Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3177978
Even een check gewoon om te zien of dit menu volledig en gevarieerd genoeg is. Menu wat ik lang heb gevoerd, is qua % aangepast en ook nieuwe leverancier dus wat andere vleessoorten.

Menu is bestemd voor Duitse herders, reuen, beide 44-45 kilo, 8 en bijna 10 jaar, die allebei al bijna zeven jaar barfen.

Zaterdag: 250 gram lamsribben, 125 gram lamshart, 125 gram lamslever, 500 gram lamspens, 100 gram groentenmix en een ei.
Zondag: 500 gram kipkarkas, 250 gram haas- of hertspiervlees, 125 gram kippenhart of 125 gram kippenlever, 100 gram groentenmix en 50 gram yoghurt.
Maandag: 500 gram konijnkarkas, 250 gram konijnspiervlees, 125 gram konijnennier, 100 gram groentenmix en een ei.
Dinsdag: zalmkop (circa 500 gram), 500 gram runderpens, 100 gram groentenmix en 50 gram yoghurt.
Woensdag: 500 gram fazantkarkas, 500 gram paardspiervlees en 100 gram groenten.
Donderdag: 500 gram parelhoenkarkas of 500 gram eendkarkas, 250 gram rundspiervlees, 125 gram rundernier, 100 gram groentenmix en een ei.
Vrijdag: 500 gram kalkoennekken, 250 gram makreel, 125 gram kalkoenhart of kalkoenlever, 100 gram groentenmix en 50 gram yoghurt.

Ik geef in totaal (per hond :biggrin2: ) 3250 gram aan bevleesde botten (ik heb zalmkop als bevleesd bot gerekend), 1500 gram spiervlees (ik heb makreel als spiervlees gerekend), 750 gram orgaan (250 gram hart, 250 gram lever en 250 gram nier per week), 1000 gram pens, 700 gram groentenmix (in de blender, varieert per week, 8 tot 12 verschillende groenten), 3 eieren en 150 gram yoghurt.

% bot is naar beneden bijgesteld (was 3500 en nu dus 3250), ik geef iets meer vette vis (250 gram meer). In totaal is % orgaan/pens nu boven de 20% (ook 250 gram meer pens) maar dat is bewust. Met name mijn oudste reu kreeg steeds vaker moeite met ontlasten, hij heeft ook een vergrote prostaat, vandaar... DA heeft ook een oplossing maar hoop het zo blijvend te kunnen oplossen in combinatie met zaagbladpalm/pompoenpitolie.

Verder krijgen ze standaard op de dagen zonder vette vis een visoliecapsule (Royal Green), dagelijks een theelepel gedroogde brandnetelpuntjes.

Reu met de vergrote prostaat krijgt dagelijks 1 zaagbladpalmcapsule van De Tuinen en twee theelepels biologische pompoenpitolie door zijn eten. Mijn andere reu heeft vorige jaar een chronische actieve hepatitis gehad en hij krijgt vijf keer per week een capsule Mariadistel van Solgar.

Benieuwd of dit volledig is en ze zo, als ik dit menu weer langere tijd ga geven, gevrijwaard blijven van tekorten. ::)

Barfplaats wordt gesponsord door