranderd.
Door Siberienne
#3349756
Ik sluit mij bij de voorgaande sprekers aan. Even rust. Ik heb Spot ook een poos op RC dieetvoer gehad, mega drollen, niet ideaal maar het gaf wel even rust in de tent. En 1,5 kilo erbij is mooi. Andere dingen komen vast weer op je lad, maar zijn darmflora is goed van slag met alle AB, dus ik zou sowieso wachten tot dat gestopt is en balans weer een beetje terug voordat je gaat veranderen.
Door Janie2
#3349872
Super zeg! 1,5 kilo! Gaat als de retteketet.
Ik zou ook een tijdje rust geven, sowieso 3 maanden na de antibiotica.
Ook al heelt slijmvlies snel, nelson heeft nogal wat voor zijn kiezen gehad (en jullie).
En ook niet onbelangrijk is dat je nu een actievere hond hebt dan de afgelopen jaar, zoals je verteld over zijn acties.

L-glutamine en glucosamine (NAG) zijn erg belangrijk voor het (darm)slijmvlies, net als oa zink, silicium, selenium, krijgt hij iets extra?
Daarna zou ik toch een tijd aanvullen met probiotica.

Ben benieuwd hoe het gaat na stoppen van de antibiotica voor de helicobacter.
En wat jullie doen met de jeuk. Blijft puzzelen :(
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door