Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3211352
De stap gemaakt en met Harry begonnen met barf. Kwarteltjes zijn we mee begonnen omdat die mooi klein zijn natuurlijk.
Ging prima eigenlijk, maar het kost wat moeite om het 'stuk' te krijgen.

Ik heb momenteel aan beginbot alleen nog konijn en parelhoen in de vriezer. Nu zijn dat een stuk grotere botten dan kwartel natuurlijk dus is het een groot probleem als hij eerst een paar dagen alleen de kwarteltjes krijgt tot hij het kauwen wat beter door heeft?

Hij eet natuurlijk 4x nog dus ik heb nu verdeeld in 1ste maaltijd de kwartel, 2e spiervlees en beetje orgaan of pens, 3e kwartel en de laatste weer spier + orgaan.
Zijn totale hoeveelheid is momenteel zo'n 500 gram.

Ik ga deze week nog meer beginnersbot erbij bestellen. Nu geef ik nooit kippenekjes bijvoorbeeld maar zou dat voor Harry handig zijn om daar wat van mee te bestellen?

Stom eigenlijk dat ik met zo'n pupseltje weer wat onzeker ben.. Ben ik met Lola dus helemaal niet (meer)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3211355
Dat lijkt me echt geen enkel probleem. Het spiervlees, orgaan en pens is toch ook weer van een andere diersoort, dus diersoorten genoeg. En een paar dagen alleen kwartel vleesbot overleeft hij echt wel. Om het kauwen wat makkelijker te maken zou je misschien het vast kunnen voorbewerken met een hamer?

Kippennekjes vond ik voor mijn mini wel leuk, maar deze slikt Harry waarschijnlijk zo door.
Misschien eendennek?
Door MarSpit
#3211401
Je kan eventueel uitbreiden met fazanten karkas en duifjes, mits je daar aan kan komen. Wilde duif wordt niet door elke hond gewaardeerd ( net als wilde eend) dus koop niet teveel in .
Wat voor pup is Harry?
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3211402
MarSpit schreef:Je kan eventueel uitbreiden met fazanten karkas en duifjes, mits je daar aan kan komen. Wilde duif wordt niet door elke hond gewaardeerd ( net als wilde eend) dus koop niet teveel in .
Wat voor pup is Harry?
Harry is een Amerikaanse bulldog van 9 weken Afbeelding

Fazant heb ik trouwens ook wel, maar ik vind dat toch een stuk harder dan kwartel, konijn en parelhoen
Gebruikersavatar
Door pluk
#3211407
constance.blokzijl schreef:O, ja eendennekjes zou ook nog kunnen natuurlijk. Dank je Pluk!
Als je eraan kan komen zou je ook nog eendenvleugel kunnen doen. Die geef ik zelf liever omdat ze door de hoek minder makkelijk naar binnen schieten.
Door smulpaap
#3211427
Ik zou het idd langzaam opbouwen . Het is toch ook wel belangrijk dat de kleine meneer het kunstje goed gaat leren
Dat is alleen maar fijn voor later als hij groter is
En verder kan je de eerste tijd zo nodig het bot tot moes slaan m.b.v de vleeshamer
Vleugels lijken mij ook prima , en niet vergeten om het bochtje even in te knippen :)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3211502
Oh echt he, wat suf ook nooit aan vleugels gedacht... Ik ben alleen grote honden gewend en dan is dat kleine spul niets, tenminste niet voor mijn vreetzak.
Ik ga op zoek naar vleugels, nekken vind ik zelf ook te makkelijk gaan dus een vleugel vind ik beter!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3212771
Kippenrugkarkas? Dat is zacht bot maar kan hij niet inslikken zoals nekken. Leuk om.het kauwen te oefenen en de kaakspieren te trainen. Konijnenpuntmutsjes zijn ook.leuk om ze mee te laten oefenen.
Eend vind ik meteen toch een stuk harder.

Bij vleugels zou ik toch echt opletten met dat bochtje en dat bot in het dikke stuk is ook anders dan een rug of nek. Ik voer bij beginnende kauwers liever rug, maar dat is misschien persoonlijk
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3212933
pearlsofpassion schreef:Konijnenpuntmutsjes
Afbeelding deze heb ik uitleg nodig. Geen idee wat het is?

Gek he dat een pup op barf ineens 'moeilijk' is. Hij lijkt ook weer zooooo klein naast een volwassen hond, alhoewel hij ondertussen al weer ruim 11 kilo is
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3212973
De borststukjes van het konijn. Ribbetjes met ruggengraat maar zonder schouders en onderrug.
Als je ze rechtop zet zijn het net puntmutsjes. :)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3212977
Check! Die heb ik en er uit gehaald voor morgen!

Hij heeft nu een week kwarteltjes gehad en eet dat net zo mooi en rustig, ik moet er eerder voor opstaan als ik moet werken, dus de wekker staat nu om 5.00 en ik kan niet nog een x snoozen.... Gelukkig zijn het maar 3 ochtenden.
Door MarSpit
#3213020
Als hij veel moeite heeft met kauwen, kan je het karkas ook vasthouden 'met een washand' en af en toe wat trekken en aanmoedigen. Bescherm wel je handen ivm met per ongeluk in je handen bijten.
Een flinke grote lap pens wil ook helpen om te leren kauwen en scheuren. Maar de mijne slikte het uit gulzigheid in een keer door. :-[ .
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3213046
Hoewel ik geen pup op barf ervaring heb, houd ik liever niet vast. Ik heb altijd het idee dat ze daar gulziger van worden en zo een heb ik al. Die kan ik niet eens een penslap geven omdat ze te gulzig is en stikt. De pens knip ik dus in stukjes en dan kauwt ze wel.

Vanmorgen een stukje konijn wat ik dus wel nog even met de hamer heb bewerkt en dat ging echt super netjes ook.

Dat met de hamer is een fijne tip, thnx ladies!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door