Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door MillyMol
#3348752
Oh, wat verschrikkelijk, wat een ellende.

En wat een vreselijk dilemma is dat. Je vraagt wat ik zou doen, gesteld dat dit mijn hond was. Het antwoord haal ik uit deze en vorige berichten die je geplaatst hebt: als je er absoluut van overtuigd bent dat dit geen leven voor hem is, dat er geen andere opties meer zijn dan is de enige optie hem laten inslapen.

Wellicht kun je nog proberen uit te vogelen of het de brokken of de AB zijn die deze reactie veroorzaken. En omdat vers voer op dit moment echt geen optie ie gezien zijn abominabele verteringsstelsel en Nelson toch iets moet eten, zou ik de AB staken en de kans voor lief nemen dat zijn toestand verergert. Als dat niet het gewenste resultaat heeft dan zou ik, in de wetenschap dat ik echt alles -en nog veel meer- uit de kast heb gehaald, Nelson uit zijn lijden verlossen. Met een gebroken hart, dat wel. :'( :bigarmhug: :'(
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3348753
He verdorie!!
Klote gewoon! :(

Ik had gezien dat de trovet brokken als hoofdbestanddeel granen hebben.
Zou dat niet de boosdoener zijn?

Dr. M. Vroom had ook Renske gevonden he?
https://www.renske.com/nl/onze-voeding/ ... -verse-lam
Daarin zit meer lam, maar ook aardappel en ik meen me te herinneren dat Nelson ook niet tegen aardappel kan?

Gatver, ik wil je zo graag helpen of advies geven, maar ik weet het ook niet.

Ik baal even flink met je mee!!!

Lieve, arme Nelson! :-* :-* :bigarmhug: :bigarmhug:

En ook voor jou, voor alle zorgen om je grote zwarte vriend. :bigarmhug: :bigarmhug: :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348755
Het is gewoon zo ingewikkeld allemaal.
Hij heeft nu apoquel gehad en is misselijk. Dat had hij eerder nooit.

Hij heeft barf gehad. Dat ging eigenlijk altijd heel goed qua jeuk. Ik zat op 9 diersoorten.
Hij heeft zelf gekookt gehad. Aardappels, tofu, groenten, olijfolie en vitaminen. Dat was foute boel: jeuk.
Barf ging dus het beste. Dit is niks maar hier zit inderdaad graan in. Er zijn nog 1001 andere brokken maar de ene lijst is nog langer dan de andere en er zit altijd wel iets in waarvan ik denk: dat is een risico.

Stoppen met de antibiotica is geen optie. Die helicobacter moet hoe dan ook bestreden.

Ik word er soms gewoon moedeloos van. Heel eerlijk: ik heb er gewoon geen zin meer in om alles weer uit te zoeken, te bellen, hond te wassen, pillen in zijn bek te duwen en dan alsnog een hond hebben die niet lekker in zijn vel zit.
#einde klaagmodus.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3348756
Ik begrijp je helemaal.

Je wordt er zo enorm moedeloos van. Je doet zo je best, maar het wil maar niet lukken.

Heel veel sterkte, kracht en wijsheid.

Ik hoop dat je een beetje goed kunt slapen en er morgen met een frisse blik weer naar kunt kijken.

Wat een domper opeens he!? :-*
Gebruikersavatar
Door Ina
#3348757
Klaagmodus mag best even aan hoor... het is ook gewoon hopeloos als je je zo machteloos voelt en niks wat je onderneemt helpt.... of zelfs de klachten verergert :'(

Ik weet niet of Cytopoint nog een optie was, maar anders zou ik dat absoluut proberen voor je de strijd opgeeft.
Nee het is vast ook niet het gezondste alternatief, maar hier heeft het echt super geholpen en ik zou zonder enige scrupules er weer voor kiezen omdat 'jeuk' echt vreselijk is.... zowel lichamelijk als geestelijk totaal uitputtend voor Nelson, maar zeker ook voor jullie

Heel veel sterkte en hopelijk komt er nog dat ene lichtpuntje wat jullie nu even helemaal kwijt zijn
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348759
Citopoint is nog niet geprobeerd inderdaad. Jij had er goede ervaringen mee?

Gezond maakt me eigenlijk niet meer uit. Ik ben gewoon moe. Ik wil gewoon een blije hond!

Overigens is hij wel overduidelijk aan het aankomen. Mijn man zegt: nu gewoon symptoombestrijding, kijken of we hem van die helicobacter af kunnen helpen en dan als zijn spijsvertering weer goed is terug naar barf en dan een stuk of vier veilige diersoorten.

Ik weet het gewoon niet meer. Ik weet ook dat het weer over gaat, dit gevoel van geen zin meer hebben in nog meer gedoe. Misschien inderdaad maar eerst een nachtje slapen. Hij zit nu vol met het spul wat hem blij maakt dus voor nu is er rust in de tent.
Door Janie2
#3348761
Shit shit shit.
Buik gaat de goede kant op, nu die jeuk. En daar hebben jullie al een hele weg in gehad :/
Welke producten denk je redelijk veilig te zijn?
Met die lijst brok of blik zoeken?
Of totaal onbekende ingrediënten als kokosmelk of linzen? Pastinaak?

Heb je dat zelfkookdieet bij elkaar gezocht dmv eliminatie? Puur aardappel, tofu apart, olie apart, groente apart. Want weet je 100% zeker of hij destijds op de tofu of de aardappel reageerde? Anderzijds zegt dat niks over nu. Kan totaal anders zijn.

