Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Janie2
#3347539
Yeah!!! Wakker!!! Oh wat fijn!! Pfieuwww!
Ik moest even kijken of er al nieuws was.. jeetje wat zit je dan als vreemde ook in de spanning.

En nu en en nu ? Absoluut nergens een aanleiding behalve de allergie en de epi? Galblaas en lever in orde?


Ps: echt totaal niet relevant, ik bedoel.. Nelson krijgt echt alle hulp die hij nodig heeft.
Maar de alvleesklier is enorm belangrijk, ook voor het maagzuur. Dus ergens is de epi wel te linken aan de zweren en reflux. Maar die verdikking...
https://www.gezondheidsuniversiteit.nl/ ... poster.pdf
https://www.alvleeskliervereniging.nl/d ... lier.aspxt
Gebruikersavatar
Door Hope
#3347552
Janie2 schreef:Yeah!!! Wakker!!! Oh wat fijn!! Pfieuwww!
Ik moest even kijken of er al nieuws was.. jeetje wat zit je dan als vreemde ook in de spanning.

En nu en en nu ? Absoluut nergens een aanleiding behalve de allergie en de epi? Galblaas en lever in orde?


Ps: echt totaal niet relevant, ik bedoel.. Nelson krijgt echt alle hulp die hij nodig heeft.
Maar de alvleesklier is enorm belangrijk, ook voor het maagzuur. Dus ergens is de epi wel te linken aan de zweren en reflux. Maar die verdikking...
https://www.gezondheidsuniversiteit.nl/ ... poster.pdf
https://www.alvleeskliervereniging.nl/d ... lier.aspxt
Hij lijkt geen epi te hebben. Ook volledig nuchter was de uitslag goed. Op de echo waren de organen in orde, al leek ook de maag daar oké natuurlijk.

Ik weet het nu even niet. De uitslag van het genomen biopt komt over tien dagen.

Even een barf vraag. Ze zien hem in Eersel nu liever op brok maar ja, niemand die deze hond even iets anders durft te geven. Het klassieke rijst met kipfilet is ook niet echt een optie. Die blikjes ook niet. Dus... Niemand weet wat ik hem nu moet voeren.

Ik ga in ieder geval alles malen. Dat vereerd misschien toch handiger? Gaat misschien vlotter door die maag? Ze hadden het in Eersel over koken maar ik kan bot natuurlijk niet koken. Een calciumsupplementen gaat ook niet. Gemalen eierschaal ook niet.
Wat nu??
Heel fijn malen en dan kokend water erover? Of dat hele koken gewoon laten zitten?

Hij heeft een bloeding in zijn darm gehad. Hij heeft een kapotte slokdarm en zijn maag doet gek. Hij is moe en zijn hart heeft een oplawaai gehad. Hij mag niet verder afvallen en geen dierenarts die nog weet waar hij niet allergisch op reageert.
Door MillyMol
#3347553
Bestaat er geen mogelijkheid om Nelson intraveneus te voeden, tijdelijk? Geeft de maag en darmen misschien ook wat rust en tijd om te herstellen.
Door Janie2
#3347556
Gelukkig, maar wat dan wel :-\ .

Intraveneus kunnen ze alleen vocht en elektrolyten met wat suiker toedienen toch?

Misschien toch als allerlaatste hoop super-anti-allergene-dierenarts-prak? (Natvoer) :-\
Gebruikersavatar
Door pluk
#3347557
Hope schreef:Hij lijkt geen epi te hebben. Ook volledig nuchter was de uitslag goed. Op de echo waren de organen in orde, al leek ook de maag daar oké natuurlijk.

Ik weet het nu even niet. De uitslag van het genomen biopt komt over tien dagen.

Even een barf vraag. Ze zien hem in Eersel nu liever op brok maar ja, niemand die deze hond even iets anders durft te geven. Het klassieke rijst met kipfilet is ook niet echt een optie. Die blikjes ook niet. Dus... Niemand weet wat ik hem nu moet voeren.

