Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lorette
#3346749
:-[ arme Nelson!

Ik ben een barfbeginner, maar wel met een hond die ook enorm last heeft van allergieën. Rode huid, altijd ontstoken oren, zweren tussen de poten, haaruitval...

De zoektocht naar de allergieën van James (mijn geweldige dalmatiër) heeft me naar de holistische praktijk dier in kracht te Reuver gebracht. Zij kan testen welk voer hij wel en niet mag hebben, ze kan ook de medicijnen testen.

Ik ging er drie weken geleden erg sceptisch naartoe. We hadden namelijk al zo veel geprobeerd. Maar nu (pas drie weken verder!!) gaat het veeeel beter met James. Hij heeft druppeltjes en supplementen gekregen en mag alleen nog konijn, haas, paard, geit, zalm, niet ontgeurde cocosolie, beetje erwten en broccoli. Jammer dat hij zo weinig mag hebben, maar zonder jeuk door het leven is voor ons het belangrijkst.

Misschien kan ze Nelson ook helpen.
Door src_esther
#3346767
Lorette schreef::-[ arme Nelson!

Ik ben een barfbeginner, maar wel met een hond die ook enorm last heeft van allergieën. Rode huid, altijd ontstoken oren, zweren tussen de poten, haaruitval...

De zoektocht naar de allergieën van James (mijn geweldige dalmatiër) heeft me naar de holistische praktijk dier in kracht te Reuver gebracht. Zij kan testen welk voer hij wel en niet mag hebben, ze kan ook de medicijnen testen.

Ik ging er drie weken geleden erg sceptisch naartoe. We hadden namelijk al zo veel geprobeerd. Maar nu (pas drie weken verder!!) gaat het veeeel beter met James. Hij heeft druppeltjes en supplementen gekregen en mag alleen nog konijn, haas, paard, geit, zalm, niet ontgeurde cocosolie, beetje erwten en broccoli. Jammer dat hij zo weinig mag hebben, maar zonder jeuk door het leven is voor ons het belangrijkst.

Misschien kan ze Nelson ook helpen.
Je bent duidelijk nooit het volgende topic tegengekomen: viewtopic.php?f=8&t=123796
En deze: viewtopic.php?f=17&t=134316
Door Lorette
#3346772
Hoi Esther,

Dat heb ik inderdaad niet gezien.

Heb de 110 pagina`s ook niet terug gelezen, maar elke holist werkt weer op een andere manier toch.
Door Eef+Stippels
#3346838
Hope schreef:Nelson gaat naar Eersel. De dierenarts hier weet het niet meer. Hij gaat wel mee naar huis voor het weekend want aangezien ze niet weten wat hij heeft kunnen ze niets voor hem doen en de stress van in een kennel zitten doet hem geen goed. In Eersel mogen we maandag al komen.
Hoe is het gegaan gisteren?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3347053
Het gaat niet lekker.
Er is een echo gemaakt en weer opnieuw bloed geprikt. Hij blijkt allergisch voor de gel die gebruikt is bij de echo. Zijn buik is vuurrood en jeukt hevig. Ik hoop dat het heel blijft...

Hij heeft een duidelijk verdikte darmwand. Wat dat betekend weten we nog niet. Morgen of overmorgen krijg ik te horen wat het plan is, dan zijn ook de bloeduitslagen terug. Wellicht wordt het een doorverwijzing naar Utrecht.

Ze denken aan de ziekte van Crohn. Ik wacht het maar even af. Wat het zou betekenen voor zijn voeding wil ik gewoon nog niet weten. Ik krijg al nachtmerries bij het idee dat we weer iets moeten gaan testen bij hem.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3347079
Ja, hij heeft nu toch weer een hoge dosis apoquel gehad.

Het is moeilijk. Eersel heeft meer honden gezien met deze vage klachten die op apoquel stonden. Het is alleen niet gezegd dat het ook daadwerkelijk daarvan zou zijn. Niet bij Nelson en (nog) niet bij die andere honden. Het is natuurlijk een middel dat nog geen jaaaaaren op de markt is. Als er langetermijn problemen mee zijn komen die waarschijnlijk nu pas boven water. Ik zou hem nu het liefst daar vanaf hebben, maar ze durven hem nu ook niet zomaar op prednison te zetten omdat ze niet weten of dat verdere onderzoeken beïnvloed. Toch maar apoquel dus. Bij gebrek aan beter :-\
Door Lizzy
#3347091
Oh jee, wat een ellende allemaal :-\ . Ik kan me voorstellen dat je hem van de Apoquel af wil hebben. Is Atopica ook geen optie?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3347096
Lizzy schreef:Oh jee, wat een ellende allemaal :-\ . Ik kan me voorstellen dat je hem van de Apoquel af wil hebben. Is Atopica ook geen optie?
Atopica schijnt ook niet zo lekker te zijn. Ze willen hem eigenlijk dat nieuwe middel geven, die prikken. Ik kom zo even niet op de naam. Maar ik heb mijn twijfels over weer een nieuw middel en een prik krijg ik er niet meer uit als het niet goed gaat.

De arts in Eersel was op zich wel duidelijk. Ik volg dat ook wel. Eerst weten wat er is voor we met deze hond gaan experimenteren met iets waar hij misschien weer andere bijwerkingen van krijgt. Maar toch... Het voelt gewoon heel dubbel. Gelukkig zetten ze er echt vaart achter.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door