Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3307127
Of iets tussenin...
Als ik 10kg vleesbot binnen krijg wrik ik dat in 3 delen. Eigenlijk wrik ik er tijdens het ontdooien geregeld wat karkassen vanaf. Van zodra ik ze los krijg. Eens dat ongeveer een 3e is, kan je de rest doorgaans wel in 2 delen. Die delen gaan zo terug de vriezer in, in een dikke zipzak. De losse karkassen portioneer ik op dat moment. Zo bewaart het beter ( groter geheel) en is het werk overzichtelijker dan als ik die 10kg meteen portioneer. Omdat ik met heel erg kleine porties zit.
#3307142
Dankje voor de reacties.

Ik heb een aantal spullen vanaf gistermiddag in de koelkast gehad die op 0C staat ingesteld. Net wat karkassen en nekken geportioneerd, ging inderdaad makkelijk. Straks het orgaanvlees en de pens.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3307145
Dutchness schreef:Dankje voor de reacties.

Ik heb een aantal spullen vanaf gistermiddag in de koelkast gehad die op 0C staat ingesteld. Net wat karkassen en nekken geportioneerd, ging inderdaad makkelijk. Straks het orgaanvlees en de pens.
Maar is t dan niet al volledig ontdooid? Want dat is niet de bedoeling. Het moet net voldoende ontdooid zijn om te verwerken.

Verstuurd vanaf mijn Wileyfox Swift met Tapatalk
#3307147
Nee nog behoorlijk bevroren.

Maar ontdooien kan niet heel veel kwaad. Het water in het vlees kristalliseert en zal wat cellen doorprikken wat zorgt voor wat verlies in vocht. Wellicht verlies je ook wat aan voedingswaarde, maar dat weet ik niet of dat zo is.

Het vlees waar AH gehakt van maakt ligt in London tot 2 jaar bevroren. Vervolgens wordt het ontdooit, AH doet er een bepaald percentage vet bij en het wordt als 'vers gehakt' verkocht. Mensen thuis vriezen het weer in en zover ik weet is nog nooit iemand omgevallen. Dus het is in ieder geval veilig :)
#3307183
Dutchness schreef:Hoeveel keer per dag ontlasting is goed met een raw diet?
Dat wisselt eigenlijk per hond. Diza poept 2x per dag over het algemeen, maar ik weet dat er ook honden zijn die 1x per dag poepen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3307184
Dutchness schreef:Hoeveel keer per dag ontlasting is goed met een raw diet?
Het wisselt hier tussen 0 en 3x per dag, meestal 2x. Maar is volwassen hond die 1 maaltijd krijgt. Een pup die meerdere maaltijden krijgt zal vaker ontlasten. De ontlasting zelf (kleur, hard/zacht) is belangrijker dan de frequentie.

Verstuurd vanaf mijn Wileyfox Swift met Tapatalk
#3307284
Hoi Esther,

Dankje voor je bericht. Raar ik dacht toch echt dat ik gisteren gereageerd had op dit bericht.

Hij komt goed aan kwa gewicht en hij is erg levendig. Dus niet dezelfde symptomen als in de andere thread. Het is eigenlijk echt alleen zijn ontlasting wat duidelijke symptomen betreft. Ik ga wel wat tips gebruiken uit die thread.


Hij had gisteren zijn orgaandag en had enorm zachte ontlasting, ook is hij gisteren aan zijn tweede kuur Panacur begonnen...

Ook heeft hij gisteren een vaccinatie gehad tegen de ziekte van weil. Leek er totaal geen last van te hebben...

Vanochtend kreeg hij een eendennek, deze netjes opgegeten en nog geen 2 minuten daarna poept hij slijm met bloed in de tuin. Een waterachtige substantie.

Hebben juliie ooit gehoord dat Panacur voor diarree zorgt?
#3307286
Giardia geeft wel slijmerige ontlasting. Typisch erg gele slijmerige ontlasting die wat weeïg ruikt.
Als je wil vergelijken welke ontlasting van voeding zou komen moet je kijken wat hij een halve dag eerder at.
Krijgt hij veel orgaan in een keer?
Je kan vast beter steeds wat vleesbot samen met orgaan geven ipv apart.
#3307291
Hij kreeg geen vaccinatie twee weken geleden tijdens zijn eerste kuur omdat hij een parasiet leek te hebben.

De bloed in de ontlasting is al een tijdje weg. De dierenarts vond dat hij de vaccinatie wel kon krijgen en de tweede kuur is meestal echt alleen voor de zekerheid. Nou of Panacur tegelijk met een vaccinatie niet slim is dat zou kunnen....en zou ik nu dan ook erg van balen.

Het is geen gele slijm en het ruikt niet.

Als ik ook naar de symptomen van Guardia kijk, dan heeft hij alleen diarree en slijm (al was het slijm na de eerste keer voor 90% verdwenen):
Diarree
Buikpijn.
Winderigheid.
Slijm bij de ontlasting.
Algemeen ziek en sloom.
#3307292
pearlsofpassion schreef:Giardia geeft wel slijmerige ontlasting. Typisch erg gele slijmerige ontlasting die wat weeïg ruikt.
Als je wil vergelijken welke ontlasting van voeding zou komen moet je kijken wat hij een halve dag eerder at.
Krijgt hij veel orgaan in een keer?
Je kan vast beter steeds wat vleesbot samen met orgaan geven ipv apart.
1/3 orgaan (45 gram)op zijn orgaandag per maaltijd.

Altijd met vleesbot en met pens (gisteren was zijn eerste keer orgaan).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door