Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Jrspier
#3172370
Hallo allemaal!


Ik ben Jeremy, mijn vriendin en ik krijgen onze eerste pup.
Hij is afgespeend op brokken en ik ben van plan om meteen te beginnen met barfen.
we hebben veel onderzoek gedaan en hebben alvast een menu samen gesteld
Maar ik zou graag van jullie je mening en advies willen krijgen van hoe ik mijn menu misschien kan verander of wat extra´s bijvoegen.

50% Bot - 7,5% pens - 7,5% orgaan - 25% spier - 10% groente mix + Extra
of
45% Bot - 7,5% pens - 7,5% orgaan - 30% spier - 10% groente mix + Extra

Vleesbot 6 keer per week:

kippennek
konijnkarkas
eendkarkas
parelhoenkarkas
kwartelkarkas
haaskarkas

Pens 3 keer per week:

Geitenpens
Runderpens
Lams Pens

Orgaan 3 keer per week:

Lams hart
Runder nier
Geiten Lever

Spiervlees 6 keer per week:
Geen kop vlees

paard
rund
schaap
haas
kalkoen
geit

KVV 1 keer per week

Mixgroente 6 keer per week

Extra's

Kwark
eieren
sardien

Graag hoor ik wat jullie van mijn menu vinden


AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Jrspier op za 21 nov 2015, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3172381
Jrspier schreef: Hallo allemaal!


Ik ben Jeremy, mijn vriendin en ik krijgen onze eerste pup.
Hij is afgespeend op brokken en ik ben van plan om meteen te beginnen met barfen.
we hebben veel onderzoek gedaan en hebben alvast een menu samen gesteld
Maar ik zou graag van jullie je mening en advies willen krijgen van hoe ik mijn menu misschien kan verander of wat extra´s bijvoegen.

50% Bot - 7,5% pens - 7,5% orgaan - 25% spier - 10% groente mix + Extra
of
45% Bot - 7,5% pens - 7,5% orgaan - 30% spier - 10% groente mix + Extra
Hoi Jeremy, welkom op Barfplaats en gefeliciteerd met jullie pup!

Ik zou je aan willen raden om 10% organen anders dan pens te gaan voeren. Dus lever, nier, hart, en dergelijke. De reden is dat dit vlees (orgaanvlees) veel vitamines en mineralen bevat en een opgroeiende hond heeft dat hard nodig. Ik vind 7.5% te weinig en soms twijfel ik zelf wel eens aan die 10%. Maar die 10% zou ik dus echt minimaal geven.
Vleesbot 6 keer per week:

kippennek
konijnkarkas
eendkarkas
parelhoenkarkas
kwartelkarkas
haaskarkas
Heel goed! Ik vind haaskarkas vrij hard dus die zou ik zeker gemept geven!
Pens 3 keer per week:

Geitenpens
Runderpens
Lams Pens
Heel mooi!
Orgaan 3 keer per week:

Lams hart
Runder nier
Geiten Lever
Prima.
Spiervlees 6 keer per week:
Geen kop vlees

paard
rund
schaap
haas
kalkoen
geit
Mooie afwisseling hoor!
KVV 1 keer per week
Komt dat op een of andere manier goed uit?
Mixgroente 6 keer per week

Extra's

Kwark
eieren
sardien
Ook helemaal goed!

Ik vind het een mooi en afwisselend en strak menu. Je kunt zien dat je je in de materie verdiept hebt, super!!

Ik zou zeker twee keer per week een vet visje geven. Omega 3 vetzuren zijn ook erg belangrijk voor de pup. Pups die voldoende omega 3 binnen krijgen ontwikkelen zich ook slimmer :biggrin2: (echt waar!).
Door Jrspier
#3172397
[quote="Lizzy"]
Hoi Jeremy, welkom op Barfplaats en gefeliciteerd met jullie pup!

Ik zou je aan willen raden om 10% organen anders dan pens te gaan voeren. Dus lever, nier, hart, en dergelijke. De reden is dat dit vlees (orgaanvlees) veel vitamines en mineralen bevat en een opgroeiende hond heeft dat hard nodig. Ik vind 7.5% te weinig en soms twijfel ik zelf wel eens aan die 10%. Maar die 10% zou ik dus echt minimaal geven.Heel goed! Ik vind haaskarkas vrij hard dus die zou ik zeker gemept geven!
Heel mooi!
Prima.
Mooie afwisseling hoor!
Komt dat op een of andere manier goed uit?
Ook helemaal goed!

Ik vind het een mooi en afwisselend en strak menu. Je kunt zien dat je je in de materie verdiept hebt, super!!

