Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pip en Maggie
#3310148
Kan ik dit menu zo afwisselen? Mocht ik aan ander/meer vlees aan karkassen etc kunnen krijgen, dan wordt dat natuurlijk ook afgewisseld, maar dit is de basis wat sowieso in mijn vriezer ligt.. KVV bestaat uit diverse merken en diverse diersoorten. Expres geen geit, kalkoen, parelhoen en paard om diersoorten achter de hand te houden bij eventueel eliminatie. Voor in de droger heb ik kippenhartjes en kippenmaagjes (voor de training van Maggie)

Week 1:
Maandag: KVV + 50 gram lamspens
Dinsdag: KVV
Woensdag: KVV
Donderdag: 100 gram kuikennekjes, 70 gram wildmix (fazant/hert nier/hart)
Vrijdag: KVV
Zaterdag: KVV
Zondag: 100 gram eendennek, 40 gram lamsnier, 40 gram reespiervlees

Week 2:
Maandag: KVV + 50 gram lamspens
Dinsdag: KVV
Woensdag: KVV
Donderdag: 100 gram kipkarkas, 40 gram runderlever, 40 gram rundkopvlees Vrijdag: KVV
Zaterdag: KVV
Zondag: kwartelkarkas met orgaan, 40 gram reespiervlees
Gebruikersavatar
Door pluk
#3310149
Er vanuit gaande dat de kvv door afwisseling of premix compleet is ben je zo aardig op de goede weg.
Ik ben toch wel benieuwd welke kvv je wil geven. Als daar al voldoende orgaan in zit kun je jezelf namelijk de moeite besparen om 40 gram als barf te geven.
Verder zou ik bij kvv altijd spiervlees van goede kwaliteit geven, kopvlees valt daarom bij mij af. Beter geef je dan een dagje extra het ree spiervlees.
Heb je een linkje naar de kwartelkarkas? Als deze compleet zijn met orgaan dan zijn ze mogelijk prima geschikt om als volledige maaltijd te geven.
Kip zit mogelijk al veel in de kvv? Want dan kun je overwegen om dit nog te vervangen door een tweede keer eend of bijvoorbeeld konijnkarkas.
Gebruikersavatar
Door Pip en Maggie
#3310204
pluk schreef:Er vanuit gaande dat de kvv door afwisseling of premix compleet is ben je zo aardig op de goede weg.
Ik ben toch wel benieuwd welke kvv je wil geven. Als daar al voldoende orgaan in zit kun je jezelf namelijk de moeite besparen om 40 gram als barf te geven.
Verder zou ik bij kvv altijd spiervlees van goede kwaliteit geven, kopvlees valt daarom bij mij af. Beter geef je dan een dagje extra het ree spiervlees.
Heb je een linkje naar de kwartelkarkas? Als deze compleet zijn met orgaan dan zijn ze mogelijk prima geschikt om als volledige maaltijd te geven.
Kip zit mogelijk al veel in de kvv? Want dan kun je overwegen om dit nog te vervangen door een tweede keer eend of bijvoorbeeld konijnkarkas.
De kwartels: https://www.oervoer.com/kwartelkarkas-met-orgaan

70% van mijn kvv: http://tamro.nl/tamro-vlees-mixen
(rund-mix, lam-mix, premium-mix, kalkoen met lamspens-mix, eend-mix, compleet-mix)
Daarnaast heb ik nu op p het moment ook barfmenu (compleet eend en vis) in de vriezer... Ook kan ik vrij makkelijk aan carnibest komen.

Daarnaast ben ik vergeten neer te zetten, maar er komt ook nog 20 gram groentemix bij, en 2x per week een eitje... Ook krijgt ze op zondag een beetje kwark/yoghurt (een eetlepel voor de lekker)



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Pip en Maggie
#3310237
Lizzy schreef:Ziet er mooi uit! Is er een reden dat je pens toevoegt aan een KVV maaltijd?
Eigenlijk vooral voor de lekker :)
Maar kan ook wezen dat ik dat verschuif naar een barfdag.. Of alleen droog en geef als snacks tijdens het trainen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3310238
Pip en Maggie schreef:Eigenlijk vooral voor de lekker :)
Maar kan ook wezen dat ik dat verschuif naar een barfdag.. Of alleen droog en geef als snacks tijdens het trainen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
OK :biggrin2:
Nee, prima joh. Ik heb geen idee hoeveel pens er in je KVV zit (vast behoorlijk wat) maar zo'n beetje erbij kan geen kwaad. Ik zou het alleen niet in mindering op de KVV brengen. Pens is minder rijk aan voedingsstoffen dan andere vleessoorten dus gewoon voor lekker erbij is het prima. OK, tenzij je hond bijv. weer iets te dik zou zijn, dan is pens weer wel fijn. Het bevat ook minder kcal.
Gebruikersavatar
Door Pip en Maggie
#3310244
Lizzy schreef:
OK :biggrin2:
Nee, prima joh. Ik heb geen idee hoeveel pens er in je KVV zit (vast behoorlijk wat) maar zo'n beetje erbij kan geen kwaad. Ik zou het alleen niet in mindering op de KVV brengen. Pens is minder rijk aan voedingsstoffen dan andere vleessoorten dus gewoon voor lekker erbij is het prima. OK, tenzij je hond bijv. weer iets te dik zou zijn, dan is pens weer wel fijn. Het bevat ook minder kcal.
Nee, ze krijgt het er naast.. Als bijgerecht zoals wij bijv sla bij ons eten eten ;)
Ik zal eens kijken of ik het percentage pens in de kvv kan vinden, maar denk dat het voormalig hart en nier is..
Alleen de eend en kalkoen staat specifiek bij dat er pens in zit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3310632
Pip en Maggie schreef:KVV bestaat uit diverse merken en diverse diersoorten. Expres geen geit, kalkoen, parelhoen en paard om diersoorten achter de hand te houden bij eventueel eliminatie.
Pip en Maggie schreef: 70% van mijn kvv: http://tamro.nl/tamro-vlees-mixen
(rund-mix, lam-mix, premium-mix, kalkoen met lamspens-mix, eend-mix, compleet-mix)
Als je de genoemde tamro mixen voert, hou je alleen parelhoen over om te elimineren?
Gebruikersavatar
Door Pip en Maggie
#3310736
Inge en Bono schreef:


Als je de genoemde tamro mixen voert, hou je alleen parelhoen over om te elimineren?
Nu je het zegt.. Maar gelukkig zijn er ook nog "exclusievere" diersoorten.. Maar tot nu toe heeft ze nergens reactie op (gehad)...



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door