Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3157708
Wij gaan na onze bruiloft op vakantie naar Texel. Nelson gaat mee.

We hebben beschikking over een kleine vriezer. Om ruimte te besparen wil ik zijn eten gaan malen.

* geef ik meer eten? Enerzijds omdat kvv wellicht sneller verteerd en anderzijds omdat we wat actiever zullen zijn dan hier
* ik wil 2 soorten vleesbot gebruiken, konijn en reerib. De rest kan ik niet malen. Voor 7 dagen lijkt me dat geen probleem toch?
* geef je kvv 1 maal per dag? Of vaker? Hij krijgt nu 1x per dag ongeveer 750 gram barf.
Gebruikersavatar
Door Margot
#3157713
Ik ben vleesbot gaan malen voor mijn oudje van ruim 12 ½ jaar,maar zij krijgt gewoon hetzelfde gewicht.
Spiervlees en orgaan krijgt ze zo,dat zou je ook toch kunnen doen.
Ik geef haar ook gewoon 1x per dag te eten net als de andere 2 die wel vleesbot krijgen.
Door Anne in Zweden
#3159911
[quote="Hope"]
Wij gaan na onze bruiloft op vakantie naar Texel. Nelson gaat mee.

We hebben beschikking over een kleine vriezer. Om ruimte te besparen wil ik zijn eten gaan malen.

* geef ik meer eten? Enerzijds omdat kvv wellicht sneller verteerd en anderzijds omdat we wat actiever zullen zijn dan hier
* ik wil 2 soorten vleesbot gebruiken, konijn en reerib. De rest kan ik niet malen. Voor 7 dagen lijkt me dat geen probleem toch?
* geef je kvv 1 maal per dag? Of vaker? Hij krijgt nu 1x per dag ongeveer 750 gram barf.
[/quote]

Ik zou voor zeven dagen geen extra eten geven, geloof ik. Dat overleeft hij wel op de normale hoeveelheid. Ik zou ook niet vaker voeren. Gewoon alles zo veel mogelijk bij het oude laten.

Twee soorten vleesbot voor die periode is prima!
Door Lizzy
#3159912
[quote="Hope"]
Wij gaan na onze bruiloft op vakantie naar Texel. Nelson gaat mee.

We hebben beschikking over een kleine vriezer. Om ruimte te besparen wil ik zijn eten gaan malen.

* geef ik meer eten? Enerzijds omdat kvv wellicht sneller verteerd en anderzijds omdat we wat actiever zullen zijn dan hier
* ik wil 2 soorten vleesbot gebruiken, konijn en reerib. De rest kan ik niet malen. Voor 7 dagen lijkt me dat geen probleem toch?
* geef je kvv 1 maal per dag? Of vaker? Hij krijgt nu 1x per dag ongeveer 750 gram barf.
[/quote]

Ik zie 'm nu pas :-[

Ach, je kunt voor de zekerheid wat meer malen. Kwaad kan het niet. Ik denk niet eens vanwege het feit dat het gemalen is als wel dat hij daar actiever is. Tenzij hij best een kilootje kan missen, dan zou ik ook niet moeilijk doen en gewoon geven wat je altijd geeft.

Twee soorten bot is natuurlijk prima!

Ik zou hem gewoon in 1 keer eten geven.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3159955
Dank je wel!

Hij zal actiever zijn denk ik, en hij is nu mooi op gewicht. Ik maal gewoon wat extra en dan kijk ik wel.
Ik ga denk ik wel gewoon alleen het bot malen. Spiervlees en orgaan ga ik klein snijden en vacumeren, dan maakt het in ruimte niet zoveel uit met kvv. Ik maak er wel thuis al 1 zakje van, zodat ik op vakantie gewoon elke dag een zakje open kan trekken zonder na te hoeven denken.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door