Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#3104144
[quote="Lazy Garfield"]
Zo,  aangepaste menu maar meteen geplasticeerd en op het vriezertje geplakt:

Afbeelding

Voor vandaag stond op het menu:
Parelhoenkarkas, orgaan waaronder pens, hart, lever, en nier en courgettes. Ging erin als koek

Afbeelding
[/quote]

Zo , je bent strak bezig  8)
En het maaltje ziet er goed uit !
#3107371
Sardientjes aan menu zoals eerder gepost toegevoegd. Het menu is nu helemaal compleet.
Ga die eerdaags per kilo bestellen, nu maar even twee blikjes sardientjes op water bij de Jumbo gehaald.
Jeetje wat vond ze die lekker, gaat nog steeds uitstekend met Barfmenu, Saartje is nog geen keer misselijk geweest, voer het nu bijna zes weken!
Ze heeft er nog nooit zo mooi uitgezien.
Heb hele goede hoop dat dit de oplossing is.
Eerdaags titeren bij Tannnetje, entingen gaan er niet meer in als het niet nodig is! Voor kennelhoest sowieso niet meer.
Twijfel alleen nog over de Lepto enting, Tannetje heeft de Lepto 2 enting nog, zal het overleggen met haar gezien de problemen die ik met Saartje gehad heb.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op zo 03 mei 2015, 02:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3107377
[quote="Lazy Garfield"]
Sardientjes aan menu zoals eerder gepost toegevoegd. Het menu is nu helemaal compleet.
Ga die eerdaags per kilo bestellen, nu maar even twee blikjes sardientjes op water bij de Jumbo gehaald.
Jeetje wat vond ze die lekker, gaat nog steeds uitstekend met Barfmenu, Saartje is nog geen keer misselijk geweest, voer het nu bijna zes weken!
Ze heeft er nog nooit zo mooi uitgezien.
Heb hele goede hoop dat dit de oplossing is.
Eerdaags titeren bij Tannnetje, entingen gaan er niet meer in als het niet nodig is! Voor kennelhoest sowieso niet meer.
Twijfel alleen nog over de Lepto enting, Tannetje heeft de Lepto 2 enting nog, zal het overleggen met haar gezien de problemen die ik met Saartje gehad heb.
[/quote]

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Saartje!
Het lijkt me een heel strak plan om dat met Tannetje te overleggen.... Ik zou erbij vertellen dat ze op de vorige enting niet goed reageerde. Want een enting is een enting. En dan mogen dit andere ziektes zijn, de hulpstoffen in de enting zijn vaak hetzelfde. Aluminium, bijvoorbeeld.
#3109776
Lizzy schreef: Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Saartje!
Het lijkt me een heel strak plan om dat met Tannetje te overleggen.... Ik zou erbij vertellen dat ze op de vorige enting niet goed reageerde. Want een enting is een enting. En dan mogen dit andere ziektes zijn, de hulpstoffen in de enting zijn vaak hetzelfde. Aluminium, bijvoorbeeld.
Lizzy, ik had voor vandaag een afspraak met Tannetje voor een titerbepaling. Saartje heeft de puppyentingen gehad en heeft twee keer de cocktailenting gehad, de laatste 25-4-2014. Bedacht me ineens dat hier op het Forum vaak gesproken is dat de cocktailenting drie jaar geldig is.
Die van Saartje waren Novibac entingen. Gisteren een aantal PB's verstuurd en gevraagd of het wel zin had dat ik haar vandaag liet titeren.
De antwoorden waren op een uitzondering na, dat dat zinloos was en dat Tannetje er wellicht ook zo over zou denken. Afspraak dus afgezegd, bel Tannetje morgen even.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 26 feb 2016, 00:25, 2 keer totaal gewijzigd.
#3110093
Tannetje gemailed, kreeg als antwoord dat titeren idd geen zin had, cocktail nog twee jaar werkzaam. Wellicht dat ik het volgend jaar om dezelfde tijd doe.
Lepto en Kennelhoest doe ik maar niet, Saartje is me veel te goed op het ogenblik en is nog nooit zo goed geweest.
Dat wil ik graag zo houden.
Ze heeft helemaal nergens last meer van sinds ik Barf, nu ruim zes weken al. Lijkt alle diersoorten goed te accepteren.
KVV komt er niet meer in hier!  :)
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op za 09 mei 2015, 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3110107
[quote="Lazy Garfield"]
Tannetje gemailed, kreeg als antwoord dat titeren idd geen zin had, cocktail nog twee jaar werkzaam. Wellicht dat ik het volgend jaar om dezelfde tijd doe.
Lepto en Kennelhoest doe ik maar niet, Saartje is me veel te goed op het ogenblik en is nog nooit zo goed geweest.
Dat wil ik graag zo houden.
Ze heeft helemaal nergens last meer van sinds ik Barf, nu ruim zes weken al. Lijkt alle diersoorten goed te accepteren.
KVV komt er niet meer in hier!  :)
[/quote]