Ik zou zeker twee keer per week een vet visje geven. Omega 3 vetzuren zijn ook erg belangrijk voor de pup. Pups die voldoende omega 3 binnen krijgen ontwikkelen zich ook slimmer :biggrin2: (echt waar!).
[/quote]
Dag lizzy,

Dankjewel voor je snelle reactie is

45% vlees bot - 5% pens - 10% orgaan - 30% spier - 10% groente

Dan wat beter?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3172401
Welkom!

Haaskarkas vind ik persoonlijk te hard voor een pup, al hangt dit misschien ook van het ras af. Je kunt proberen het plat te meppen, maar ik zou het gewoon niet geven en een van de andere vleesbotsoorten geven.

[quote="Jrspier"]
Dankjewel voor je snelle reactie is

45% vlees bot - 5% pens - 10% orgaan - 30% spier - 10% groente

Dan wat beter?[/quote]
Ik denk dat Lizzy 10%pens, 10% orgaan en dan 25% spiervlees en 45% vleesbot bedoeld.

Nog een vraagje over de rundernier? Is deze biologisch? Runderen in de bio industrie krijgen veel antibiotica ed, dit wordt opgeslagen/verwerkt in nier en lever. Daarom voer ik deze liefst van een biologisch gehouden rund en anders van een ander (jong) dier of van wild.
Door Jrspier
#3172404
[quote="pluk"]
Welkom!

Haaskarkas vind ik persoonlijk te hard voor een pup, al hangt dit misschien ook van het ras af. Je kunt proberen het plat te meppen, maar ik zou het gewoon niet geven en een van de andere vleesbotsoorten geven.
Ik denk dat Lizzy 10%pens, 10% orgaan en dan 25% spiervlees en 45% vleesbot bedoeld.

Nog een vraagje over de rundernier? Is deze biologisch? Runderen in de bio industrie krijgen veel antibiotica ed, dit wordt opgeslagen/verwerkt in nier en lever. Daarom voer ik deze liefst van een biologisch gehouden rund en anders van een ander (jong) dier of van wild.
[/quote]
Ras is een doberman

Ik heb nog niks gekocht
En ik kan de nieren ook veranderen in konijnennieren

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Door Jrspier
#3172406
[quote="pluk"]
Welkom!

Haaskarkas vind ik persoonlijk te hard voor een pup, al hangt dit misschien ook van het ras af. Je kunt proberen het plat te meppen, maar ik zou het gewoon niet geven en een van de andere vleesbotsoorten geven.
Ik denk dat Lizzy 10%pens, 10% orgaan en dan 25% spiervlees en 45% vleesbot bedoeld.

Nog een vraagje over de rundernier? Is deze biologisch? Runderen in de bio industrie krijgen veel antibiotica ed, dit wordt opgeslagen/verwerkt in nier en lever. Daarom voer ik deze liefst van een biologisch gehouden rund en anders van een ander (jong) dier of van wild.
[/quote]
Zal het ook gelijk veranderen naar 45 10 10 25 top!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Door Lizzy
#3172434
[quote="Jrspier"]
Dag lizzy,

Dankjewel voor je snelle reactie is

45% vlees bot - 5% pens - 10% orgaan - 30% spier - 10% groente

Dan wat beter?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
[/quote]

Ja, dit kan prima. Je kunt ook 25% spiervlees en 10% pens geven.
Gebruikersavatar
Door Irta
#3172470
[quote="Jrspier"]
Ras is een doberman

Ik heb nog niks gekocht
En ik kan de nieren ook veranderen in konijnennieren

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
[/quote]
Houdt er rekening mee dat konijnennier meestal erg veel vet bevat. Zelf ben ik wat voorzichtig met het voeren van veel vet; grote hoeveelheden/stukken probeer ik altijd toch wel te verwijderen. En die 10% orgaan is natuurlijk ook zonder dat extra vet ;) Een goed menu hoort natuurlijk wat vet te bevatten (wat van nature aanwezig is in het vlees etc) maar niet te veel. Een andere optie is nog lamsnier, bijvoorbeeld.
Door TomsBorders
#3172486
je kan er ook voor kiezen misschien geitenvlees, lever en pens weg te laten, dan heb je, in het geval van allergie, altijd nog een diersoort van welk je pens kan geven dat niet heel moeilijk te krijgen is. maar dat is een keuze die jezelf moet maken (zoek even op eliminatiedieet). verder heb je goed je huiswerk gedaan zo te zien. veel plezier ermee!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door