Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Cincin
#3339741
Ik ben nieuw op het forum, wat een onwijs leuk forum! Ik heb voor dit forum gekozen aangezien hier respect en vriendelijkheid echt wel heel duidelijk is en een ieder elkaar wilt helpen. Heel fijn!
Mijn naam is Cindy en mijn meisje heet Bea. Bea is een Engelse bulldog van zes jaar jong :D

Ik voer geruime tijd KVV maar altijd gevoel gehad meer te willen doen en nu de stap gezet!
Ik heb de KVV iets vermindert en ben het aan het aanvullen met barf.

Ik ga een nieuw plan maken om uiteindelijk helemaal over te gaan op barf. Bedankt voor jullie reacties en jullie horen weer van mij!
Laatst gewijzigd door Cincin op wo 02 mei 2018, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#3339749
Hallo en welkom hier.

Weet he wat voor orgaan er in je kvv zit? Hart, lever, nier of maag?
Ik zou bij zo'n kleine barf toevoeging liever alleen spiervlees erbij geven. Ik kom op ongeveer 50 gram barf ten opzichte van 200 gram kvv. Bot en orgaan is vaak al goed vertegenwoordigd in kvv omdat het een stuk goedkoper is dan fatsoenlijk spiervlees.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3339760
Waarom wil je zo'n kleine hoeveelheden gaan voeren? Dat is volgens mij vrijwel niet te doen. En ik heb dan al katten, dus gewend aan kleine hoeveelheden.
Heb je al eens geprobeerd 27gr uit een kipkarkas te krijgen? En dan wordt dat zeker niet precies 27gr. 27gr uit een eendennek is die in 3 a 4 hakken.
Zo krijg je op het eind een boel kleine stukjes van de restjes en dat is net gevaarlijk om te geven.

Zou je niet beter wat meer barf geven? Of op een paar dagen in de week barf en de rest kvv?
En als je dan toch er 50gr per dag bij wil geven de ene dag vleesbot voeren en de volgende spier. Dan kan je tenminste al een halve eendennek per keer geven. Zelfs dat is voor vele honden erg klein en bij een Engelse bulldog weet je zo dat die het zonder kauwen doorslikt.

Ik weet niet precies waarom je ervoor kiest om op deze manier barf te gaan bijgeven, maar als test is dit niet geschikt. Je gaat het jezelf ontzettend lastig maken en alle voordelen van barf voor je hond gaan zo verloren. 10gr is zo weinig, dat slikt iedere hond gewoon in zonder te proeven. 7gr eendenhart is nog niet eens 1 hartje...
Het leuke van wat barf bijgeven is net dat je je hond eens iets kan geven waar hij zijn tanden in kan zetten en zuivere smaken proeven. En dat je betere kwaliteit kan voeren, maar hoe kleiner de stukjes hoe minder de bewaring is en hoe sneller de kwaliteit achteruit gaat.

Wat ik ook opmerkelijk vind is dat je als extra dan een halve appel geeft. Volgens mij weegt die al snel meer dan je barf. ;)
En kippennier kan je niet los kopen. Bij een hond geef je ook beter pens dan kippenmaag.
Door Lizzy
#3339788
Cincin schreef:Ik ga denk ik maar of dagen doen en uiteindelijk helemaal over...
bedankt voor de reacties!
Allereerst heel hartelijk bedankt voor de complimenten over dit forum! Dat is echt leuk om te lezen!

Ik denk dat het best een goed idee is hoor, om te beginnen met een paar dagen per week barf. En dikke kans dat je hond het heel goed doet op KVV maar dat je toch verbetering merkt met BARF, ten opzichte van KVV!

Ik denk dat je zo maar een menu had geplaatst, in eerste instantie. Die zie ik niet meer terug maar ik had er met liefde een blik voor je op geworpen! Misschien bij menu plan nummer 2 :) !
Gebruikersavatar
Door Cincin
#3339791
Hi Lizzy,

Bedankt.
Ik had inderdaad een menu erop gezet om barf naast de KVV te geven.
Voor jou hier nogmaals.
Ze heeft 5 soorten KVV en ze krijgt een halve rol, wilde hiernaast aanvullen met Barf aangezien ze dat erg lekker vind.
Ik ga nu nog even stoeien of dit haalbaar is en anders barf dagen inzetten en anders helemaal over op barf.

