Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3291466
Wegens div omstandigheden zit ik er over na te denken om mijn honden over te zetten van volledig Barf naar 4 dgn KVV en 3 Dgn Barf.Ik heb nu een nieuwe menu getracht te maken die ik voor een lange tijd kan voeren maar ben er niet helemaal gerust op dat het menu zo goed is zodat de honden geen tekorten oplopen kunnen jullie aub kijken of het nieuwe menu zo goed is of dat ik nog iets moet veranderen.Bij Voorbaat Mijn Dank Hiervoor.

Ik heb gelezen dat wanneer je kvv en barf voert je geen organen in de Barfmenu met uitzondering van Hart en Pens moet gebruiken daarom heb ik op de 3 Barfdagen alleen pens en hart toegevoegd.

Menuprencentage:
43% Vleesbot verdeeld over 3dgn (omdat sommige botten die ik kan voeren niet helemaal 50%/50% is en ik gemerkt heb dat de honden behoorlijke harde ontlasting krijg op een hogere prencentage wil ik overstappen op 43% Vleesbot en als de ontlating dan nog te hard is op 40% vleesbot.
15% Groente verdeeld over 3dgn
20% Spiervlees verdeeld over 3dgn
7% Vis verdeeld over 1 dg
5% Hart verdeeld over 1 dg
10% Pens verdeeld over 1dg

De ene hond krijgt 650 gram pdg en de andere 550gram pdg

Menu:

Maandag: Kivo Rund (Bestaat volgens voerwijzer.com uit 65%Spiervlees 8%Hart 4%Lever 4% Pens/Long/Milt 15% Bot geen nek en geen strot)

Dinsdag: Eendenkarkas of Eendennek,Groentemix,spiervlees,Zalmlijf of Sardines

Woensdag: Kivo Rund(Bestaat volgens voerwijzer.com uit 65%Spiervlees 8%Hart 4%Lever 4% Pens/Long/Milt 15% Bot geen nek en geen strot)

Donderdag:Patrijskarkas of Kwartelkarkas,Groentemix,Spiervlees,Eendenhart of Kalkoenhart

Vrijdag:Kivo Kip(Bestaat volgens voerwijzer.com uit 65%Spiervlees 8%Hart 4%Lever 4% Pens/Long/Milt 15% Bot geen nek en geen strot)

Zaterdag:Konijnkarkas of Fazantkarkas of Parelhoenkarkas,Groentemix,Spiervlees,Geiten/Lamspens

Zondag:Kivo Kip(Bestaat volgens voerwijzer.com uit 65%Spiervlees 8%Hart 4%Lever 4% Pens/Long/Milt 15% Bot geen nek en geen strot)

De spiervlees: Bestaat uit Geitenssnippers of Lamssnippers of Paardenvlees of Haas of Hert/Reesnippers of Konijn of gemalen Fazantenvlees:

De Groentemix: Maak ik voor ongeveer 4wkn en bestaat uit 8 a 10(Soms minder)verschillende soorten groente en 10 eieren.Standaard zit er Wortelen,Gember,Komkommer en appel in de groentemix de andere groente is verschillend ligt eraan welke groente ik kan kopen.

Omdat de Kivo KVV al uit Rund en Kip bestaat gebruik ik deze soorten verder niet meer op de Barfdagen of kan bv de Kippennek wel (daar zijn mijn honden namelijk gek op).
#3291477
Ik zou nier voeren ipv hart. Volgens mij zit er genoeg hart in de kvv en nier mis ik nog.
Verder weet ik niet of je wel zoveel orgaan moet voeren op de barfdagen. Om helemaal zeker te zijn kan je best gewoon eens de percentages over de gehele week uitrekenen en dan elk orgaan apart.

Weet je zeker dat je de hoeveelheden vis en orgaan juist hebt door dat maar 1 keer te voeren?
#3292417
dank jullie voor jullie antwoorden.

Ik heb de menu iets aangepast De hart heb ik eruit gehaald en daarvoor in de plaats 4% nier en 1% meer spiervlees.
De precentage's zien er nu zo uit.

