Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door src_esther
#3348282
Hope schreef:Nou ja mijn theorie is dat hij al heel lang allergisch reageert op iets in zijn menu. Ik ben natuurlijk al vier jaar met hem bezig. Ik wilde hem altijd vrij van medicijnen hebben maar op den duur lukte dat niet meer.
Ik ging toen naar de dermatoloog met de mededeling: wij zijn moegestreden. We gaven hem apoquel.
Dat hielp. Hij werd weer jeukvrij en blij.
Maar wat nu als ik zijn immuunsysteem daarmee een klap heb gegeven keer op keer op keer? Stel dat ik hem een jaar lang iets heb gevoerd waar hij niet tegen kon maar de symptomen onderdrukte met apoquel?

Immuunsysteem op hol, lage weerstand, bacterie er bij. Apoquel dat er om bekend staat infecties heviger te doen verlopen. Dat zal allemaal niet geholpen hebben en dan ook nog iedere dag iets eten waar je lichaam niet tegen kan.

Maar het is maar gewoon mijn theorie. Het is algemeen bekend dat een atopische hond steeds slechter wordt en dus meer jeuk krijgt. Omdat ik zo secuur het eliminatiedieet heb gevolgd heb ik er nooit bij stil gestaan dat hij ook allergisch kon reageren op iets wat eerder goed ging. Ik ging er vanuit, en de artsen met mij, dat hij gewoon steeds heftiger reageerde op de pollen, huisstofmijt en al die andere dingen waar hij niet tegen kan. Maar misschien was het toch wel gewoon de voedselallergie :-\
Misschien heb je gelijk, maar je moet het jezelf niet kwalijk nemen.

Fijn dat het beter gaat met Nelson en hopelijk kunnen jullie nu bijkomen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348298
src_esther schreef: Misschien heb je gelijk, maar je moet het jezelf niet kwalijk nemen.

Fijn dat het beter gaat met Nelson en hopelijk kunnen jullie nu bijkomen.
Dank je wel.

We deden alles altijd in overleg met de dermatoloog en altijd met de beste intenties voor Nelson. Het enige waar ik van baal is dat ik het niet eerder in de gaten heb gehad. Ik zit toch te twijfelen of er niet iets was waaraan ik dit jaar kunnen zien.

Vandaag is hij de hele dag al misselijk. De emeprid werkt niet. Hij heeft wel eetlust en heel veel zin om te wandelen en komt steeds aan met een bal om te spelen. Hij ziet er echt gevulder uit en hij heeft nog maar 2x gepoept vandaag.

Hij drinkt alleen enorme sloten water. Nu zal een hond op brok waarschijnlijk meer drinken dan een hond op vlees maar wat daarin normaal is weet ik eigenlijk niet meer. Hij drinkt nu toch wel 3 grote bakken per etmaal leeg tot op de bodem.
Door Mijati
#3348299
Zoveel hoort ook een hond op brok niet te drinken. Dat is echt heel veel.
Jammer ook dat Nelson weer misselijk is. Hopelijk kan een dierenarts hem nog helpen.
Door Janie2
#3348300
He bah, misselijk.
Wellicht is de emeprid nu met de brok juist niet helpend/niet meer nodig?

De rest is koffiedik kijken.
Vroom wilde Nelson al eerder op de hypoallergeen toch, je weet nooit of je dan een hoop had voorkomen. Helaas kunnen we niet vooruit/achteruit spoelen en herhalen.
Laatst gewijzigd door Janie2 op di 10 jul 2018, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3348301
Ik denk dat je ongeveer 100ml per 100gr brok extra moet rekenen tov vers. Misschien ietsje meer, maar toch ook niet veel meer.
Maar als het ook zo warm is bij jullie kan dat natuurlijk ook invloed hebben. Dan moet iedereen veel meer drinken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348304
Janie2 schreef: Vroom wilde Nelson al eerder op de hypoallergeen toch, je weet nooit of je dan een hoop had voorkomen. Helaas kunnen we niet vooruit/achteruit spoelen en herhalen.
Ik vind dit niet zo'n leuke opmerking eigenlijk. Ik ga er verder maar even niet op in.
Zo ongeveer élke dierenarts wil élke hond op brokken.
pearlsofpassion schreef:Ik denk dat je ongeveer 100ml per 100gr brok extra moet rekenen tov vers. Misschien ietsje meer, maar toch ook niet veel meer.
Maar als het ook zo warm is bij jullie kan dat natuurlijk ook invloed hebben. Dan moet iedereen veel meer drinken.
Dan drinkt hij echt heel veel teveel.
Ik ga de bijsluiters eens lezen van de medicatie die hij krijgt en even de dierenarts vragen. Hij heeft echt dorst. Hij drinkt een bak lauw water ook liefst in één keer leeg.
Door Janie2
#3348306
Sorry, ik denk dat je hem verkeerd opvat/ik verkeerd geschreven heb. Ik bedoelde het als geruststelling. Dat je nooit achteraf weet of iets juist of niet juist was. Voor het zelfde geld had het toen nog veel fouter gelopen. We kunnen helaas niet terug spoelen/vooruit spoelen.