Ik ga in ieder geval alles malen. Dat vereerd misschien toch handiger? Gaat misschien vlotter door die maag? Ze hadden het in Eersel over koken maar ik kan bot natuurlijk niet koken. Een calciumsupplementen gaat ook niet. Gemalen eierschaal ook niet.
Wat nu??
Heel fijn malen en dan kokend water erover? Of dat hele koken gewoon laten zitten?

Hij heeft een bloeding in zijn darm gehad. Hij heeft een kapotte slokdarm en zijn maag doet gek. Hij is moe en zijn hart heeft een oplawaai gehad. Hij mag niet verder afvallen en geen dierenarts die nog weet waar hij niet allergisch op reageert.
Gemaald verteerd sowieso sneller dus dat zou je zeker kunnen proberen. Bot zou ik gerust een paar dagen niet geven dus het koken van het vlees kan dan wel.
Er waren wel groenten toch die hij mag? Die zou ik ook geven ivm de vezels.

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen. De duimen draaien hier op turbo.
Door Siberienne
#3347558
MillyMol schreef:Jezus, wat een verschrikkelijke stress.
Vraag: zijn de eosinofielen wel eens nagekeken? Er bestaat een aandoening: eosinofiele gastro-enteritis, die bij zowel mensen als dieren voorkomt. In 99,5% van de gevallen wordt dit ziektebeeld geïnduceerd door een allergie voor voedingsmiddelen.
Bij mensen bestaat de behandeling uit toediening van prednison en de laatste jaren is een behandeling met bepaalde interleukines beschikbaar gekomen voor mensen die niet op prednison reageren of die een steeds terugkerend beeld van hypereosinofielie vertonen.

Endoscopisch valt bij mensen een beeld van een verdikt slijmvlies van de maag en darmen op, met name bij de overgang van maag naar 12-vingerige darm. Daarnaast lokale ontstekingshaarden en zweertjes. Biopten laten een ophoping van eosinfoielen zien. Vaak is de spierlaag eronder ook verdikt, wat een beeld laat zien van ernstige passage stoornissen, misselijkheid en braken en als gevolg daarvan i n hoog tempo afvallen.

Ik kan alleen het trage hartritme niet zo goed verklaren, tenzij daaraan een ontregeling van de electrolyten ten grondslag ligt, of er eosinofielen in de hartspier zitten.

Het is een complex en zeldzaam ziektebeeld en wordt vaak over het hoofd gezien, zeker bij dieren.

Er bestaat natuurlijk een dikke kans dat dit allemaal al onderzocht is, maar ik dacht dat ik het je toch even moest laten weten. Het beeld dat je schetst in combinatie met zijn allergieën doet dit belletje bij me rinkelen...

Heel veel sterkte met Nelson! :bigarmhug:
Goede suggestie.

Er bestaat wel een eosinofiele cardiomyopathie; langdurige verhoogde eosinofielen in het bloed kunnen samen gaan met zwakte vd hartspier door de stoffen die de cellen uitscheiden. Maaarrrrr de enige keer dat ik dat heb gezien, was de pt erg kortademig en niet fit. En dat past weer niet bij Nelson.

@Hope; heel veel sterkte!
Evt de voeding drogen en dan geven met lauw water? Dan ben je niet zo heet dat calcium niet kan maar is het wel wat lichter verteerbaar mogelijk? En iig ontdaan van mogelijk schadelijke bacteriën voor de kapotte slokdarm wand...
Door Siberienne
#3347559
Janie2 schreef:Gelukkig, maar wat dan wel :-\ .

Intraveneus kunnen ze alleen vocht en elektrolyten met wat suiker toedienen toch?

Misschien toch als allerlaatste hoop super-anti-allergene-dierenarts-prak? (Natvoer) :-\

Bij mensen kun je compleet intraveneus voeding geven. Of het bij honden ook kan weet ik niet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3347561
Ik zou ook zelf koken.
En puur calciumcarbonaat moet hij toch wel verdragen? Gewoon in zuivere vorm? Dan kan je dat geven om zijn calcium op peil te houden.
Desnoods gaf ik in eerste instantie zoals Pluk oppert, geen bot.

