Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3348943
Als je hond stuk gaat van de jeuk moet je niet morgen maar NU van de vlooien af. En naar mijn mening moet je nu niet even aan gaan zitten kijken met een biologische milieuvriendelijk (en vlovriendelijk) verantwoord spulletje. Als je het mij vraagt moet hier gif op. Activyl. Ken het niet persoonlijk maar schijnt heel goed te helpen en de honden van mijn vriendin leven nog, dus daar gaat je hond niet acuut dood van. Altijd leuk om je hond proberen vlo vrij te houden (lastig, met katten erbij) met verantwoorde middeltjes maar als ie eenmaal vlooien heeft en hij gaat dood van de jeuk: moeten ze er echt vandaag nog af.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348948
Lizzy schreef:Als je hond stuk gaat van de jeuk moet je niet morgen maar NU van de vlooien af. En naar mijn mening moet je nu niet even aan gaan zitten kijken met een biologische milieuvriendelijk (en vlovriendelijk) verantwoord spulletje. Als je het mij vraagt moet hier gif op. Activyl. Ken het niet persoonlijk maar schijnt heel goed te helpen en de honden van mijn vriendin leven nog, dus daar gaat je hond niet acuut dood van. Altijd leuk om je hond proberen vlo vrij te houden (lastig, met katten erbij) met verantwoorde middeltjes maar als ie eenmaal vlooien heeft en hij gaat dood van de jeuk: moeten ze er echt vandaag nog af.
Dit dus.

Ik heb hem ondertussen gewassen met Virbac Defencare. Vlooien zijn hartstikke dood nu.

De katten ga ik een tijd comfortis geven.

Nu weer rust terug en kijken hoe het verder gaat.
Door Lizzy
#3348951
Goed zo. Dood met die handel. Ik denk dat je er goed aan doet om ook de omgeving (alle ruimtes waar Nelson en je katten komen) te behandelen tegen de vlooien. Want als er vlooien zijn, heb je ook vlooieneitjes.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348973
Ik heb nu gedaan:

Alles in de was op 60 graden
Overal gestofzuigd
Stofzuigerzak weggegooid
Omgevingsspray in alle kieren die ik kon vinden en achter de plinten
Katten comfortis gegeven (twee weken geleden al) en nogmaals gekamd te controle. Niets gevonden.
Nelson gewassen met dat spul, niets meer gevonden.

Ben ik nog wat vergeten?
De auto misschien? Al heeft hij daar niet ingezeten terwijl hij vlooien had. Maar ja, ik kan er natuurlijk één over het hoofd hebben gezien.
Gebruikersavatar
Door chery
#3348987
Hope schreef:Stofzuigen en die omgevingsspray er in? En dan alleen de kofferbak of de hele auto?

:knuppel2: :knuppel2: :knuppel2:
Ik doe meestal stofzuigen en waar de honden in de auto zijn.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3349004
Ik zou zeker de hele auto behandelen!
Hij is toch in de auto geweest naar de dierenarts?
Hoe vaak moet je hem wassen met deze shampoo?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3349005
MarijeEnBoomer schreef:Ik zou zeker de hele auto behandelen!
Hij is toch in de auto geweest naar de dierenarts?
Hoe vaak moet je hem wassen met deze shampoo?
Maar toen had hij nog geen vlooien...

Maar ik heb geen trek in die beesten dus hij staat nu pal in de zon met dat gif er in. Hoppa!
Daar komt geen vlo meer wonen ;D

Deze shampoo werkt meteen en doet dat hooguit twee weken. Dus als het nodig is, dan weer. Hij is er niet allergisch voor, hoera!
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3349017
Als je katten 2 weken geleden vlooien hadden lan je echt niet met zekerheid zeggen dat Nelson nog geen vlooien had. En je moest gister toch naar Eersel?
Door Janie2
#3349024
Wauw, als het de vlooien waren is dat eindelijk goed nieuws toch! Ik hoop het zo.
Dan heb je een oplossing, en ligt het niet aan zijn hypoallergene eten. En gaan jullle hopelijk nu de weg in van een fitte Nelson.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3349048
MarijeEnBoomer schreef:Als je katten 2 weken geleden vlooien hadden lan je echt niet met zekerheid zeggen dat Nelson nog geen vlooien had. En je moest gister toch naar Eersel?
Gisteren zonder hond naar Eersel, alleen voor medicatie.
Auto heb ik helemaal gedaan, ik ga geen risico lopen.

Op zich is het inderdaad best goed nieuws. Een vlooienallergie is niet handig, past natuurlijk prima bij de verzameling maar is goed te overleven. Ik heb nu 14 jaar een hond en nu voor het eerst vlooien. *klopt af op blank hout*

Hij staat nog steeds op de Trovet. Ik ben er voor lange termijn om meerdere redenen niet blij mee maar voor nu werkt het.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3349052
Laten we dan maar hopen dat de recente jeuk-uitbraak van die vreselijke zwarte kriebelbeestjes kwamen en niet van het voer

Krijgt hij nu nog wel Apoquel, is dat iets wat je dagelijks toedient?
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3349053
Wat fijn dat je weer positiever vooruit kunt kijken.
En heerlijk om je vechtlust tegen de vlooien(eitjes) te lezen! :)

Laten we hopen dat dit het is en dat Nelson vanaf nu langzaam mag herstellen. :-*
Gebruikersavatar
Door Hope
#3349057
Ina schreef:Laten we dan maar hopen dat de recente jeuk-uitbraak van die vreselijke zwarte kriebelbeestjes kwamen en niet van het voer

Krijgt hij nu nog wel Apoquel, is dat iets wat je dagelijks toedient?
Hij krijgt om de dag een halve. Al heeft hij wel een hele gehad toen hij zo vreselijk last had van de week. Maar dat is één keer en daarna gaan we dan weer over op een halve om de dag. Dat is voor hem genoeg.

So far, so good met de man!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door