Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3308045
Afgelopen 3mnd heb ik de honden 2dgn Kivo kip kvv 2dgn kivo rund kvv en 3dgn BARF gevoerd.
Nu merkte ik dat hun ontlasting erg hard werd op de 4dgn Kivo kip/rund daarom heb ik gekeken naar een alternatief voor de Kivo en ben uitgekomen op de kvv van best4dogs, En heb nu een nieuwe menu gemaakt maar vraag me af of deze menu zo goed is en ik dit menu minstens 15 wkn zonder dat de honden eventuele tekorten op kunnen lopen aan ze kan voeren,
Willen jullie aub even meekijken of het zo goed is,

Menuprencentage BARF dgn
43% Vleesbot verdeeld over 3dgn (omdat sommige botten die ik kan voeren niet helemaal 50%/50% is en ik gemerkt heb dat de honden behoorlijke harde ontlasting krijg op een hogere prencentage geef ik ze 43% Vleesbot,
15% Groente verdeeld over 3dgn
20% Spiervlees verdeeld over 3dgn
7% Vis verdeeld over 1 dg
5% Orgaanmix (Voerwijzer raad dit aan omdat er niet echt duidelijk is welke orgaan en de hoeveelheid ervan in de kvv van best4dogs zit) verdeeld over 1 dg
10% Pens verdeeld over 1dg


Maandag;
Geiten Kvv bestaande uit 60% Geitenvlees 20% Bot 20& Orgaan

Dinsdag;
Bevleesde Kippenkarkas
Konijnenvlees
Sardines
Groentemix

Woensdag;
Kalkoen Kvv bestaande uit 70% Kalkoenvlees 15% Bot 15% Orgaan

Donderdag;
Kwartelkarkas
Rundvlees
Best4dogs Orgaanmix bestaande uit 25% Konijnennier 25% Eendenlever 25% Kippenmaagjes 25% Runderhart
Groentemix

Vrijdag;
Lam kvv bestaande uit 60% Lamsvlees 20% Bot 20 Orgaan

Zaterdag;
Eendennek
Paardenvlees
Runderpens
Groentemix

Zondag;
Kip Kvv bestaande uit 70% Kippenvlees 20% Bot 10% Konijnenorgaan
#3308057
Ik lees de info op Voerwijzer toch iets anders. De aanvullingen die ze voorstelt zou je moeten bijvoeren om de kvv compleet te krijgen. Dus op de kvv dagen erbij.
Voor de barf dagen hanteer je dan gewoon de hoeveelheden uit de rekenhulp.

Hoe ben je trouwens bij best4dogs uitgekomen? Dit is namelijk gelijk aan Dogmeat en die staat er om bekend dat veel honden daar krijtpoep van krijgen. Dus als je honden daar gevoelig voor zijn zou ik persoonlijk eerst een kleine hoeveelheid proberen voor ik een vriezer vol zou gooien.
Maar misschien valt het mee als je die 5% orgaan op de kvv dagen er bij gaat geven.
#3308067
pluk schreef:Ik lees de info op Voerwijzer toch iets anders. De aanvullingen die ze voorstelt zou je moeten bijvoeren om de kvv compleet te krijgen. Dus op de kvv dagen erbij.
Voor de barf dagen hanteer je dan gewoon de hoeveelheden uit de rekenhulp.

Hoe ben je trouwens bij best4dogs uitgekomen? Dit is namelijk gelijk aan Dogmeat en die staat er om bekend dat veel honden daar krijtpoep van krijgen. Dus als je honden daar gevoelig voor zijn zou ik persoonlijk eerst een kleine hoeveelheid proberen voor ik een vriezer vol zou gooien.
Maar misschien valt het mee als je die 5% orgaan op de kvv dagen er bij gaat geven.
Bedankt voor je antwoord.In het verleden hebben de honden al eerder Kvv van Dogmeat gehad en hun ontlasting was toen goed ik ben toen na een poosje over gestapt naar geheel BARF maar dat is nu helaas niet meer mogelijk ivm prive omstandigheden.Een kennis gaf me de tip om bij best4dogs te bestellen omdat dat een stuk voordeliger is.

Even kijken of ik het goed begrijp de 5% orgaanmix doe je bij de Kvv erbij maar moet je dan 95% kvv en 5% orgaan geven?
Op de 3 barfdagen geef je dan ook nog orgaan of krijgen ze dan teveel orgaan binnen..
#3308110
Flyball-Junkies schreef:Afgelopen 3mnd heb ik de honden 2dgn Kivo kip kvv 2dgn kivo rund kvv en 3dgn BARF gevoerd.
Nu merkte ik dat hun ontlasting erg hard werd op de 4dgn Kivo kip/rund daarom heb ik gekeken naar een alternatief voor de Kivo en ben uitgekomen op de kvv van best4dogs, En heb nu een nieuwe menu gemaakt maar vraag me af of deze menu zo goed is en ik dit menu minstens 15 wkn zonder dat de honden eventuele tekorten op kunnen lopen aan ze kan voeren,
Willen jullie aub even meekijken of het zo goed is,

Menuprencentage BARF dgn
43% Vleesbot verdeeld over 3dgn (omdat sommige botten die ik kan voeren niet helemaal 50%/50% is en ik gemerkt heb dat de honden behoorlijke harde ontlasting krijg op een hogere prencentage geef ik ze 43% Vleesbot,
15% Groente verdeeld over 3dgn
20% Spiervlees verdeeld over 3dgn
7% Vis verdeeld over 1 dg
5% Orgaanmix (Voerwijzer raad dit aan omdat er niet echt duidelijk is welke orgaan en de hoeveelheid ervan in de kvv van best4dogs zit) verdeeld over 1 dg
10% Pens verdeeld over 1dg


Maandag;
Geiten Kvv bestaande uit 60% Geitenvlees 20% Bot 20& Orgaan

Dinsdag;
Bevleesde Kippenkarkas
Konijnenvlees
Sardines
Groentemix

Woensdag;
Kalkoen Kvv bestaande uit 70% Kalkoenvlees 15% Bot 15% Orgaan

Donderdag;
Kwartelkarkas
Rundvlees
Best4dogs Orgaanmix bestaande uit 25% Konijnennier 25% Eendenlever 25% Kippenmaagjes 25% Runderhart
Groentemix

Vrijdag;
Lam kvv bestaande uit 60% Lamsvlees 20% Bot 20 Orgaan

Zaterdag;
Eendennek
Paardenvlees
Runderpens
Groentemix

Zondag;
Kip Kvv bestaande uit 70% Kippenvlees 20% Bot 10% Konijnenorgaan
Aks je honden makkelijk harde ontlasting krijgen is 40% vleesbot prima en als je vleesbot hebt dat kaler is, kun je ook zakken naar 35% of 30%.

Ik vind het er prima uit zien! Alleen als de ontlasting snel hard wordt, zou ik gewoon 10% orgaanvlees blijven voeren. Orgaanvlees laxeert. Krijgen je honden de 15% groenten weg? Eten ze het, bedoel ik? Anders zou je kunnen zakken naar 10%. Maar 15% is ook goed hoor! Ik vind het er prima uit zien allemaal!
#3308131
Omdat onduidelijk is welk orgaan nu in de kvv zit zou ik op de barfdagen toch echt 10% orgaanmix geven ipv 5%.
Gemiddeld in de week kom je dan rond 20% uit.
Dit zou ik in mindering brengen op de groente, dus dat wordt 10%. Maar ik zou wel elke dag groente gaan geven dus ook op de kvv dagen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door