Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3230074
Haha, nee absoluut niet, juist makkelijker :) ! Wat ik niet wist, was, dat je de visdag van het totaal af moest halen en dan de rest verdelen over 6 dagen :biggrin2: ..... Ik heb dus 2 jaar de verkeerde verhoudingen gedaan (de 1ste 2 jaar hebben we alleen kvv gegeven)..... Een geluk bij een ongeluk dat we die nieuwe vriezer hebben aangeschaft :D .....
Ik zal je uitleg en berekening even overschrijven en dan opnieuw de bestelling vast noteren!

Heel erg bedankt! :-*
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3230075
Even ter info, met je laatst geposte menu kom ik op 42% vleesbot,19% orgaan,9% groente en 29% spier.
Dan weet je wat dat zou geven.

Dit is natuurlijk als je vis complete vissen zijn. Anders wordt het nog wat anders... Als het compleet is trek je het inderdaad van je menu af. Als het geen complete vissen zijn, kan je het bij het respectievelijke onderdeel rekenen ook.
Alleszins, als je niet elke dag precies dezelfde verhoudingen voert, moet je het per week uitrekenen en dan je weektotaal over je dagen verdelen.
Aangezien je orgaan, vleesbot en orgaan maar 6 dqgen voert, moet je het inderdaad delen door 6 ipv door 7.

Ivm vis moet ik wel eerlijk toegeven dat ik meer visbot in mijn mix draai die ik toch als compleet reken. Maar dat is persoonlijk, hoe je het het liefst rekent.
Voor de meeste mensen is een zalmkop vb vleesbot, maar voor anderen is dat spier en vleesbot samen of zelfs bot en orgaan...
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je hond reageert op vis.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3230076
Sardientjes en makreel bijvoorbeel? Al moet ik de makreel in stukken snijden..... Is het dan nog compleet?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3230077
Ja ja, dat is gewoon compleet. Prima zo. ;)
Je voert namelijk de gehele vis op he. De ene week het ene stuk en de volgende het andere, geldt nog steeds als compleet.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door