Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3128949
[quote="Lizzy"]
Ik vind het er rete-strak uit zien! Zou zo zelf honger krijgen (waren het niet dat ik vegetarier ben :biggrin2:). Mooi hoor! Vaak is het aandeel graat zo laag dat het wel kan, met eendennek. Maar als ze een dag erop harde ontlasting heeft, kun je altijd nog in grijpen.
[/quote]

Saartje heeft zaterdag voor de eerste keer zalmlijf, groente en een kipkarkasje gehad (eendennek vergeten te ontdooien).
Er zat vogens mij aan het zalmlijf best wat bot, ik hoorde het nl kraken.
De ontlasting was wel wat witter als anders maar ze kwam er wel goed af.
Is het beter om voor de zaterdag (visdag) alleen het zalmlijf met spiervlees te voeren?
Je had het nl over evt aanpassen, bedoel je daarmee dat de eendennek (kiokarkas) dan vervangen kan worden door spiervlees?
Door Lizzy
#3128959
[quote="Lazy Garfield"]
Saartje heeft zaterdag voor de eerste keer zalmlijf, groente en een kipkarkasje gehad (eendennek vergeten te ontdooien).
Er zat vogens mij aan het zalmlijf best wat bot, ik hoorde het nl kraken.
De ontlasting was wel wat witter als anders maar ze kwam er wel goed af.
Is het beter om voor de zaterdag (visdag) alleen het zalmlijf met spiervlees te voeren?
Je had het nl over evt aanpassen, bedoel je daarmee dat de eendennek (kiokarkas) dan vervangen kan worden door spiervlees?
[/quote]

Ja hoor, dat kan ook. Als er genoeg graat in zit, is het graat 'het bot' zullen we maar zeggen. En 1 dagje in de week wat minder bot is ook geen enkel probleem. Het hoeft niet exact.
#3153029
[quote="Lizzy"]
Het smaakt haar goed! Ik vind het leuk dat je zo enthousiast bent!
[/quote]

Na maanden weer een update, ben nog steeds enthousiast Lizzy!
Menu is nog steeds bijna hetzelfde, met af een toe een vervangende vleessoort, afhankelijk van de verkrijgbaarheid ervan.
Saartje is nog steeds van alle hier besproken problemen af en doet het supergoed en heeft hagelwitte tanden en kiezen.
Voer nu ruim een half jaar Barf dus denk dat dat wel goed blijft gaan!
Voor mij geen KVV meer, ik zie nu wat ik voer.
Ze wordt in november drie jaar.
En dat allemaal dankzij dit superforum, post niet meer zoveel maar lees wel alles, leuk hoor!  ;D
Zie onderstaande foto's (ze wordt a.s maandag weer geplukt) op de Elspeetse heide, een wandeling van ruim 9 kilometer:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op wo 16 sep 2015, 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#3163157
Voor vandaag stond er voor het eerst reeribstuk, hertenvlees en worteltjes op het menu:

Afbeelding

Alhoewel aangegeven als beginnersbot twijfelde ik er toch aan, het is maar een klein wolfje he? De ribbetjes leken me vrij hard.
Ben er bij blijven zitten, heb het na vijf minuten heen en weer slingeren van de ene kant naar de andere kant van de bek toch met de snoeischaar ietje kleiner geknipt.
Ze is er een kwartier mee bezig geweest, dat is best lang een kipkarkasje of parelhoenkarkasje is na vijf minuten echt op.
Maar madame heeft niet opgegeven, heeft het toch weggekregen.
Zo leuk om te zien, een topper is het!
Heeft ze meteen weer schone tandjes en kiezen.  :D
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 19 okt 2015, 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3163297
[quote="Lazy Garfield"]
Nou uhhhhhhhhhhh, hier:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 257.0.html
Zie de post van smulpaap en tweede post van hope.  :)
[/quote]

Da's wel heel selectief topic lezen  :)
Ik schrijf notabene dat ik die ook ribben ook weleens heb gehad en er echt harde stukken tussenzitten... ;)

Overigens knaagt Scott ze meestal ook zonder problemen weg. Tipje: knip de ribben overdwars door. zodat je een wat smaller lang stuk geeft.
#3163309
[quote="pluk"]
Da's wel heel selectief topic lezen  :)
Ik schrijf notabene dat ik die ook ribben ook weleens heb gehad en er echt harde stukken tussenzitten... ;)

Overigens knaagt Scott ze meestal ook zonder problemen weg. Tipje: knip de ribben overdwars door. zodat je een wat smaller lang stuk geeft.
[/quote]

Ik haal de post van smulpaap en de tweede van hope aan, niet die van jou.  :P
De tip die je gaf heb ik gegaan, toen ze er te lang over deed, dat werkte, bedankt.  ;)
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 19 okt 2015, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TomsBorders
#3163373
ik heb ze liever dan lamsribben en Kaya is er dol op. helaas moet ik er toch af en toe een paar wegdoen (ofja voor mezelf bereiden). ze zijn soms wat hard, al is dat meestal op de plek van de ruggengraat dus kan ze ook wat korter afknippen en ontvlezen. in het begin durfde ik geen ribben te geven, maar nu sommige ribben wel, wordt erg gewadeerd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door