AvondEetschema Bea

Maandag
Keuze rol. 200gr (halve rol)
Los erbij:
Wat. Soort.
- Kwartelkarkas - bot, vlees.
- Eendenhart - orgaan
- Rund. - spiervlees.
- Paard. - vlees.
- Groentenmix.
Extra: yoghurt

Dinsdag.
Keuze rol. 200gr (halve rol)
Los erbij:
Wat. Soort.
- Eendenvleugel. - bot, vlees.
- Rund. - spiervlees.
- Kalkoen. - vlees.
- Groenten mix.
Extra: halve appel

Woensdag.
Keuze rol. 200gr (halve rol)
Los erbij:
Wat. Soort.
- Kippenkarkas - bot, vlees
- Rund - spiervlees
- Paard. - vlees.
- Groenten mix
Extra: halve appel

Donderdag
Keuze rol. 200gr (halve rol)
Los erbij:
Wat. Soort.
- Eenden nek - bot vlees.
- Kippenhart - orgaan.
- Rund. - spiervlees.
- Kalkoen. - vlees.
- Groenten
Extra: ei

Vrijdag.
Keuze rol. 200gr (halve rol)
Los erbij:
Wat. Soort.
- Kwartelkarkas - bot vlees.
- Rund. - spiervlees
- Kalkoen. - vlees.
- Kippennier. - orgaan
- Groenten mix.
Extra: halve appel

Zaterdag.
Keuze rol. 200gr (halve rol)
Los erbij:
Wat. Soort.
- Eenden nek - bot vlees.
- Rund, - spiervlees
- Paard. - vlees.
- Groenten mix.
Extra: halve appel

Zondag vis dag.
rol. 200g (halve rol)
Los erbij:
Wat. Soort.
- Haring - geheel.
- Sardien - geheel.
- Rund, - spiervlees
- Kalkoen. - vlees
- Eendenhart. - orgaan
- Groentenmix.
#3339792
Maar nu heb je de hoeveelheden wel weggelaten. ;)
Voor de rest ziet het er niet zo slecht uit hoor. Alleen zou ik echt maar 1 soort spier of vis per dag voeren. Dat is al portioneerwerk genoeg. Je mag uiteraard haring en sardine voeren maar dan kan je die beter afwisselen. ;)
Door Lizzy
#3339986
Cincin schreef:Hi Lizzy,

Bedankt.
Ik had inderdaad een menu erop gezet om barf naast de KVV te geven.
Voor jou hier nogmaals.
Ze heeft 5 soorten KVV en ze krijgt een halve rol, wilde hiernaast aanvullen met Barf aangezien ze dat erg lekker vind.
Ik ga nu nog even stoeien of dit haalbaar is en anders barf dagen inzetten en anders helemaal over op barf.

AvondEetschema Bea

Maandag
Keuze rol. 200gr (halve rol)
Los erbij:
Wat. Soort.
- Kwartelkarkas - bot, vlees.
- Eendenhart - orgaan
- Rund. - spiervlees.
- Paard. - vlees.
- Groentenmix.
Extra: yoghurt

Dinsdag.
Keuze rol. 200gr (halve rol)
Los erbij:
Wat. Soort.
- Eendenvleugel. - bot, vlees.
- Rund. - spiervlees.
- Kalkoen. - vlees.
- Groenten mix.
Extra: halve appel

Woensdag.
Keuze rol. 200gr (halve rol)
Los erbij:
Wat. Soort.
- Kippenkarkas - bot, vlees
- Rund - spiervlees
- Paard. - vlees.
- Groenten mix
Extra: halve appel

Donderdag
Keuze rol. 200gr (halve rol)
Los erbij:
Wat. Soort.
- Eenden nek - bot vlees.
- Kippenhart - orgaan.
- Rund. - spiervlees.
- Kalkoen. - vlees.
- Groenten
Extra: ei

Vrijdag.
Keuze rol. 200gr (halve rol)
Los erbij:
Wat. Soort.
- Kwartelkarkas - bot vlees.
- Rund. - spiervlees
- Kalkoen. - vlees.
- Kippennier. - orgaan
- Groenten mix.
Extra: halve appel

Zaterdag.
Keuze rol. 200gr (halve rol)
Los erbij:
Wat. Soort.
- Eenden nek - bot vlees.
- Rund, - spiervlees
- Paard. - vlees.
- Groenten mix.
Extra: halve appel

Zondag vis dag.
rol. 200g (halve rol)
Los erbij:
Wat. Soort.
- Haring - geheel.
- Sardien - geheel.
- Rund, - spiervlees
- Kalkoen. - vlees
- Eendenhart. - orgaan
- Groentenmix.
Mooi hoor!

Ik weet alleen niet wat het verschil is tussen spiervlees en vlees?

En net als Pearls of Passion zou ik ook of haring of sardien geven en dan ook 1 haring of sardien. Want ik weet niet hoe het met jouw hond zit maar als ik 2 sardines in de bak gooi per hond, heb ik kotsende honden (een paar uur later). Ze vinden dat toch te zwaar, kennelijk.

Ik denk dat het niet lang gaat duren of je voert 100% BARF! Je hebt het in de vingers!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door