Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3307387
Klinkt het logisch als ik pas een aantal dagen na zijn Panacur kuur iets van zijn ontlasting kan zeggen?

Het is altijd aan de zachte kant geweest, nog nooit een harde ontlasting. Sinds hij rauw is gegaan en sinds zijn enting + Panacur kuur is zijn ontlasting extreem zacht. Hij lijkt zich voor de rest kiplekker te voelen.

*edit foto toegevoegd. Nu ineens witte slijm...
Bijlagen
20170716_131650.jpg
20170716_131650.jpg (2.19 MiB) 5261 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pluk
#3307413
Wat slijm in de ontlasting is op zich niet gek en komt wel vaker voor. Het heeft te maken met het vernieuwen van de darmwand. Ook een keer wat bloed in de ontlasting is niet gek.
Welke parasiet heeft hij eigenlijk en hoe is dat vastgesteld?

Ik zou in dit geval overwegen om een kuurtje probiotica te geven.
#3307418
Dankje voor je reactie Pluk.

Welke parasiet is niet vastgesteld.

De diagnose is gesteld door hoe de ontlasting eruit zag, dagen achter elkaar met bloed.

Na deze kuur wil ik met probiotica beginnen. Advies over welke precies aan te schaffen?

Zelfde vraag over L-glutamine.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3307420
Dutchness schreef:Dankje voor je reactie Pluk.

Welke parasiet is niet vastgesteld.

De diagnose is gesteld door hoe de ontlasting eruit zag, dagen achter elkaar met bloed.

Na deze kuur wil ik met probiotica beginnen. Advies over welke precies aan te schaffen?

Zelfde vraag over L-glutamine.
tja..dat klinkt toch een beetje als schieten met een kanon op een mug eerlijk gezegd
tuurlijk het zou kunnen dat er een parasiet was maar er kan ook iets anders hebben gespeeld (of nog spelen)
mocht het nu weer terugkomen dan zou ik je willen aanraden om de ontlasting te laten onderzoeken, dit kan bijvoorbeeld bij VPL het Woud: http://wormbestrijding.nl/
obv de uitslag kun je dan gericht (be)handelen

qua probiotica is deze van Solgar de beste keus https://www.solgar.nl/producten/spijsve ... idophilus/

L-glutamine zou ik niet weten.
#3307566
Ben het met je eens Pluk. Bedankt voor je reactie en ook Lizzy.

Vandaag is de laatste dag van Panacur (2e kuur). Hij oogt prima, is speels en blij. De ontlasting maar bekijken een aantal dagen na de kuur of het langzaam aan veranderd.

Ik heb wel nog een vraag over het gewicht van een puppy. Ik heb een flatcoated retriever, weet iemand van een schema over de groei en gewicht toename (ik kan niks vinden online)? Mijn puppy groeit, maar geen idee of hij groeit zoals het hoort, hij heeft toch steeds dunne ontlasting...

Hij is nu 13 weken en 7.6kg.
#3307592
Vanaf morgen geef ik de probiotica van Solgar (Advanced 40+ Acidophilus).

Hebben jullie tips over de hoeveelheid? 13 weken en 7.6kg is hij. Mag de pil kapot zijn voordat deze doorgeslikt wordt? Begin ik met een halve of een hele? Hoelang zal ik het moeten geven voordat de darmflora weer optimaal zal zijn?

Alvast bedankt weer voor de tijd.
Door Zuzanna
#3307733
Ik ga me niet mengen in de discussie over barfen en probiotica, maar wil je wel op het hart drukken een ontlastings onderzoek te doen als de ontlasting niet snel verbetert. Zodat je weet wáár je tegen behandelt.
Onze Ziva heeft als pup ook giardia gehad. Ze was speels, zat goed in haar vacht, at goed (sterker nog, had altijd honger! Ze zat toen nog op brok en kreeg bijna de hoeveelheid voor een pup van twee maanden ouder/5 kg zwaarder). Het enige dat we zagen was dunne, slijmerige ontlasting, soms gelig, soms met bloed maar niet altijd en niet per se beiden. En ik heb vanaf het begin haar gewicht goed bijgehouden. Nu hoeft ze van mij niet iedere week precies volgens schema aan te komen, maar als ze toch een maand lang, met zo veel eten, telkens minder dan verwacht aan kwam... goed het was een actieve pup maar is dit normaal vroeg ik de da. Die vond het niet echt nodig maar vooruit, omdat ik me zo onzeker voelde toch een testje. En ja hoor, giardia.
Het enige waar we dat dus aan merkten was slechte ontlasting en geen geweldige groei. Echt, luister naar je gevoel want voor je het weet loopt je pup er een paar maanden mee rond zoals de mijne.
Een groeicurve kan ik je mee helpen, ik stuur je een pb.
#3307744
Helemaal met je eens. Ik ga ook op zoek naar een andere DA. Ik ben niet blij dat hij de enting en de kuur tegelijk kreeg ook al lijkt het allemaal goed te gaan.

Gister was de laatste dag van zijn kuur en gisteravond had hij harde ontlasting (voor de allereerste keer). Vandaag ook weer hard, dus dat is een goed teken en ben ik erg blij mee.

Ik heb je en PM terug gestuurd!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door