Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3349967
Nee, hij krijgt niets extra's. Misschien zou dat wel heel goed zijn voor, naar de eigen dierenarts heeft het er niet over gehad en ik durf zelf niet te gaan experimenteren nu.

Hij gaat wel heel goed. Met niet alleen een maagzuurremmer maar ook een maagbeschermer is de misselijkheid volledig verdwenen en likt hij niet meer zo obsessief alles af na het eten.
Door Eef+Stippels
#3350035
Hope schreef: We hebben een andere hond. Hij heeft mijn handschoenen, sokken en schoenen gejat, hij vliegt op ons af als we hem roepen en het huis ligt weer vol speelgoed. Vreemd dat het er zo langzaam in is gesloten dat we het nu eigenlijk pas merken.
Wat ontzettend fijn voor Nelson en jullie!
En 1,5 kilo erbij, geweldig! Top! :D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3350128
Ik zie dit topic telkens over het hoofd en heb nu met spanning de afgelopen twee weken bijgelezen. Wat een drama! Zo fijn om dan te lezen dat het nu de goede kant weer op gaat!

Ik snap dat het niet ideaal is met voer dat toch een groot risico op jeuk geeft en de noodzakelijke medicijnen daarvoor. Hopelijk vindt je daar na de antibiotica weer een betere oplossing voor. Eerst even genieten van een fitte en blije Nelson!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3350136
Fijn dat het weer ietsjes beter lijkt te gaan :) Hij is zelfs aangekomen XD
Nu maar geen gekke dingen meer, misschien ooit weer gewoon barf, maar ik zou nu vooral blij zijn met dit resultaat :)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3350240
Ja, hij heeft echt meer jeuk dan eerder. Maar dat moeten we maar even voor lief nemen. Ik sluit niet uit dat er ook ontgift zou moeten worden na al die rommel in zijn lijf maar dat ga ik nu niet doen en al zeker niet zonder goede begeleiding. Hij is al eens flink minder gaan jeuken na groene leem dus ik ga daar over een poos is advies over vragen. Niet nu.

Hij doet het goed verder. Echt goed. Hij is blij en fit, zelfs met het warme weer. Gooik krijgt elk wat meer apoquel maar goed, dat maakt het wel een hele blije hond. Nu eerst de kuur afmaken en dan stapje voor stapje kijken wat er nog aan gesleuteld kan en moet worden.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3352536
Nieuwe update:

Het gaat super met Nelson. Hij krijgt alleen nog maagzuurremmers en maagbeschermers en dat doet hem goed. Hij poept minder en ineens moeten we oppassen dat hij niet te dik wordt, hahaha. Hij heeft onwijs veel energie, dat is echt een groot verschil met eerder. Gek hoe dat er zo langzaam in is geslopen dat het ons geen zorgen baarde.

Het enige punt is de jeuk.
Hij heeft jeuk. Echt erge, hevige jeuk. Waar hij op barf maximaal om de dag een half tabletje kreeg (vaak om de twee dagen) krijgt hij nu dagelijks een hele tablet en was ik hem twee keer per week. Eigenlijk is dat niet genoeg. Het gaat wel, hij bijt zich niet kapot en het is een blije hond, maar hij is echt niet jeukvrij.

Ik kam hem nog dagelijks twee keer met de vlooienkam maar kom niets tegen. Geen vlooien en geen poepjes. Zijn huid is rood en warm. Ik begin me zorgen te maken. Het heeft alles weg van een allergische reactie maar de vraag is wat ik nu moet. Voor nu durf ik niet anders dan het advies van de dierenarts opvolgen en hem brokken geven. Ik vraag me alleen wel af wat dat voor zijn immuunsysteem doet.

Op barf had hij minder jeuk, echt veel minder. Hij had een zachtere, glanzende, zwartere vacht, schonere tanden en een meer voldaan gevoel. Ik wil het liefste terug op barf (desnoods gemalen) maar ik weet niet waar ik nu het beste aan doe.

Voor nu volg ik het advies van de dierenarts. Ik wil gewoon heel rustig nadenken over wat nu wijsheid is. Wat zouden jullie doen? Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Ik moet wel bekennen dat brok geven nu wel erg veilig voelt. Niet eens zozeer qua gezondheid, maar een keer niet eigenwijs zijn en gewoon zonder nadenken wat brokken in die bak kiepen is toch best fijn ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3352538
Ja, hij is opgeknapt door hem op brok te zetten.
Je kan niet zomaar gewoon terug op barf he.
Ik vermoed toch ook dat hij allergisch is voor de brokken. Misschien eens andere proberen? Al weet ik ook niet of dat wel zinvol is...