Edit:
We deden alles altijd in overleg met de dermatoloog en altijd met de beste intenties voor Nelson. (Daar reageerde ik op met mijn “vroom wilde Nelson eerder op brok toch?”)

Mandigers heeft mijn hond nooit op brokken willen hebben. Ze zijn er echt hoor.
Door hannabelgje
#3348325
Zoë eet heel sporadisch brokken en die zuipt zich dan ook echt een ongeluk hoor. Zal misschien ook zijn omdat het lijf het niet gewend is en dat het zich nog moet stabiliseren misschien. Als ze de dag erna dan weer vers eet dan is het vele drinken over.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3348327
Ja, misschien drinken ze toch meer dan het gebrek aan vocht in brok. Misschien zet het ook op een andere manier aan tot drinken...
Ik herinner mij dat de de lab die vroeger bij ons kwam logeren en brok kreeg ongeveer een bak water per dag dronk. Wel geen idee hoeveel brok ze at en hoeveel een hond op vers dan drinkt. Maar toen was het ook niet zo heet als nu.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348330
Dank je voor de verduidelijking Janie.
Destijds was er gewoon geen fatsoenlijke vrij voor Nelson. Hij is vreselijk allergisch voor graan en kip, ook gehydroliseerd. Ik heb toen zelf voor hem gekookt maar toen bleek hij allergisch voor de vitamine die ik moest toevoegen. Hoe verzin je het!
Van Margreet moest ik toen 1 diersoort gaan voeren en een vitamine preparaat zoeken waar hij tegen kon. Als hij dan allergisch werd voor diersoort 1 kon ik naar diersoort 2. Dat is eigenlijk het enige advies wat ik niet heb opgevolgd omdat ik het gewoon niet gezond vond.
Tegenwoordig is er dus een brok zonder graan en zonder kip. We zitten nu in dubio of we heen nog over gaan zetten op een andere brok die Margreet heeft gevonden. Misschien doen we dat ook nog wel (maar dit is geen brokkenforum hahaha dus mij vragen daarover stel ik wel aan de arts hihi).

De dierenarts vond het drinken nog niet zo heel zorgwekkend. In de gaten houden natuurlijk, dat wel. De medicijnen die hij krijgt kunnen ook meer honger en dorst geven en daarnaast moet hij ook wennen aan de brok én heeft hij hevige diarree gehad.
Door fransbulletje
#3348337
Mijn dierenarts gaf als richtlijn 50 ml water per kg lichaamsgewicht.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348341
Ik ga het vanaf nu met een maatbeker in zijn bak doen. Dan weet ik hoeveel het is want nu is het gewoon echt gokken. Hoewel het niet alles zegt want hij loopt ook enorm te knoeien met water (deed hij altijd al) en mijn dreumes zet heel graag de bak op zijn kop op haar hoofd ::)
Door enya13
#3348371
kan het nog zo zijn dat hij al dat water buiten weer uitkotst omdat hij misselijk is?
dan blijf je drinken natuurlijk...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348384
Goede suggestie!
Ik heb hem niet zien spugen en hij is niet veel alleen buiten.

Vannacht heeft hij zijn bak niet leeggedronken. Hij is vandaag ook weer stukken minder misselijk. Fijn!
Gebruikersavatar
Door Ina
#3348396
Het blijft natuurlijk nog even zoeken en schipperen, hij is natuurlijk nog niet beter, ook al gaat het nu gelukkig stukken beter
Maar 'veel drinken kan naast de omschakeling naar brok misschien ook komen door 'zich niet lekker voelen''
Het is wel slim om een paar dagen precies af te meten hoeveel je in de waterbak doet, dan heb je een richtlijn voor gewone dagen en weet je ook hoeveel hij op 'abnormale dagen' drinkt

Ik ben wel super blij te lezen dat er momenteel enige adempauze is voor jullie allemaal, dat hij zich nu stukken beter voelt als een week geleden....hopelijk blijft de stijgende lijn zich voortzetten....wij duimen heel hard
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door