Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Jenniferdemeijer
#2907588
Ik heb sinds een half jaar een windhond van 16 kg.
Ik gaf haar in eerste instantie 2% van 20 kilo omdat me dat haar ideale gewicht leek. Maar ze is slechts 1 kilo aangekomen. Ik kan haar ribben niet alleen voelen maar ook overduidelijk zien. Als ze iets van eten kan snaaien dan probeert ze dat. Ze is duidelijk hongerig, maar heeft ook slechte gewoonten aangeleerd op straat (ze is gevonden). Bij mij heeft ze een actief leven. Op de dagen dat ik werk 4x per week 's ochtends en 's avonds mag ze een vol uur en soms meer mee naast de fiets, skates of als ik ga hardlopen, tussendoor een half uur wandelen met mijn man. Op mijn vrije dagen meestal vaker en langer. Ze kan wel 30 km in een rustig tempo rennen.
Zou dit een betere hoeveelheid zijn of mag ik niet over de 3% heen nu ze 3 jaar oud is?
Hoeveelheid: 3.5% van 16 kilo = 560 gram per dag / 3920 gram per week

Rauw vleesbot 50% : 280gr p/dag
Groentes 10% : 56gr p/dag
Orgaanvlees 15% : 84gr p/dag
Spiervlees 25% : 140gr p/dag

Bekijk dit menu op http://www.barfplaats.nl/rekenhulp/?menu=9f0E60|kb8BTo
Ze krijgt van 8 verschillende beesten te eten, is een beetje schrokkerig als het gaat om zacht bot als kippennek, maar voorzichtig bij lamsribben.

Alvast bedankt!

Groeten, Jennifer
Gebruikersavatar
Door Rapalje
#2907601
Ik heb ook een windhond die snel afvalt, hij krijgt het bijna niet bij gegeten. Hij weegt nu zo'n 18 kilo denk ik (eerst ook 16!) en krijgt 600-800 gram per dag. Dan ook nog eens wat extra vet en koolhydraatrijke groente in de groentemix. Het mag dus echt nog wel wat meer zijn!

Verder is ie ook heel goed aangekomen toen ik hem eventjes op brok had. Was verder niet ideaal, dus ik ben gauw weer terug gegaan naar rauw, maar af en toe krijgt ie een maaltje brokken tussendoor. Is vloeken in de kerk natuurlijk maar soms krijg ik er echt gewoon niet genoeg in en dan kan brok handig zijn, omdat dat zo'n geconcentreerde energiebron is met veel meer calorieeen per gewicht.
Door saluki
#2927694
Wat is het voor een windhond en  hoe hoog ?? Windhonden zijn nu eenmaal mager en je hoort de achterste drie ribben te zien wat rugwervels plus de heupbeenderen.
Ik heb reuen van 70 cm en ze wegen 27 kilo. Een windhond hoort geen vet te hebben maar moet ook niet te mager zijn.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door