Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Naat
#2978859
Ik voer nu een paar maanden BARF aan mijn 4 grote knuffels en wil even een check :) Ik pak er even 1 als voorbeeld, omdat ze allemaal wat anders krijgen qua grammen.
De soorten vlees en opbouw is wel bij alle vier hetzelfde.
Voor de groente heb ik altijd een heerlijke mix van 10 verschillende groente.

Boris - 5 jaar oud - zeer rustig qua karakter (maakt zich niet druk) maar o zo snel en behendig buiten en op cursus - 43 kg.
Ik wandel elke dag 1 tot 2 uur met hem op het strand of in het bos en we gaan 3 keer week naar cursus waar we op dit moment bezig zijn met behendigheid. Dus veel beweging.

Alle vleesbot, spierbot en orgaanvlees variëren per dag. het is maar net wat ik uit de vriezer heb gehaald.
Ik voer minimaal 6 verschillende diersoorten in 3 weken. Over het algemeen zijn het toch wel 10verschillende diersoorten.
Alles is in grammen.

Maandag en dinsdag
Vleesbot 420
Spiervlees 168
Orgaanvlees168
Groente 84

Woensdag (visdag)
Vleesbot (zalmkop) 420
Spiervlees 168
Orgaanvlees168
Groente 84

Donderdag
Vleesbot (en de restjes zalmkop, zo'n 100 gram) 420
Spiervlees 168
Orgaanvlees168
Groente 84

Vrijdag en zaterdag
Vleesbot 420
Spiervlees 168
Orgaanvlees168
Groente 84

Zondag (pensdag)
Vleesbot 420
Spiervlees 168
Orgaanvlees (vuile pens) 336
Groente 84

Op woensdag voer ik dus zalmkoppen. Per hond krijgen ze net geen hele kop. De restjes krijgen ze de volgende dag nog bij het vleesbot.
Zondag is pensdag. Ik geef dan vuile pens en het dubbele aan grammen wat ik normaal aan orgaanvlees voer.

De honden doen het goed op het voer, maar misschien zie ik iets over het hoofd of zeggen jullie: Je kan het beter zo en zo doen.
Door Lizzy
#2978961
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je gechecked wilt hebben...?

De hoeveelheden en % die je voert?

Je voert volgens mij 6 kg voer per dag.

En daarvan 49% vleeesbot, 20% spiervlees, 22% orgaanvlees en 10% groenten. Daar is niks mis mee. Met de hoeveelheden ook niet. Als je verteld dat je aan gemiddeld 10 diersoorten komt, ook perfect. Ik neem aan dat je qua orgaanvlees in ieder geval lever en bijv. nier/hart voert? Nou, 1 keer per week vis, groenten, allemaal prima.
Gebruikersavatar
Door Naat
#2978971
Dan doe ik het toch goed  :biggrin2:
De honden eten ook altijd alles met plezier op en genieten ervan  :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door