En heel fijn pureren en dan de kook erover, lijkt mij ook een optie. Maar eerst even zonder bot zou ik zeggen.

Wat we hier wel vaak lezen is dat ze op gekookt voer wel meer voer nodig hebben om op gewicht te blijven. Kan je hem nog meer voeren?
Misschien ook vaker per dag voeren? Alhoewel de maag dan nog minder rust krijgt natuurlijk... :-\
Door Janie2
#3347563
Siberienne schreef:Bij mensen kun je compleet intraveneus voeding geven. Of het bij honden ook kan weet ik niet.
Ik lees het! Bij dieren voegen ze dan oa aminosol en amynin toe voor zover ik vind.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3347572
Hij is thuis.

Hij heeft zojuist nog corticosteroïden gehad omdat zijn keel dik werd en hij slecht kon ademhalen. Hij is namelijk wakker geworden met de tube nog in zijn keel en dat was niet fijn. Er kwam vrij plotseling een zwelling opzetten.

Hij heeft een bloeding gehad in de dunne darm. Zijn hart heeft meerdere malen een hartstop gemaakt. Ze hebben hem met alle mogelijke middelen wakker moeten maken en aan de praat moeten houden.

Hij was ongelooflijk misselijk en had heel veel buikpijn. Daar heeft hij wat injecties voor gehad. Op hoop van zegen eigenlijk want niemand weet nog waar hij tegen kan en wat de juiste doseringen zijn.

Toch is hij thuis. Want hij kan nergens zo goed in de gaten gehouden worden als hier. Ik heb een injectie meegekregen voor als hij toch onverwacht nog problemen zou krijgen met het hart. Dat zou ons de tijd moeten geven om in Eersel te komen. Jullie snappen denk ik wel dat wij zo natuurlijk geen oog dicht doen.

Eerst stabieler worden nog en dan nadenken over de volgende stap. Heel veel meer opties dan het biopt afwachten zijn er nu niet denk ik. Dat van die gastro-dinges wat Milly zei was een zeer goede suggestie en wordt meegenomen.

Ik moet zeggen dat het voor mijn eigen hart ook allemaal niet erg fijn is. Hij is nog maar vier. Hij moet gewoon nog tien jaar mee!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3347579
Hier draaien de duimen op volle toeren. :-*
Hopelijk raakt hij goed de nacht door en moeten jullie niet halsoverkop vertrekken.
Lukt het een beetje met Linde in al deze zorgen?
Door src_esther
#3347580
Wat fijn dat hij weer thuis is, hopelijk doet hem dat goed en komen jullie allemaal goed de nacht door.

Die suggestie van Milly vond ik ook goed, mooi dat het niet wordt weggewimpeld maar meegenomen wordt.

Sterkte voor je manneke en voor jullie ook.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3347586
Hope schreef: Hij heeft een bloeding in zijn darm gehad. Hij heeft een kapotte slokdarm en zijn maag doet gek. Hij is moe en zijn hart heeft een oplawaai gehad. Hij mag niet verder afvallen en geen dierenarts die nog weet waar hij niet allergisch op reageert.
Pfoe, dit is niet niks. Ik hoop dat jullie een arts gaan treffen die nog ideeen heeft over hoe je zonder narcose, toch een diagnose kan stellen (hopelijk is dat ene biopt voldoende). Heel veel sterkte voor het mannetje en jullie zelf :-*
Gebruikersavatar
Door chery
#3347591
OMG!!! Wat een horror!! Rillingen lopen over mijn lijf. Beeld van wat ik 2 jaar terug heb meegemaakt komen weer boven.
Hoop dat hij de nacht goed is doorgekomen.
En wat betreft eten.
Is Trovet worst niet wat?? Is maar 1 eiwit, maar wel gekookt en heel fijn en eerlijk is eerlijk, heb het ook uit nood even gegeven en het werd graag gegeten.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door