Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Jutta
#3309109
Hoi
Ik voer al lang Barf en dat bevalt uitstekend. Nu moet ik weer vlees bestellen en dan check ik alrijd even of ik nog de goede hoeveelheden voer. Volgens de rekenhulp is er geen vis bij. Im voer per week
50% vleesbot
25% spiervlees
15% orgaan / pens
7% vis
3% groente

Ik heb twee Labradors eentje van 7 jaar van 32 kilo en eentje 3 jaar van 24 kilo

Verder krijgen ze 1 x peer week een zalmkop. Im twijfel nu of ik de hoeveelheid vis moet haan aanpassen.

Tips zijn zeer welkom
Door Lizzy
#3309112
Jutta schreef:Hoi
Ik voer al lang Barf en dat bevalt uitstekend. Nu moet ik weer vlees bestellen en dan check ik alrijd even of ik nog de goede hoeveelheden voer. Volgens de rekenhulp is er geen vis bij. Im voer per week
50% vleesbot
25% spiervlees
15% orgaan / pens
7% vis
3% groente

Ik heb twee Labradors eentje van 7 jaar van 32 kilo en eentje 3 jaar van 24 kilo

Verder krijgen ze 1 x peer week een zalmkop. Im twijfel nu of ik de hoeveelheid vis moet haan aanpassen.

Tips zijn zeer welkom
Veel mensen geven vis als onderdeel van het menu. Dus zalmkop valt bijv. ook onder vleesbot. En ik bijv. geef 2 keer per week een klein vet visje per week als extraatje. Omdat dit visje compleet is (graat, visvlees, orgaan) tel ik het niet mee.

Maar als jij het fijn vindt om het wel mee te tellen mag dat natuurlijk! Naast die zalmkop geef je verder geen vis? Dit is in ieder geval prima, die een zalmkop per week. Qua orgaanvlees zou je 10% en 10% andere organen mogen geven. Maar als dit bij jouw honden goed bevalt zie ik geen reden om het te veranderen :)
Door Jutta
#3309114
Bedoel je 10% orgaan dus hart lever nier en 10% pens dan zou ik ergens moeten minderen.
In principe bevalt het de hondjes prima maar ik hou toch graag alles bij en pas indien nodig aan
Door Lizzy
#3309117
Jutta schreef:Bedoel je 10% orgaan dus hart lever nier en 10% pens dan zou ik ergens moeten minderen.
In principe bevalt het de hondjes prima maar ik hou toch graag alles bij en pas indien nodig aan
Ja, dat is wat ik bedoel. Hoeft niet, mag wel. En dan zou je bijv. vleesbot iets in mindering kunnen brengen. En/of spiervlees. Maar als het lekker gaat zo zou ik het lekker zo laten.
Door Lizzy
#3309118
Ik reken zalmkop dus mee als vleesbot. In jouw geval zou je dan op 57% vleesbot in totaal komen. Dat is op zich niet weinig. Als ze er geen probleem mee hebben is het prima, maar ik zou zelf kiezen voor iets minder vleesbot en iets meer orgaanvlees. Je zou dus bijv. inclusief de zalmkop 45% of 50% vleesbot kunnen gaan voeren. En dan 10% organen als lever/hart/nier en 10% pens. Dan 3% groenten. En de rest spiervlees.
Door Jutta
#3309119
Inderdaad is de zalmkop vaak meer ( veel meer) dan de dagelijkse hoeveelheid bot dus ja ze krijgen meer bot binnen. Ontlasting is bij een hond ook vrij vast. Ik denk dat ik het een keer ga proberen en dan zie ik hoe het bevalt.

Bedankt voor het meedenken
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door