Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3168674
Hallo! Ik ben Zoë, ik woon samen met mijn vriend in Wijchen (Gelderland). Over 2 weken komt Renner bij ons wonen :). Hij is een Barbado da Tarceira pup van dan 8,5 week oud.

Eergisteren zijn we weer even bij het nest gaan kijken en hij was alweer flink gegroeid! Hij weegt nu bijna 5 kilo. Ik schat dat hij over 2 weken zo’n 7 kilo zal wegen?

Hij is afgespeend op brok. Ik ben van plan om hem eerst rustig te laten wennen aan KVV en vervolgens aan BARF. Is dat een goed idee? En zoja, hoe pak ik dat het beste aan? Of slaat die tussenstap nergens op en kan ik het beter anders doen?

Ik schat in dat hij ongeveer 10 kilo zal wegen als we volledig overstappen op BARF. Ik heb d.m.v. de rekenhulp volgend menu samengesteld;

Gewicht: 10 kilo.
Behoefte per dag: 6% is 600 gram.

Vleesbot; 45% = 270 gram
Orgaanvlees incl. pens; 20% (waarvan 10% pens) = 120 gram (60 gram pens)
Spiervlees; 25% = 150 gram
Groentemix; 10% = 60 gram

Wat zit er volgens jullie in een goede groentemix voor een pup?
En over hoeveel maaltijden per dag kan ik het het beste verdelen op het begin? Ik wil over ongeveer een jaar op 1 maaltijd per dag zitten.

Ik ben van plan om mee te bestellen bij SW Arnhem voor 11 december. (Ik moet nog even kijken hoe dat precies werkt, maar dat komt vast goed).

Bestellijstje;

Lamslever
Geitenhart
Kalfshart
Rundernier
Lamspens

Kalfs kopvlees
Kiprugstukjes
Lamssnippers
Geitensnippers

Kipnekjes
Eendennekjes
Kipkarkas
Eendkarkas

Daarna wil ik ook een keer wat wild gaan bestellen.
Daarbij denk ik aan;
Ree/hertenvlees, konijn en parelhoenkarkas.

Wanneer kun je het beste met vis beginnen? Daarbij denk ik aan;
Sardien, (Pan)haring en (Hors)makreel.
En later zalmkop e.d.

Graag hoor ik wat jullie van mijn percentages en bestellijst vinden!

Groet,
#3168693
Renner schreef: Hallo! Ik ben Zoë, ik woon samen met mijn vriend in Wijchen (Gelderland). Over 2 weken komt Renner bij ons wonen :). Hij is een Barbado da Tarceira pup van dan 8,5 week oud.

Eergisteren zijn we weer even bij het nest gaan kijken en hij was alweer flink gegroeid! Hij weegt nu bijna 5 kilo. Ik schat dat hij over 2 weken zo’n 7 kilo zal wegen?
Ja, dat kan heel goed, zo'n 7 kg.
Hij is afgespeend op brok. Ik ben van plan om hem eerst rustig te laten wennen aan KVV en vervolgens aan BARF. Is dat een goed idee? En zoja, hoe pak ik dat het beste aan? Of slaat die tussenstap nergens op en kan ik het beter anders doen?
Eerst naar KVV mag. Het hoeft niet. En ik zou gewoon van de een op de andere dag overstappen. Dat wil zeggen, de dag nadat je hem hebt opgehaald.
Ik schat in dat hij ongeveer 10 kilo zal wegen als we volledig overstappen op BARF. Ik heb d.m.v. de rekenhulp volgend menu samengesteld;

Gewicht: 10 kilo.
Behoefte per dag: 6% is 600 gram.
Het kan zijn dat 6% van zijn lichaamsgewicht te weinig is, dat hij 7% nodig heeft. Dat moet je even afwachten. Maar 6% is op zich een prima uitgangspunt.
Vleesbot; 45% = 270 gram
Orgaanvlees incl. pens; 20% (waarvan 10% pens) = 120 gram (60 gram pens)
Spiervlees; 25% = 150 gram
Groentemix; 10% = 60 gram
Uitstekend.
Wat zit er volgens jullie in een goede groentemix voor een pup?
Gewoon, hetzelfde als voor een volwassen hond :). Ik neem zelf altijd stuk of 10 groenten. En dan bladgroenten en andere soorten groenten. En per mix wissel ik dat ook nog wat af.
En over hoeveel maaltijden per dag kan ik het het beste verdelen op het begin? Ik wil over ongeveer een jaar op 1 maaltijd per dag zitten.
Tot 3 maanden: 4 keer per dag.
Tot 6 maanden 3 keer per dag.
Tot 12 maanden 2 keer per dag.
Lamslever
Geitenhart
Kalfshart
Rundernier
Lamspens
Prima. Geitenpens is ook lekker. Rundernier is lastig leverbaar omdat nier van volwassen runderen niet geschikt is voor menselijke consumptie als de rund ouder is dan...., ik dacht 6 maanden. Maar lamsniertjes of geitenniertjes is ook prima.
Kalfs kopvlees
Kiprugstukjes
Lamssnippers
Geitensnippers
Kalfskopvlees vind ik persoonlijk bagger..... Ik zou dat vervangen voor kwalitatief goed rundvlees. Kiprugstukjes zijn categorie vleesbot, geen spiervlees.
Kipnekjes
Eendennekjes
Kipkarkas
Eendkarkas
Ik vind het een beetje weinig afwisseling en ik vind dat je zeker niet vaker dan 2 keer per week nekken moet geven. Ik zou hier nog konijnkarkas of parelhoenkarkas aan toevoegen, minimaal.
Daarna wil ik ook een keer wat wild gaan bestellen.
Daarbij denk ik aan;
Ree/hertenvlees, konijn en parelhoenkarkas.
Goed plan :biggrin2:! Parelhoenkarkas: dat noemen ze wild maar dat is hartstikke gekweekt hoor.
Wanneer kun je het beste met vis beginnen? Daarbij denk ik aan;
Sardien, (Pan)haring en (Hors)makreel.
En later zalmkop e.d.
Direct.
#3168711
[quote="luka en kira"]
Welkom op Barfplaats  :)
Wat goed dat je meteen vers gaat voeren.
Alvast veel geluk en plezier met jullie pup.
Hint... we zijn dol op foto's hier  ;)
[/quote]

Bedankt!  ;D
Jaa.. eens even kijken of me dat lukt..
Afbeelding
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door