Lastig hoor. :-\
Wat zegt de DA van de jeuk?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3352539
pearlsofpassion schreef:Ja, hij is opgeknapt door hem op brok te zetten.
Je kan niet zomaar gewoon terug op barf he.
Ik vermoed toch ook dat hij allergisch is voor de brokken. Misschien eens andere proberen? Al weet ik ook niet of dat wel zinvol is...

Lastig hoor. :-\
Wat zegt de DA van de jeuk?
Nou ja dit is wel dé vraag natuurlijk. Ik heb er vier weken lang drie keer per dag zes tabletten antibiotica in gekiept. Zou hij nu zijn opgeknapt van de brokken of de AB? Moeilijk hé!

De dierenarts zegt dat we de jeuk voor nu voor lief moeten nemen. Dat ben ik ook met haar eens. Voor nu. Maar zo kan het geen maanden blijven helaas.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3352541
Fijn om te lezen dat het weer zo goed gaat met Nelson qua gewicht! Vroeg me vandaag al af hoe het toch met Nelson zou zijn ;)

Wel lastig van de jeuk :-\
Nu hij weer wat reserve heeft valt natuurlijk wel te overwegen om wat anders te proberen. Weet niet of er gekookte worsten zijn die mogelijk geschikt zijn als tussenstap (dus graanvrij maar nog niet rauw)?
Door Lizzy
#3352545
Jeuk voor lief nemen? OK..... Ik vind jeuk echt wel heel erg voor een hond..... Kun je niet op zoek naar brokken waar hij deze reactie niet op heeft? En ja, ik zou hem onder begeleiding van een echt kundige dierenarts terug gaan zetten op rauwe verse voeding. Wat heb je op zich te verliezen? Als het niet goed gaat weet je dat snel genoeg en weet je ook dat hij snel weer opknapt als je hem op brok zet, toch?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3352546
Lizzy schreef:Jeuk voor lief nemen? OK..... Ik vind jeuk echt wel heel erg voor een hond..... Kun je niet op zoek naar brokken waar hij deze reactie niet op heeft? En ja, ik zou hem onder begeleiding van een echt kundige dierenarts terug gaan zetten op rauwe verse voeding. Wat heb je op zich te verliezen? Als het niet goed gaat weet je dat snel genoeg en weet je ook dat hij snel weer opknapt als je hem op brok zet, toch?
Nou ja precies dat dus. Ik vind jeuk ook erg en hij was qua jeuk ook gewoon echt beter op vers. Ik ben wel bang voor het stuk "als het niet goed gaat weet je dat snel genoeg". Jeuk zie je, maar een maagproblemen laat hij dus slecht zien.
Door Lizzy
#3352547
Hope schreef:Nou ja precies dat dus. Ik vind jeuk ook erg en hij was qua jeuk ook gewoon echt beter op vers. Ik ben wel bang voor het stuk "als het niet goed gaat weet je dat snel genoeg". Jeuk zie je, maar een maagproblemen laat hij dus slecht zien.
Maar weet je nu niet 1000 keer beter waar je op moet letten dan toen?
Door Eef+Stippels
#3352797
Heel fijn dat hij zich zo goed voelt :-*

Maar wat een gevecht met die jeuk :(
Ik hoop zo dat jullie daar wat op gaan vinden.
Hoe denkt Tannetje erover? Vindt zij ook dat je het beste door kunt gaan met deze brokken?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3352931
Deze brokken zijn geen optie meer. Hij vergaat van de jeuk. Hij is echt allergisch en dat is nou precies niet de bedoeling.

Hij mag vanwege zijn maag nog geen vlees. Hij krijgt nu een andere brok. Ik heb er weinig hoop op maar manlief wilde dit eerst nog proberen.

Ik wil hem zelf toch weer op vers. Maar ik wil dan wel eerst groen licht van de behandelend arts in Eersel om hem iets te geven waar mogelijk bacteriën in zitten. En ik moet op zoek naar iemand die dat goed kan begeleiden. Ik moet Tannetje nog vragen of zij dat kan. Hoe dan ook denk ik dat het veel simpeler zal zijn om hem op vlees te zetten en dan 4 of 5 diersoorten te geven dan een brok uit te zoeken waar altijd al een stuk of 20 ingrediënten in zitten (en waar kan hij dan niet tegen hé? Is het de aardappel, het bindmiddel, het conserveringsmiddel, de zalm of de bietenpulp?)
Als ik weer zou gaan elimineren weet je gewoon: hij kan niet tegen kalkoen. En dan probeer je weer iets anders.
Maar goed, mijn man ziet dat dus echt he-le-maal niet zitten om dat weer te moeten doen. Ik snap dat ook wel, het is ook gewoon veel simpeler om die beker brokken in zijn bak te kiepen en dan tegen de dierenarts te zeggen dat het niet goed gaat en welk merk we nu moeten proberen. Maar uiteindelijk kost ook dat veel tijd en geld.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door