Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Hetty_
#3264142
Ik voer Norah altijd per week een orgaanmix met de volgende verhoudingen:

hart 5% = 200 gram
lever 3% = 120 gram
nier 2% = 80 gram

Nu lees ik regelmatig dat je ook het orgaan in gelijke hoeveelheden kunt verdelen.
Dat zou dan bij Noor uitkomen per week:

hart 3,3% = 133 gram
lever 3,3% = 133 gram
nier 3,3% = 133 gram

Lever blijft dan ongeveer hetzelfde, maar is er niet een erg groot verschil in de hoeveelheid hart en nier?
Ik begin gewoon te twijfelen aan mijzelf.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3264144
Hetty_ schreef:Ik voer Norah altijd per week een orgaanmix met de volgende verhoudingen:

hart 5% = 200 gram
lever 3% = 120 gram
nier 2% = 80 gram

Nu lees ik regelmatig dat je ook het orgaan in gelijke hoeveelheden kunt verdelen.
Dat zou dan bij Noor uitkomen per week:

hart 3,3% = 133 gram
lever 3,3% = 133 gram
nier 3,3% = 133 gram

Lever blijft dan ongeveer hetzelfde, maar is er niet een erg groot verschil in de hoeveelheid hart en nier?
Ik begin gewoon te twijfelen aan mijzelf.
Als ik orgaan voer zit er naast hart,lever en nier ook pens bij.
Dat staat ok zo bij de http://www.barfplaats.nl/rekenhulp/
Ik zou zeggen voer het percentage in wat je voert en je ziet de verhoudingen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3264154
Hetty_ schreef:Ik voer Norah altijd per week een orgaanmix met de volgende verhoudingen:

hart 5% = 200 gram
lever 3% = 120 gram
nier 2% = 80 gram

Nu lees ik regelmatig dat je ook het orgaan in gelijke hoeveelheden kunt verdelen.
Dat zou dan bij Noor uitkomen per week:

hart 3,3% = 133 gram
lever 3,3% = 133 gram
nier 3,3% = 133 gram

Lever blijft dan ongeveer hetzelfde, maar is er niet een erg groot verschil in de hoeveelheid hart en nier?
Ik begin gewoon te twijfelen aan mijzelf.
Beide varianten zijn prima voor een hond. Tis maar net wat handig in jouw menu past.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3264155
Lazy Garfield schreef:
Als ik orgaan voer zit er naast hart,lever en nier ook pens bij.
Dat staat ok zo bij de http://www.barfplaats.nl/rekenhulp/
Ik zou zeggen voer het percentage in wat je voert en je ziet de verhoudingen.
Bijdehandjes gegeten?
De rekenhulp geeft niet aan hoe de 10% te verdelen over hart, nier en lever dus kan me de vraag goed voorstellen.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3264183
pluk schreef:Bijdehandjes gegeten?
De rekenhulp geeft niet aan hoe de 10% te verdelen over hart, nier en lever dus kan me de vraag goed voorstellen.
Nee ben van oorsprong redelijk bijdehand Pluk, maar je hebt gelijk, ik heb de vraag niet goed gelezen. ;D
Door Lizzy
#3264187
Hetty_ schreef:Ik voer Norah altijd per week een orgaanmix met de volgende verhoudingen:

hart 5% = 200 gram
lever 3% = 120 gram
nier 2% = 80 gram

Nu lees ik regelmatig dat je ook het orgaan in gelijke hoeveelheden kunt verdelen.
Dat zou dan bij Noor uitkomen per week:

hart 3,3% = 133 gram
lever 3,3% = 133 gram
nier 3,3% = 133 gram

Lever blijft dan ongeveer hetzelfde, maar is er niet een erg groot verschil in de hoeveelheid hart en nier?
Ik begin gewoon te twijfelen aan mijzelf.
Heb je een speciale reden om het zo onder te verdelen als dat je gedaan hebt? Want het kan prima. Het is alleen nergens voor nodig maar het kan wel. Ik moet je stiekem bekennen dat ik het allang niet meer zo strak afweeg en ik voer ze op het oog ongeveer 3 gelijke delen. En soms 4, als ik ook tong heb. Maar met andere woorden: ZO krap komt het gelukkig allemaal niet.
Door Hetty_
#3264220
Lizzy schreef:Heb je een speciale reden om het zo onder te verdelen als dat je gedaan hebt? Want het kan prima. Het is alleen nergens voor nodig maar het kan wel. Ik moet je stiekem bekennen dat ik het allang niet meer zo strak afweeg en ik voer ze op het oog ongeveer 3 gelijke delen. En soms 4, als ik ook tong heb. Maar met andere woorden: ZO krap komt het gelukkig allemaal niet.
Dat heb ik ooit, ruim 9 jaar geleden, zo gelezen en ik heb mij er altijd braaf aan gehouden.
Ik dacht altijd dat je moest oppassen dat je niet teveel afvalstoffen verzamelende organen geeft.
Daarom vind ik het voor mijn gevoel moeilijk om net zo veel nier als hart te geven, tenzij het voor de vitaminen echt nodig is natuurlijk.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door