Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Irish
#3260724
Nou we zijn nog niet heel veel verder wbt diagnostiek, maar aangezien ze wel verhoogde waardes heeft wil ik me orienteren op een lever/nierontlastend dieet.

Dit is totaal nieuw voor me, ik begreep vanuit BP groente en koolhydraten toevoegen?
Lager in fosfor?

Wie kan mij helpen, desnoods met een paar duidelijke links dat ik zelf verder aan de reken ga.

Ze krijgt nu al een hele tijd KVV van DARF. Harde vleesbotten verteert ze niet meer goed en gaat gepaard met veel kotsen.
#3261003
Al 2 jaar lang geef ik mijn hondje een leverontlastend dieët. Het laatste jaar Kvv, omdat ze het bot niet meer goed verteerd. Ze krijgt wat koolhydraten zoals rijst, aardappeltje of wat spaghetti of macaroni erbij. Ik geef geen rund of paard meer, maar meer gevogelte en tam konijn. Groente krijgt ze nu 2 eetlepels en af en toe wat peulvruchten. Een half jaar geleden was haar leverwaarde weer goed, en hoef pas over een half jaar weer bloed te prikken. Op dit dieët doet ze het prima. Ik weet niet of dit dieët ook geldt voor de nieren.
#3261079
Als ik beide diëten goed vergeleken heb, kom ik tot de conclusie dat het leverdieet ook nierontlastend is en er niets in zit dat net de nieren belast.
Het nierdieet zelf is minder verregaand verschillend van een normaal menu en het hogere vetgehalte daarin is wel leverbelastend.

Ik zou dus het leverdieet aanhouden. Dat gaat gewoon nog heel wat stappen verder dan het nierdieet.
Hou dan wel in de gaten dat je geen sterk fosforhoudende zaken voert.
Maar door het orgaan en rood vlees te vermijden wat volgens het leverdieet moet, zit je al goed. Groenten en koolhydraten bevatten ook niet veel fosfor, al kan er geloof ik nog wat verschil zitten op de groenten.

Ik weet alleen niet hoe dat met zuivel zit. Dat zou ik nog even uitzoeken.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door