Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Siberienne
#3356350
Hope schreef:Lief dat jullie aan ons denken.
Hij is ook allergisch voor de Renske. Compleet met afvallen, misselijk, gigantische hopen ontlasting en jeuk. Hij staat nog altijd op de prednison, dat helpt hem goed.

Er is overleg geweest met de faculteit maar die zeggen dat ze niets kunnen doen zolang het voer niet goed is. Ik ben maar weer aan het zoeken naar een alternatief. Ik denk dat ik maar eens een blik ga proberen.

Had ik al gezegd dat ik er moedeloos van word?
Het is een happy hond hoor, hij lijdt niks op de medicatie die hij krijgt. Maar dat gezoek, proberen, aangebroken zak brok weg gooien, weer uren en dagen achter de laptop, telefoon en mail om te overleggen en een alternatief te zoeken. Soms heb ik er gewoon geen zin meer in.

Ik kan het me levendig voorstellen. Mocht je iets van Trovet Konijn, Hermanns geit of Hermanns lam uit willen proberen, wil ik evt restanten uiteraard overnemen. DARF Lam brokken zijn volgens mij geen optie voor hem he?

Ik wens je heel veel sterkte.

(((Spot is sinds donderdag ook weer op de prednison trouwens. Het is is gewoon lastig soms... )))
Door Janie2
#3356390
Aaah wat jammer!

Wat dat betreft is blik geweldig. Makkelijk in kleine hoeveelheden aan te schaffen. En minder ingrediënten. En de medische blikvoedingen zijn ook gemakkelijk per blik te krijgen bij dierenartsen. Hills en royaal konijn sowieso, specific kom je ook regelmatig tegen.

Dat is wel het fijne van maagdarm problemen, binnen 1 a 3 voedingen zie je 9 van de 10 keer meteen een eventueel succes of klachten en dus een dikke nee. Ik zou dan ook echt niet een week blijven voeren als je al op dag 2 klachten ziet. Voor zijn buik alleen trovet en renske geprobeerd toch? Dat geeft moed, de keuze is nog groot.

Zooplus is erg fijn voor kleine zakjes brok (400 gram/1kilo zakken) en heeft keuze uit kwalitatief goed blikvoer.


Hou je taai!
Gebruikersavatar
Door chery
#3356397
Hope schreef:Lief dat jullie aan ons denken.
Hij is ook allergisch voor de Renske. Compleet met afvallen, misselijk, gigantische hopen ontlasting en jeuk. Hij staat nog altijd op de prednison, dat helpt hem goed.

Er is overleg geweest met de faculteit maar die zeggen dat ze niets kunnen doen zolang het voer niet goed is. Ik ben maar weer aan het zoeken naar een alternatief. Ik denk dat ik maar eens een blik ga proberen.

Had ik al gezegd dat ik er moedeloos van word?
Het is een happy hond hoor, hij lijdt niks op de medicatie die hij krijgt. Maar dat gezoek, proberen, aangebroken zak brok weg gooien, weer uren en dagen achter de laptop, telefoon en mail om te overleggen en een alternatief te zoeken. Soms heb ik er gewoon geen zin meer in.
Renske brok zit lijnzaad in. Hier een hond ie ook gigantisch reageert op lijnzaad. Gelijk jeuk....
In de gestoomde voeding zit overigens GEEN lijnzaad van renke.
Blik is inderdaad een goed alternatief bijv. carnilove?? Of de trovet worst. Carnivoer2go???
Gebruikersavatar
Door Hope
#3356403
Renske geeft aan dat de maaltijd zalm niet volledig is. Dus die valt af.
In iedere brok die ik tegen kom zitten dingen waar hij allergisch op kan zijn. Dat vind ik het grote voordeel van vers. Je geeft hem vlees, bijvoorbeeld 4 diersoorten en dan heb je vier ingrediënten. That's it. Bij brok heb je 1 brok met tig ingrediënten om het eetbaar, voedzaam en houdbaar te krijgen en dat is eigenlijk gewoon geen doen denk ik.

Vandaag even contact opnemen met Trovet of die rollen een optie zijn (oh die prijs mensen...)

En even kijken naar het blikvoer wat Siebrienne zei eerder.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3356493
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Gewoon even een klein beetje steun van mij uit.
Zo frustrerend dat je geen goede basisvoeding kunt vinden.

Misschien krijg je weer wat energie om naar je fijne Nelson te kijken. ;)

:-* :-* :-*
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door