Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3218927
Op nog eens op je eerste vraag terug te komen, als ree goed gaat, zal hert vast ook gaan. Ree en hert zijn super sterk verwant en deze zijn ook vrij sterk verwant met geit en lam.
Lama is redelijk verwant met kameel, dus dat zou ook goed kunnen gaan. Maar da's al erg duur waarschijnlijk. Andere echte exoten zoals kangoeroe en krokodil zijn natuurlijk zo ontzettend anders dan de normale dieren dat het altijd te proberen valt.

Voor nu zou ik zeker eens die haas gaan halen bij de jager in je dorp. Ideaal vlees en super gezond. Als hij daar tegen zou kunnen ben je echt een stap vooruit.

Heb je al vaak wild geprobeerd? Heeft hij daar al slecht op gereageerd? Indien niet zou ik wilde gans ook nog durven proberen, omdat wild echt anders kan zijn dan gekweekt. Fazant is doorgaans ook niet wild, moest je dat denken.
Ik zou wel eerst die haas proberen, da's toch veiliger.

Maar het is al prachtig geworden zo he. Ik herinner mr nog dat je aan 3 diersoorten plus zalm zat. Fijn dat de geit dan toch gewerkt heeft.

Qua groenten kan ik niets inschatten omdat ik niet weet wat je allemaal al geprobeerd hebt. Iets als snijbiet kan je wel ontzettend eenvoudig zelf kweken. Groeit als kool ;D en kan je steeds een deel van oogsten en de rest laten staan. Spinazie is een heel gezonde groente, net als postelein en waterkers. Veldsla ook trouwens. Maar ik weet dus niet waar hij al zeker niet tegen kan...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3218970
pearlsofpassion schreef:Op nog eens op je eerste vraag terug te komen, als ree goed gaat, zal hert vast ook gaan. Ree en hert zijn super sterk verwant en deze zijn ook vrij sterk verwant met geit en lam.
Lama is redelijk verwant met kameel, dus dat zou ook goed kunnen gaan. Maar da's al erg duur waarschijnlijk. Andere echte exoten zoals kangoeroe en krokodil zijn natuurlijk zo ontzettend anders dan de normale dieren dat het altijd te proberen valt.

Voor nu zou ik zeker eens die haas gaan halen bij de jager in je dorp. Ideaal vlees en super gezond. Als hij daar tegen zou kunnen ben je echt een stap vooruit.

Heb je al vaak wild geprobeerd? Heeft hij daar al slecht op gereageerd? Indien niet zou ik wilde gans ook nog durven proberen, omdat wild echt anders kan zijn dan gekweekt. Fazant is doorgaans ook niet wild, moest je dat denken.
Ik zou wel eerst die haas proberen, da's toch veiliger.

Maar het is al prachtig geworden zo he. Ik herinner mr nog dat je aan 3 diersoorten plus zalm zat. Fijn dat de geit dan toch gewerkt heeft.

Qua groenten kan ik niets inschatten omdat ik niet weet wat je allemaal al geprobeerd hebt. Iets als snijbiet kan je wel ontzettend eenvoudig zelf kweken. Groeit als kool ;D en kan je steeds een deel van oogsten en de rest laten staan. Spinazie is een heel gezonde groente, net als postelein en waterkers. Veldsla ook trouwens. Maar ik weet dus niet waar hij al zeker niet tegen kan...
Dank je! Altijd fijn, iemand die weet wat er allemaal aan elkaar verwant is.

Sinds vier dagen krijgt Nelson nu wilde haaskarkas van de jager uit het dorp. Die had nog in de vriezer liggen. Hij reageert er goed op!
Dan zie je toch wat een verschil het is, barf of kvv. Want op de mdm haas reageerde hij zo ontzettend heftig. Wie weet hebben ze eerst kip gemalen en daarna de haas of zo. Want nu gaat het echt goed.
Weer een diersoort bij dus! Niet voor elke week, want zoveel is er gewoon niet beschikbaar, maar alles is meegenomen.

Dan zit ik nu dus *tromgeroffel* op 8 diersoorten :groupwave2:
Ik ga hert ook nog proberen. Ik weet dat we een keurige verdeling hebben maar Margreet Vroom adviseerde mij om echt zoveel mogelijk verschillende diersoorten te gaan proberen om te voorkomen dat hij ergens een allergie op ontwikkeld. Niet dat ik dan de behoefte voel om peperdure krokodillen te gaan voeren maar alles wat een klein beetje betaalbaar is wil ik wel proberen.

Hij heeft ooit brandgans gehad en daar kon hij niet tegen. Fazant, ook van de jager hier, gaat ook niet. Dus ik vrees toch echt dat de hele gevogelte groep hem niet gaat worden. Jammer. Mijn hond heeft een dure smaak :biggrin2:

Aan groenten heb ik geprobeerd:
Andijvie - Goed
Witlof - Allergisch
Wortel - Allergisch
Bloemkool - Goed
Broccoli - Goed
Spitskool - Goed

Fruit:
Appel gaat goed, banaan niet, sinaasappel niet, kiwi niet, mandarijn niet.
Vroom dacht dat hij misschien niet tegen oranje groenten/fruit kon i.v.m. caroteen. Geen idee of daar wat in zit maar omdat wortel ook niet goed gaat zou het wel kunnen natuurlijk. Nu vind ik fruit niet zo belangrijk hoor. Het is meer een toevoeging omdat meneer er zo superdol op is.
Gelukkig is het een lab. Die is wel op meer dingen gek ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3219179
Andijvie gaat goed en witlof niet? Das wel heel vreemd....
Dan is het moeilijk om voorspellingen te doen. Ik zou wat blaadjes uitproberen en ook eens rode biet. Dat is rauw wel een heel gezonde groente.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3219188
pearlsofpassion schreef:Andijvie gaat goed en witlof niet? Das wel heel vreemd....
Dan is het moeilijk om voorspellingen te doen. Ik zou wat blaadjes uitproberen en ook eens rode biet. Dat is rauw wel een heel gezonde groente.

Dat is inderdaad vreemd. Bij Hope, ook zo'n gevoelig typje, gaat het beide wel goed maar bij Nelson geeft witlof echt jeuk en rode huid. Rode bietjes kan ik zeker eens proberen, als hij het rauw lekker zou vinden heb ik ook weer een extra optie voor tijdens de training. Hij is namelijk echt gek op alles wat fruit heeft dus wie weet ook op rode biet. Het is het proberen waard. Thx!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door