Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3290475
Anna2016 schreef:Het is inderdaad dat ik nu steeds een beetje over hou van een 'portie' vlees/pens. Al weegt de pens natuurlijk nooit exact een kilo, en wanneer ik het vlees(bot) in porties maak weegt het ook nooit op de gram nauwkeurig 500/1000 gr.
De percentages zijn nu:
47% vleesbot
23% vlees
12% pens
9% orgaan
9% groente

Maar globaal gezien wijkt het dus wel een paar procent af.
Das prima hoor. Een paar % is niets.
En het maakt ook niets uit dat het niet exact 1 kg is. De ene keer wat meer, de andere wat minder, dat komt goed uit.
Gebruikersavatar
Door pike
#3290493
pearlsofpassion schreef:Ja maar Pike, het ging over per 500gr kunnen voeren. En dan 2 dagen na elkaar hetzelfde zodat het op 1 kg kwam en er niet geportioneerd moest worden.
Dit is heel mooi, maar er blijft wel steeds 70gr over van een kg...
Je zou natuurlijk kunnen zeggen op die 35gr per dag komt het niet maar ik zou dan toch eens rekenen hoe de verhoudingen komen als je steeds 500gr ipv 465gr voert.

Ik vind het verder wel een mooi schema.
Maar ja ik heb ook gezegd: Mijn voorbeeld gaat uit van. De precieze cijfertjes kan ts toch zelf invullen neem ik aan. Het was illustratief bedoelt. Ik denk nog steeds dat op deze wijze voeren het makkelijkst is. Als het niet helemaal strak uitkomt kan je ook op een bepaalde dag wat meer of wat minder voeren.

Bij mij blijft van een kilo trouwens nogal eens minder over om te voeren. Omdat ik eventuele kwabben vet (bv. in pens, fazant- of parelhoenkarkassen) altijd wegsnij en niet voer. Zelf met bestellen houd ik hier rekening mee.
Ik haal dus een kilo uit de vriezer, wat niet op gaat gaat de koelkast in tot de volgende voerbeurt. Alleen bij lever en nier (wat ik maar 1x per week voer) doe ik het restant in porties terug de vriezer in. En als die porties dan op zijn komt er weer een nieuwe kilo uit de vriezer.

Barfplaats wordt gesponsord door