Dinsdag Donderdag Zaterdag Barf
43% Vleesbot: Kippennek Patrijs Eendenkarkas
15% Groente:
21% Spiervlees: Geitensnippers Lamssnippers Gemalen Fazantenvlees Hert Paard konijn
7% Vis: Sardines
4% Nier: Lamsnier
10% Pens: Geitenpens Lamspens

Maandag Woensdag Vrijdag Zondag Kivo Kvv
65% Spiervlees
20% Organen 8% Hart 4% Lever 8% Pens/Long/Milt
15% Bot Geen Nekken en geen Strotten


Het Menu ziet er nu zo uit:


Week 1:

Maandag: Kivo Rund
Dinsdag: Kippennek Geitensnippers Sardines Groentemix
Woensdag: Kivo Rund
Donderdag: Patrijskarkas Gemalen fazantenvlees Lamsnier Groentemix
Vrijdag: Kivo Kip
Zaterdag: Eendenkarkas Paard Lamspens Groente
Zondag: Kivo Kip

Week 2:

Maandag: Kivo Rund
Dinsdag: Kippennek Lamssnippers Sardines Groentemix
Woensdag: Kivo Rund
Donderdag: Patrijskarkas Hert Lamsnier Groentemix
Vrijdag: Kivo Kip
Zaterdag: Eendenkarkas Konijn Lamspens Groente
Zondag: Kivo Kip


Kunnen jullie aub even kijken of het zo in orde is:
Omdat ik nog veel kippennekken heb liggen heb ik die ook als botsoort gekozen kan dit aangezien ik ook Kip KVV heb.

Ik heb ook nog veel Sardines liggen is het erg om die voorlopig elke week te geven?

Kan/Moet je de groentemix ook bij de KVV geven of alleen op de Barfdagen?
#3292491
pearlsofpassion schreef:Even voor de duidelijkheid, je percentages zijn allemaal over al je barfdagen heen gerekend?
Dus 4% nier is 4% van alle barf dat je voert? En niet 4% op die dag?

Er zijn mensendie daar fouten in maken en aangezien je geen hoeveelheden vermeld kan ik dat niet checken. ;)
Klopt de prencentage zijn over de drie barfdagen berekend. :)
#3294224
Carlo_040 schreef:Houdt er rekening mee dat Kivo Rund weinig tot geen bot heeft en dan ook maar 0,1% calcium heeft. Dit maandag en woensdag met een visdag er tussen gaat zeker vieze zachte derrie opleveren :)

15% kaal bot ofwel 30% vleesbot is niet heel royaal maar zeker niet ' weinig tot geen',
als mijn dieren een dikke kwartel van de poelier of ( diamant)duifje eten zit daar in verhouding ook bar weinig bot in
#3294573
Too schreef:15% kaal bot ofwel 30% vleesbot is niet heel royaal maar zeker niet ' weinig tot geen',
als mijn dieren een dikke kwartel van de poelier of ( diamant)duifje eten zit daar in verhouding ook bar weinig bot in
Bedankt vd tip
Ze krijgen op dinsdag bij de vis ook kippennekken hier krijgen ze behoorlijke harde ontlasting van daarom heb ik er voor gekozen om de rund kvv de dag ervoor en erna te geven afgelopen week ben ik met deze menu begonnen tot nu toe is hun ontlasting goed mocht dit veranderen dan ga ik de dgn rund kvv met de dagen kip kvv wisselen
#3294575
Carlo_040 schreef:Houdt er rekening mee dat Kivo Rund weinig tot geen bot heeft en dan ook maar 0,1% calcium heeft. Dit maandag en woensdag met een visdag er tussen gaat zeker vieze zachte derrie opleveren :)
Ze krijgen op dinsdag bij de vis ook kippennekken hier krijgen ze behoorlijke harde ontlasting van daarom heb ik er voor gekozen om de rund kvv de dag ervoor en erna te geven afgelopen week ben ik met deze menu begonnen tot nu toe is hun ontlasting goed mocht dit veranderen dan ga ik de dgn rund kvv met de dagen kip kvv wisselen
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door