Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#337293
Op advies de gekochte kippelevertjes als avondmaaltje bewaard, en er zoals geadviseerd een groentemix bij gemaakt... Het was wel een arbeidsintensief groentemixje ;D ;D met alleen een staafmixer en schrapmesje.... De ingrediënten: 3/4 komkommer, 1 stronkje witlof, 1 aubergine, 25 gr rucola, 50 gr alfalfa en 3/4 peen
de peen heb ik geschrapt....ppffff....rucola gewoon met de vingertjes klein gemaakt, de rest met de staafmixer geprobeert....maar die was na 10 min oververhit :o Maar nu heb ik in totaal een liter groenteprut...Het is alleen een keer voor in ut weekend om zelf samen te stellen maar is dit dan genoeg voor 3 boxers voor 2x? Moet er nog iets anders door? En moet er perse bij deze maaltijd (kippelevertjes en groenteprut) ook nog iets van kippevleugeltjes? Ze krijgen normaal gewoon CB
Door 202spots
#337351
Wanneer je het prut noemt dan kan je de hele handel gelijk in de vuilnisbak gooien,want je moet je honden nooit geen prut geven!!!! >:(
Maar als je ze GroenteMIX wil geven dan is 1 liter wel genoeg om voor elke hond 2 keer wat lekkers te maken.
Je kan er alles door doen wat ze lekker vinden.
Als je alleen orgaanvlees en groentes gebruikt,dan heb je kans dat de ontlasting TE los word,je kan er dan 'n klein beetje gemalen eierenschaal doorheen roeren,of iets met bot erin.
Dus levertjes samen kipnekken of kipvleugel met bot.
Je kan eventueel ook eerst groente met lever geven,en daarna 'n ribbetje of kale bot om effe op te kluiven.

Je kan inplaats van levertjes, ook afwisselen met in stukkjes geknipte rauwe verse sardientjes,of blikje sardientjes of blik makreel waar de graat nog in zit en dat door de groentemix mengen.
Wanneer je klein blikje sardientjes hebt,dan kan je er ook nog 'n rauw ei bij doen.
#337355
[quote="202spots"]
Wanneer je het prut noemt dan kan je de hele handel gelijk in de vuilnisbak gooien,want je moet je honden nooit geen prut geven!!!! >:(

[/quote] Nou ja...ik vind ut wel een prutje...Weet nie hoe een groente mix eruit moet zien ???, maar ik noem het prut!! ;D Of ze het lekker vinden weet ik nie want ze krijgen het voor het eerst! Wellicht gaat ut dus toch nog de kliko in ;D Dus ik moet nog ff opzoek naar kippevleugels/nekken. Dan vriezen we het hele zooitje maar ff in tot we dat hebben of vis. Dat lusten ze zeker wel....
#337358
[quote="romila"]
Nou ja...ik vind ut wel een prutje...Weet nie hoe een groente mix eruit moet zien ???, maar ik noem het prut!! ;D Of ze het lekker vinden weet ik nie want ze krijgen het voor het eerst! Wellicht gaat ut dus toch nog de kliko in ;D Dus ik moet nog ff opzoek naar kippevleugels/nekken. Dan vriezen we het hele zooitje maar ff in tot we dat hebben of vis. Dat lusten ze zeker wel....
[/quote]
Als je slim bent, vries je de groentenmix in een ijsblokjesbakje. Zo kan je de hoeveelheid, wat je nodig hebt, er makkelijk uithalen en anders moet je alles ontdooien.
#337361
[quote="Truus"]
Als je slim bent, vries je de groentenmix in een ijsblokjesbakje. Zo kan je de hoeveelheid, wat je nodig hebt, er makkelijk uithalen en anders moet je alles ontdooien.
[/quote] Op zich geen gek plan maar kan ut gewoon in 2en invriezen, omdat ik 3 honden heb en een halve liter per keer nodig heb. Bedankt voor de tip!
Door 202spots
#337703
[quote="Laura2004"]
Dit heeft niet veel met deze topic te maken, maar kan je ook bietjes in de groente mix doen.
[/quote]
Ja dat kan hoor,en als je de bietjes MET 't blad kan krijgen dan is dat nog beter, blad kan je ook gebruiken.
Houd er wel rekening mee,dat ook met 'n 1 biet er in,word de hele handel 'n aardig rooie mix! ;D
Door 202spots
#337732
[quote="Laura2004"]
Ok, ik heb bietjes met het blad eraan. Moet je ze schillen of gewoon goed schoonmaken.
[/quote]
Gewoon goed wassen of met borsteltje schoon maken.
Wanneer er 'n "plekje" op zit dan snij je dat er af,en wanneer je de blad er afsnijd,dan gooi ik die 1ste plak weg(waar de blad in de biet gaat) en ook de onderste 2-3 cm van de bladsteeltje gebruik ik niet.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door