Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3225081
Goedemiddag allemaal, graag wil ik me voorstellen,ik ben nieuw en heb hier veel gelezen en geleerd.
Ik ben Joke Hofman moeder van 3 kinderen en in het bezit van een american bully van nu 1 jaar genaamd dexter.

Dexter kreeg hiervoor kvv en nu sins een paar maand barf. Graag wil ik mijn menu met jullie delen en graag hoor ik van jullie of ik op de goeie weg zit

Maandag

Konijnkarkas
Geitenvlees
Lamspens
Hart/nier/lever

Dinsdag

Kwartel kompleet

Woensdag

Eendenekken
Ganzenvlees
Geitenpens
Hart/nier/lever

Donderdag

Parelhoen kompleet

Vrijdag

Kippenkarkas
Fazantvlees
Lamspens
Hart/nier/lever

Zaterdag

Zalmkop
Konijnenvlees
Runderpens

Zondag

Eendenvleugels
Geitenvlees
Runderpens
Hart/nier/lever

Verder krijgt hij extra ei,sardine,haring en yogurt.

Graag hoor ik van jullie Groetjes Joke en poot van dexter
Door smulpaap
#3225091
Hallo Joke ;)

De afwisseling in je menu ziet er goed uit
Ik lees dat je alle orgaan ook gaat geven (hart lever nier en pens )
Welke percentages ga je voeren ? (Hoeveelheid vlees /bot en orgaan )
En groenten ?
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3225101
Hoi, ik voer 45% bot
25%spiervlees
10%pens
10%hart/lever/nier
En dan nog 10%groenten.
En de hart/nier/lever bestaat uit kip,konijn,lam en kalkoen..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3225136
jo.jager schreef:Hoi, ik voer 45% bot
25%spiervlees
10%pens
10%hart/lever/nier
En dan nog 10%groenten.
En de hart/nier/lever bestaat uit kip,konijn,lam en kalkoen..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die zie ik niet terug in je menu, klopt dat? Verder ziet het er perfect uit. Prachtige afwisseling in diersoorten, visje hier, eitje daar: helemaal goed!
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3225160
Ja klopt staat er niet bij, maar geef dit er wel bij. :) zou ik de hart,nier en lever ook verspreid kunnen geven in het menu. Moeten ze elke dag hart enz hebben?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door smulpaap
#3225178
Ja hoor , je kan hart lever en nier ook verspreid geven
Als de hoeveelheid maar klopt , daar gaat het tenslotte om

Er zijn hier mensen die bij het vleesbot drie keer per week orgaan voeren en vier keer per week spiervlees
Er zijn ook mensen die elke dag compleet voeren . Dus orgaan spier en bot
Ik maak zelf altijd een orgaan mix , het is maar net wat je zelf het gemakkelijkst vind , en waar jouw hond het goed op doet
Dat zal in het begin even zoeken zijn , maar daar ga je je weg wel in vinden
Je menu ziet er goed uit ;)
Door Lizzy
#3225267
jo.jager schreef:Ja klopt staat er niet bij, maar geef dit er wel bij. :) zou ik de hart,nier en lever ook verspreid kunnen geven in het menu. Moeten ze elke dag hart enz hebben?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee hoor, ze hoeven niet elke dag hart (of een ander orgaan). Als ze in 1 of 2 weken maar die 10% binnen krijgen (hart, lever, nier, etc).
Door Lizzy
#3225268
Overigens spreid ik het voor pups het wel het liefst uit over meerdere dagen per week. Zij moeten groeien en hebben dus regelmatig een aanbod van alle vitamines en mineralen nodig. Dat ter zijde.
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3225296
Oke dank jullie wel,het is namelijk best wel een gedoe dat orgaan,behalve de pens dan. Maar ik geef soms ook nog wel KVV in een week,en nou zit daar natuurlijk ook wel orgaan in. Dan ga ik wel even aan het uitzoeken hoe ik dat verdeeld krijg over 1 week zoals jullie aangeven. En dan zal ik mijn menu wel delen. En een orgaanmix maak je dan van hart/nier/lever en dat maal je dan?
Door smulpaap
#3225377
Ik maak idd een mix van hart lever en nier , ik maal niets voor mijn hond
Er gaat ter afwisseling ook weleens maag tong of kloot doorheen

Maar in jouw geval is het wel even goed bekijken hoe je dan uitkomt met de hoeveelheid orgaan , omdat je ook (nog) kvv geeft
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3225402
Je kan het ook gewoon in stukjes onder elkaar mengen. Hoeft niet te malen.
Als je het over de week wil verdelen kan je vb 4 dagen pens geven en 1 dag hart, 1 dag lever en 1 dag nier. Of je geeft ook 3 dagen pens en de laatste dag een visje... of als je elke week 1 dag kvv geeft verdeel je de overige zes dagen ook over 3 dagen pens en 3 dagen hart-lever-nier...

Of je geeft gewoon elke dag dat je geen kvv geeft de helft pens en de helft ander orgaan. Dat ander orgaan wissel je dan gewoon af. Hart,lever,nier,hart,lever,nier... enz
Een ander orgaantje kan ook wel eens natuurlijk, als je dat graag wil. Of je maakt dus een mixje...

Mogelijkheden genoeg. Dus moet je inderdaad eens kijken wat voor jou het gemakkelijkst is.
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3225519
Oke dank jullie wel, dat van die 4 dagen pens en 3 dagen ander orgaan is wel een mooie die ga ik toepassen als ik weer menu's ga maken! Thnx dat scheelt een hoop aan snijwerk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3225736
jo.jager schreef:Oke dank jullie wel, dat van die 4 dagen pens en 3 dagen ander orgaan is wel een mooie die ga ik toepassen als ik weer menu's ga maken! Thnx dat scheelt een hoop aan snijwerk Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nog een andere suggestie die veel snijwerk scheelt:
De ene week 4 dagen spiervlees, 2 dagen pens en 1 dag hart. De andere week 4x spiervlees, 1x pens, 1x lever en 1x nier. Alle dagen uiteraard aangevuld met vleesbot en evt groente
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3225760
Dat scheelt idd een hoop snijwerk, maar dan eerst kijken of hij het daar goed op doet natuurlijk, en dan steeds om te twee week herhalen zo krijgt ie alles binnen wat nodig is in die twee week.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door