Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door topaaz
#3299126
Hey iedereen,

een klein vraagje, ik denk dat het wel goed zit zo maar wil toch eens zeker zijn.
Mijn hond gaat van 3% naar 2.5% voeding. De kipkarkassen wegen 500g omdat er echt nog veel vlees aanzit. Ik heb dit dan gecompenseerd door minder los vlees te geven.
Het vlees is kalkoen/eend/konijn/fazant/haas. De lever is lam of rund en de nier rund. Hart kan rund/lam of kip zijn.


MA Kipkarkas (+/-500g) + 180g vlees + groentjes en brothe
DI Konijnkarkas (+/- 326g) + 300g lever + groentjes en ei
WOE Geitenribben (+/- 326g) + 360g vlees + groentjes en sardientje
DO Konijnkarkas (+/- 326g) + 300g nier + groentjes en broth
VRIJ Kipkarkas (+/-500g) +180 g vlees + groentjes en broth
ZAT Varkensbot (+/- 326g) +115 g hart en 280g vlees + groentjes en eitje
ZON Zalmkop (+/-500g) + 300g pens + groentjes en broth
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3299151
Je ziet hem vast al wel aankomen, maar ik ga het toch zeggen - er staat een een varkensbot op je lijstje en dat is geen goed idee.

Om 2 redenen: - ten eerste omdat er geen bot in een varken zit die klein en zacht genoeg is om het gebit van je hond niet te beschadigen en ten tweede vanwege de ziekte van Aujeszky. Dat is een virus wat bij varkens milde verschijnselen geeft - niet voldoende om afgekeurd te worden voor de slacht in elk geval- maar voor carnivoren is dit dodelijk!
De kans dat je stuk bot besmet is, is klein, maar niet ondenkbaar.
Door Lizzy
#3299261
topaaz schreef:Hey iedereen,

een klein vraagje, ik denk dat het wel goed zit zo maar wil toch eens zeker zijn.
Mijn hond gaat van 3% naar 2.5% voeding. De kipkarkassen wegen 500g omdat er echt nog veel vlees aanzit. Ik heb dit dan gecompenseerd door minder los vlees te geven.
Het vlees is kalkoen/eend/konijn/fazant/haas. De lever is lam of rund en de nier rund. Hart kan rund/lam of kip zijn.


MA Kipkarkas (+/-500g) + 180g vlees + groentjes en brothe
DI Konijnkarkas (+/- 326g) + 300g lever + groentjes en ei
WOE Geitenribben (+/- 326g) + 360g vlees + groentjes en sardientje
DO Konijnkarkas (+/- 326g) + 300g nier + groentjes en broth
VRIJ Kipkarkas (+/-500g) +180 g vlees + groentjes en broth
ZAT Varkensbot (+/- 326g) +115 g hart en 280g vlees + groentjes en eitje
ZON Zalmkop (+/-500g) + 300g pens + groentjes en broth
Ik vind je menu er mooi uit zien hoor! Alles zit er in, genoeg diersoorten, groenten, extra's: ik zeg perfect. Alleen sluit ik mij verder wel aan bij Spikkelneus en kieperde ik direct het varkensbot uit het menu.
Door topaaz
#3299262
Hey,

bedankt voor het even na te kijken :) Ben nu een klein jaar bezig maar soms besluipt de vraag toch nog van ben ik goed bezig :)
Voor het varkensbot kijk ik dan nog wel naar iets anders :)

groetjes
Door Greece
#3299318
Je voert 300 gr nier, 300 gr lever, 300 gr pens en maar 115 gr hart. Deze verhouding klopt niet. Ik weet niet hoeveel procent orgaan je voert maar stel je voert 20% dan is normaliter 10% pens en de andere 10% verdeel je over hart, lever en nier.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door