Greenfood heeft een mooie “kale” hypoallergene insectenbrok als hij aardappel kan hebben:
https://www.green-petfood.de/hundefutte ... ergen.html

Daarnaast zie ik blikvoer op basis van soja:
https://www.eko4petz.nl/a-43221877/vega ... escription

En antihistaminica zoals bijv loratadine, is dat een optie om ge proberen tegen de jeuk?
Gebruikersavatar
Door Ina
#3348766
Hope schreef:Citopoint is nog niet geprobeerd inderdaad. Jij had er goede ervaringen mee?

Gezond maakt me eigenlijk niet meer uit. Ik ben gewoon moe. Ik wil gewoon een blije hond!

Overigens is hij wel overduidelijk aan het aankomen. Mijn man zegt: nu gewoon symptoombestrijding, kijken of we hem van die helicobacter af kunnen helpen en dan als zijn spijsvertering weer goed is terug naar barf en dan een stuk of vier veilige diersoorten.

Ik weet het gewoon niet meer. Ik weet ook dat het weer over gaat, dit gevoel van geen zin meer hebben in nog meer gedoe. Misschien inderdaad maar eerst een nachtje slapen. Hij zit nu vol met het spul wat hem blij maakt dus voor nu is er rust in de tent.
Wij hebben vorig jaar toen het net op de markt was éénmalig laten injecteren, ze kreeg 's ochtends de injectie, aan het einde van de middag was het krabben (nagenoeg) over en de volgende dag zag je de huid bijna herstellen onder je ogen

Bij haar is het hoogstwaarschijnlijk een omgevings iets, gras, pollen of wat dan ook want zij krabt zich normaal echt nooit, naast de gewone kriebeltjes die elke hond wel eens heeft
Maar in de na-zomer kreeg ze 2 jaar geleden voor het eerst echt JEUK, ze kon alleen nog maar de hele dag bijten, krabben, schuren.... tot bloedens toe
Uiteindelijk bij de DA dachten ze aan een vlooienallergie omdat ze op de specifieke plekken compleet open lag
Geen vlo of poepje te vinden, daar was ik al weken op aan het controleren, maar op dat moment moesten we toch 'iets' dus toen heeft ze prednison gekregen (wat natuurlijk ook werkte)

Vorig jaar in precies dezelfde periode begon het hele feest weer opnieuw... geen vlo te bekennen, niks veranderd in voeding of wat dan ook dus voor mij ligt het dus aan de omgeving
Begonnen met puur pollen, puur jeuk en veel wassen met leisteen shampo maar de strijd gingen we niet winnen

Toen heeft ze dus de Cytopoint injectie gekregen en dat gaf dus onwijs goed effect en hoefde ze dus ook maar 1 keer

Dit jaar zijn we dus veel vroeger begonnen met 'voorbereiden op de na-zomer' met de homeopathie-kast en hopelijk gaat dat goed, tot nu toe alles onder controle
Maar zo niet, ga ik het niet weer uit de hand laten lopen en krijgt ze weer een injectie en proberen we volgend jaar een ander pad om te zien of dat helpt....maar die jeuk gaan we haar niet meer laten krijgen
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3348773
Als je een aantal diersoorten hebt waarop het echt tijden goed ging en waar je dus vrij zeker van bent dat hij ze verdraagt, waarom kook je dan niet gewoon vlees daarvan en trek je bone broth van de botten?

Ik weet dat de kans bestaat dat hij allergie ontwikkeld heeft voor iets waar hij voorheen tegen kon, maar je kan nu toch niet ergens 100% zeker van zijn, dus moet je even werken met het meest logische. En mij lijkt het logischer dat hij evt op 1 van de latere diersoorten of groentensoorten reageerde, in jouw theorie he, dan dat hij op die eerste zaken is beginnen reageren achteraf.

Als je nu vb konijn klaarmaakt voor hem. Of lamsbout. Hij kon toch tegen lam of niet? Enfin, maakt niet uit, iets waar hij tegen kan.
En hij krijgt het vlees zo en van de botten bone broth. Als ik het goed begrepen heb kan je de botten helemaal weg laten koken, dus dan heeft hij de calcium ook binnen.

Geen aardappel, rijst, groenten, of andere gekke dingen waarop hij kan reageren. Ik zie niet in waarom je dat er allemaal bij zou moeten voegen in deze situatie.
Gewoon puur vlees geven.
Is dat ideaal? Nee, zeker niet op lange termijn. Maar je denkt nu toch op kortere termijn en je hebt niets te verliezen.

Ik zou hem daarmee de grootste kans geven.
Ik hoop alleen dat je hem daarmee op gewicht kan houden.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3348780
Ruk dit zeg...

Cytopoint heb ik even over bijgelezen (kende het niet), en dat klinkt toch wel interessant. Als het mijn eigen hond was zou ik dat proberen. Als ik het goed begrijp onderdrukt het alleen de jeukprikkel, verder niks, dat zou ik dan best willen proberen, naast alle andere dingen die hij krijgt.
Gebruikersavatar
Door chery
#3348781
Ah nee toch!!! Wat een toestand en ik begrijp je wanhoop....

Heb je al aan stoommaaltijd zonder bijvoegingen gedacht,
Bijv. carnivoer2go???
Door hannabelgje
#3348801
Heeft Nelson een "gewone" brok of een hypoallergene brok nu? Ik meen begrepen te hebben dat ze de eiwitten in de hypoallergene brok dermate samengesteld hebben dat de molekulen te klein zijn om allergisch op te reageren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door