Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door PaulineCosmic
#2904914
Hallo, hallo! Graag wilde ik jullie mening over de menuutjes van mijn dames. Ik wissel de diersoorten regelmatig af, dit zijn de menu's voor de komende twee weken. Mogelijk (waarschijnlijk) zitten er voor de twee weken daarna dus weer andere diersoorten in. Ook krijgen ze een paar keer per week een scheutje karnemelk of yoghurt, en een schapenvet bonbon met knoflook of zeewier. Verder droog ik mijn eigen snacks en belongingsnoepjes, wat vaak bestaat uit orgaan (hart, long, lever) en konijnenoren, kippenvoetjes, etc.

Even wat achtergrond informatie;
Cosmic is een Podenco Andaluz, gesteriliseerd teefje van drie jaar met een normaal energie verbruik. Ze weegt ongeveer 10kg. In het verleden heeft ze last gehad van een urineweginfectie en calciumoxalaat kristallen. Dit is de reden dat haar menu in verhouding meer spiervlees bevat en minder bot.

Wispa is ook een Podenco Andaluz, ook een gesteriliseerd teefje met een normaal energie verbruik. Ze is iets steviger dan Cosmic en weegt zo'n 12 kg. Ze eet pas sinds enkele weken KVV, maar ook met haar wil ik in de toekomst (over een paar weken) gaan BARFen. Wispa woont nog niet zo lang bij me en heeft een relatief slechte conditie, ze is sinds haar komst wat afgevallen omdat Cosmic haar flink laat rennen tijdens het spelen, waardoor ze voor het mooie iets aan mag komen.

Ik ben erg benieuwd wat jullie van ons menu vinden!

Afbeelding

Oh ja. De merken die ik gebruik aan KVV zijn Tammenga, All Animal en Kiezebrink.

Barfplaats wordt gesponsord door