Mooi zo, blij te lezen dat het zo goed gaat met Saartje. Ik zou nu zeker niet enten nee. Ik zou ook te bang zijn dat je een terugval krijgt. En ja, je neemt daarbij een risico met Lepto..... Dat is vervelend maar goed op de symptomen letten en er het beste van hopen!
#3110196
[quote="Lizzy"]
Mooi zo, blij te lezen dat het zo goed gaat met Saartje. Ik zou nu zeker niet enten nee. Ik zou ook te bang zijn dat je een terugval krijgt. En ja, je neemt daarbij een risico met Lepto..... Dat is vervelend maar goed op de symptomen letten en er het beste van hopen!
[/quote]

Ja dat is waar, ik dacht gelezen te hebben dat jij ook niet ent tegen Lepto toch? En vele anderen hier op het Forum.
Saartje loopt iedere dag in de bossen en zwemt graag (doe ik al niet bij warm weer en in stilstaand water), maar ja is een jachthond.
Las dat jachthonden een groter risico liepen, wellicht dan enten met Lepto 2?
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 26 okt 2015, 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3110261
[quote="Lazy Garfield"]
Ja dat is waar, ik dacht gelezen te hebben dat jij ook niet ent tegen Lepto toch? En vele anderen hier op het Forum.
Saartje loopt iedere dag in de bossen en zwemt graag (doe ik al niet bij warm weer en in stilstaand water), maar ja is een jachthond.
Las dat jachthonden een groter risico liepen, welliciht dan enten met Lepto 2?
[/quote]

Klopt, ik vaccineer niet tegen Lepto. En die van mij springen iedere dag in het water. En jachthonden lopen meer risico doordat ze in het veld lopen, veel ratten tegen komen, het water in duiken waar ook ratten in zitten. Er zijn jachthonden die op rat jagen. En of je de risico's kunt, wilt en durft te nemen: er is er maar 1 die daarover kan beslissen en dat ben jij zelf... Je loopt zeker een risico om haar te laten enten (zeker gezien hoe ze op de vorige enting heeft gereageerd). Je loopt ook risico om haar niet te enten. Hoe groot die is: dat durft nog bijna niemand je te vertellen. Ik zou zeggen : begin eens aan je eigen dierenarts te vragen hoeveel Lepto patienten zij of hij per jaar ziet!
#3110385
[quote="Lizzy"]
Klopt, ik vaccineer niet tegen Lepto. En die van mij springen iedere dag in het water. En jachthonden lopen meer risico doordat ze in het veld lopen, veel ratten tegen komen, het water in duiken waar ook ratten in zitten. Er zijn jachthonden die op rat jagen. En of je de risico's kunt, wilt en durft te nemen: er is er maar 1 die daarover kan beslissen en dat ben jij zelf... Je loopt zeker een risico om haar te laten enten (zeker gezien hoe ze op de vorige enting heeft gereageerd). Je loopt ook risico om haar niet te enten. Hoe groot die is: dat durft nog bijna niemand je te vertellen. Ik zou zeggen : begin eens aan je eigen dierenarts te vragen hoeveel Lepto patienten zij of hij per jaar ziet!
[/quote]

Het probleem is dat ik niet weet waar de misselijkheid van Saartje vandaan gekomen is.
Feit is dat ze drie maanden na de cocktail enting en de lepto enting begon met kuchen en heel erg hoesten.
Toen heeft ze AB voor een maand en een neusenting tegen kennelhoest gehad.
Dr gerritsen in Ommen heeft toen vastgesteld dat ze misselijk was, teveel maagzuur aanmaakte en leed aan een chronische maagdarmklachten.

Als een enting het veroorzaakt heeft welke is dat dan, of is het de AB kuur geweest.

Als ik besluit de lepto 2 enting te laten zetten, is dat de enige enting en wellicht niet zo belastend omdat ze de andere niet gekregen heeft.
Dus tja wat is wijsheid in deze.
#3110402
[quote="pluk"]
Na gezien te hebben wat een ab kuur van 1 week bij een vriend van mij deed, zou ik bij maagdarm klachten eerst aan de ab denken.
[/quote]

Ben ik wel met je eens, denk er nog even over na om de enting voor lepto 2 te laten zetten.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door