Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Mieke-Navajo
#2922930
Hoi hoi,

Zouden jullie even mee willen kijken? Ik wil een bestelling bij Naturis plaatsen maar ik heb 2 vraagjes:
Hoelang zou ik hiermee kunnen doen?
Mis ik iets? Zo ja, wat?

Dit is overigens mijn eerste barf bestelling en ik werd net op de vingers getikt dat ik pens was vergeten.

Dit is de lijst:
4 kalkoenvleugels
1kg rundvlees
1kg kalkoenlever
1kg kalkoenhartjes
1kg eendennek
2kg hertennek
1kg paardensnijsels
0.5kg schapenvet
0.5kg poon
1kg eendenvleugels
1kg konijnorgaan
2kg kippennekken
2kg bio kipvleugels
2kg bio kipkarkas
2kg kiprugstukjes
1,5kg kalkoenrugstukjes
1 geitennek
2 eendenkarkas
4 eendenrugstuk
1kg haring
0,5 makreel
2 zalmkoppen
1kg zalmkarkas
250gr spiering

Alvast bedankt  :)

Groetjes,
Mieke
Laatst gewijzigd door Mieke-Navajo op za 10 mei 2014, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#2923265
Hallo.
Is je hond een beginnende barfer? Sommige botten vind ik niet echt geschikt voor beginners. Hoe veel krijgt hij/zij per dag?
Door Lizzy
#2923672
4 kalkoenvleugels
Ik vind dat erg hard. ik heb sowieso een hekel aan kalkoenbotten. Ik vind ze scherp.
1kg rundvlees
1kg kalkoenlever
1kg kalkoenhartjes
1kg eendennek
2kg hertennek
Dat is geen beginnersvleesbot. Dit zou ik pas geven als de andere vleesbotten heel goed verteerd worden.
1kg paardensnijsels
0.5kg schapenvet
Mag ik vragen waar je dit voor wilt gebruiken?
0.5kg poon
1kg eendenvleugels
Die zou ik in het begin wel inknippen
1kg konijnorgaan
2kg kippennekken
2kg bio kipvleugels
Idem als de eendennekken
2kg bio kipkarkas
2kg kiprugstukjes
1,5kg kalkoenrugstukjes
Zie mijn eerdere commentaar op kalkoenbot
1 geitennek
Zie mijn commentaar op hertennek
2 eendenkarkas
4 eendenrugstuk
1kg haring
0,5 makreel
2 zalmkoppen
1kg zalmkarkas
250gr spiering

Qua afwisseling in diersoorten zit je perfect. Maar ik zou zelf ook nog wat andere spiervleessoorten bestellen. Zolang je geen hert/geit/lamsbotten geeft, kun je daar het spiervlees ook goed van geven.

Verder zit alles er in. Nu hier nog een menu van knutselen :)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2923757
In verhouding heb je veels teveel vleesbot, ook een aantal die zeker niet voor beginnende barfer is.
Spiervlees heb je daar in tegen veels te weinig.
Stel dat je 20 kg wil bestellen. Dan moet je daar grofweg 10 kg vleesbot van hebben waarvan 1a2 kg vis en 5 kg spiervlees bv paard,rund, kalkoen, kipbijvlees en haas en 5 kg orgaan hart,lever, nier en pens.

Barfplaats heeft een hele mooie rekenhulp. Die je een indicatie geef van hoeveel jou hond ongeveer zal eten en hoeveel vleesbot,  spiervlees en orgaan.
Stel dat je hond 500 gr eet zal hij ongeveer 40 dagen doen met wat je besteld ;)
Gebruikersavatar
Door Mieke-Navajo
#2923891
Ik heb een hond van 20kg een stabij x wetter en een engelse springer pup van rond de 10kg (eind gewicht 20/25kg)....

Als ik nu de gekregen reacties doorlees word ik alleen maar bang, ik heb van een kennis ook een rekenhulp gehad. Cijfers en procenten daarvan raak ik helemaal op hol.

Voor nu ben ik blij dat ik het nog niet besteld heb en neig ik voor de veiligheid terug naar de kvv.
Door hannabelgje
#2923900
Zo moelijk is het echt niet hoor. Gewoon even goed lezen hier in de bieb. Daar staat ook bij wat beginnersbotten zijn en wat niet, hoe het zit met de verhouding bot/vlees/orgaan enz.
Ik ben hier begonnen met kippennekken en karkassen met wat spiervlees van twee of drie verschillende diersoorten en hart/lever/nier/maag (pens) van verschillende diersoorten. In de verhouding 50% vleesbot, 30 % spiervlees en 20% orgaan. Gewoon per dag. Dus iedere dag en orgaan en spiervlees en vleesbot. Dan hoef je verder niet veel te puzzelen. Dat komt later wel als je er een beetje in zit.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door